miércoles, 31 de diciembre de 2014

UNITAT10 - LOONEY TUNES .DISFEMIA

Per a treballar la disfemia anirem a
http://tartamudesa.blogspot.com.es/
https://www.youtube.com/watch?v=cmYOcuaDcZY

Motivarem als alumnes amb aquests personatges famosos



Per a millorar la dicció hem fet uns ejercicis molt divertits.
Hem llegir un text curt de quatre formes:
1 posant un llapis recte apretant les comisures dels llavis
2 agafant amb els incisius una palleta
3 amb un tapó
4 exagerant la vocalització
Alguns alumnes per ser molt insegurs o perquè a la seua vida passa alguna cosa que els costa d'entendre i no controlen bé la frustració fan algunes vegades repeticions en les síl·laves inicials però moltes vegades no es una disfemia,es a dir,es un fet puntual i no és permanent.
Aquest alumnes   no es poden atendre a l'aula de logopèdia pero sí podem donar pautes als pares i mestres per tractar aquestes disfemies evolutives.
Algún bon material és:
A aquesta pàgina del blog Coses d'Audició i llenguatge tenim tot el que ens farà falta per tractar la tartamudessa.
http://virfuster.blogspot.com.es/search/label/Tartamudesa%20%28disf%C3%A8mia%29

martes, 30 de diciembre de 2014

UNITAT 9:BRAVE ,TREBALLEM LA VOCALITZACIÓ.

Aquest curs estic descobrint que les pel·lícules de dibuixos animats poden ser un bon recurs per motivar l'aprenentatge d'alguns conceptes de logopèdia.L'última pel·lícula que he vist és Brave.

A més a més de ser una pel·lícula on podem treballar valors com el valor,la no sumissió de les xiques als xics,l'amor filial...també podem treballar la vocalització.Un dels pretenents per casar-se amb Brave quan parla no se li entén res .

Podem baixar aquest trocet de pel·lícula i fer reflexionar als xiquets perquè no  se li entén .A partir d'aquesta reflexió ajudarem a l'alumne a saber que tècniques pot emprar per tenir una parla més comprensible ,com pot ser enlentir la parla,parar-se a pensar el que vol dir abans de fer-ho impulsivament etc...
podem veure la pel·lícula des de:
http://tu.tv/videos/pelicula-indomable-parte1
 http://tu.tv/videos/brave-indomable-2012-parte2

1 APPS ESPECÍFIQUESD' AL

He trobat a la web de alsalirdeclase una llista d'apps per a logopèdia si tens aipad.
http://www.alsalirdelcole.com/mas-de-50-aplicaciones-logopedia/#_
Farem pràxies divertides amb aquesta direcció de MONOFACE programeta on line.
http://mono-1.com/monoface/main.html
Sonia Marquez té una llista d'apps d'audició i llenguatge per android
http://soniamarquezlogopeda.blogspot.com.es/2013/11/aplicaciones-gratuitas-android-para.html

A la nostra escola el curs passat vam investigar i vam fer un llistat d'apps per àrees.Més endavant les penjaré a aquest bloc.

SELFIS AMB LES TAULETES DIGITALS

Nosaltres ens farem alguns en la tablet.Les nostres tablets tenen la possibilitat de fer fotos en els  dos sentits.Investigarem!
             singular:selfi      plural :selfis




UNITAT 8.LLUVIA DE ALBONDIGAS:PER TREBALLAR EL VERBS EN GERUNDI

 Aquest mes de gener treballarem gramàtica a partir de pel·lícules.

LLUVIA DE ALBONDIGAS:



Aprendre a aprendre és una capacitat a desarrollar en l'escola.A partit de la idea de Flint un investigador jove podem iniciar en els alumnes la motivació per buscar solucions a problemes d'una forma creatriva.
Para jugar con Sonyhttp://sites.sonypicturesreleasing.es/sites/lluviadealbondigas2/site/juegos/atrapa-a-fresi/?utm_source=corporativo&utm_medium=newsletter&utm_content=botoncentral&utm_campaign_type=juegofresi&utm_campaign_name=lluvial protagoniste parla moltes vegades amb ells:

Es genial per treballar el gerundio :forjando,cableando,evacuando,pensando....
poedem veure pel·lícules gratis on line a aquesta direcció.http://www.peliculas4.net/ver-interstellar-2014-online-7-9304.html

El protagoniste és un xiquet inventor que de xicotet va inventar-se unes sabalilles sense cordons i els companys es van riure d'ell .Ara es diria acosament escolar.Quan és major és un bon inventor.Cal parlar amb els alumnes del valor de ser diferent ,ser divergent ,dels riscos i de les expectatives en un futur.....

També
A gener treballarem les onomatopeies i els sons
https://www.youtube.com/watch?v=uySm2l7XFdY#t=26
Hi ha comunicació si no hi ha paraules i les comprenem?
https://www.youtube.com/watch?v=_JmA2ClUvUY#t=18

domingo, 28 de diciembre de 2014

EL NOSTRE CODI DE BARRES

Ja he sabut com fer el codi de barres per aquest blog .Havia vist alguns blogs que ho tenien i per fi l'enregistrat .Penge la direcció per si també voleu fer-ho.
http://ibsn.org/barcode.php?ibsn=4-4-66-378698

JOCS ORALS :UN PER A CADA MES

Ës important previndre dificultats orals des d'infantil.Per aquest motiu penge aquest recull de jocs que he trobat en el blog PARAULES de XTEC per fer un joc a l'aula ordinària dels alumnes de logopèdia.

Cada Mes Un Joc Oral

sábado, 20 de diciembre de 2014

UNITAT SET: ALICIA AL PAIS DE LES MARAVELLES. EL RITME I LA VEU

L referits al temps  i al ritme vocal.A més a més de les diferències de la veu cantada/veu parlada.
ALICIA EN EL PAIS DE LAS MARAVILLAS MUSICAL
http://www.redescena.net/espectaculo/23528/alicia-en-el-pais-de-las-maravillas-el-musical/
PARA VER ON LINE
http://pelis24.com/pelicula-latino/1004-alicia-en-el-pais-de-las-maravillas-2010.html
EN DIBUJOS ANIMADOS
http://tu.tv/videos/alicia-en-el-pais-de-las-maravillas-195
JOCS D'ALICIA DISNEY
http://www.disney.es/juegos-disney/series-y-peliculas/alicia-en-el-pais-de-las-maravillas/
PERSONATGES I LLETRES DE LES CANÇONS
http://perfectamenteimperfecta.wordpress.com/2010/08/17/alicia-en-el-pais-de-las-maravillas/
PRESENTACIO 10 DIBUIXOS DISNEY
https://plus.google.com/photos/116002091731568970902/albums/5087265384251064353/5087266178820014338?banner=pwa&pid=5087266178820014338&oid=116002091731568970902
DISFRESSA FETA A CASA
http://www.jugarycolorear.com/2011/01/disfraz-bolsa-de-basura-de-alicia-en-el.html
PICTOCUENTO
http://cuentoscancionespicto.blogspot.com.es/2011/12/alicia-en-el-pais-de-las-maravillas.html
 CUENTO CUANDO ESTOY ENFADADO
http://cuentoscancionespicto.blogspot.com.es/2011/11/cuando-estoy-enfadado.html
SINDROME DE ALICIA EN EL PAIS DE LAS MARAVILLAS
http://lamenteesmaravillosa.com/el-sindrome-de-alicia-en-el-pais-de-las-maravillas/
PROJECTE DE A.P.M D'UNA BIBLIOTECA
CONTE AMB LL SIGNES

https://app.box.com/shared/920e5743460d0007779b

CAMI I FELICITAT
http://redalmados.wordpress.com/2014/02/23/recordais-el-cuento-de-alicia-en-el-pais-de-las-maravillas-de-lewis-carrol/
PER COMPARAR ELS PERSONATGES EN FOTO I EN DIBUIX
http://onceuponatimespain.blogspot.com.es/2012/04/del-cuento-la-serie-alicia-en-el-pais.html
EL CONTE PER DESCARREGAR I ALTRES PER OMPLIR AMB ESCRIPTURA
I AMB BUITS
http://webdelmaestro.com/alicia-en-el-pais-de-las-maravillas/
NEGACIÓ DEL SUBSTANTIU
podem dir no +verb però no +substantiu reflexionar sobre el no cumpleaños.
http://www.taringa.net/posts/info/11351760/La-fiesta-del-te-Alicia-en-el-Pais-de-las-Mara.html
ENS CENTREM EN EL PERSONATGE DEL CONILL I EL TEMPS .PARLAR AMB RITME I AMB EL METRÒNOM.
I LES PRÀXIES  DEL GAT CHESHIRE
Hem fet aquest gat per aprendre la pràxia de riure ensenyat les dos arcades dentàries


A més a més hem treballat frases que diu el gat que hem trobat fàcilment a internet i que son realment bones.Hem treballat memòria i comprensió lectora .


Podem treballar els imperatius

També les frases fetes

les descripcions i les preguntes causals.

i podem conversar sobre la psicologia que hi ha al darrerere del musical.
http://www.taringa.net/posts/info/17641578/Cual-es-la-psicologia-de-Alicia-en-el-Pais-de-las-Marav.html
també podem observar com canviant elements estètics també canviem aspectes de llenguatge.
http://www.taringa.net/posts/imagenes/16919738/Alicia-Vikinga-en-el-Pais-de-las-Maravillas.html

jueves, 18 de diciembre de 2014

TOT SOBRE APPS

Al curs que fem a la Universitat Jaume I hi ha dos nivells .Alguns mestres d'informàtica i altres que dominen molt les tic i un segon grup que intentem caminar per primera vegada en aixó de les apps per a tablets.Els que tenen tauletes Samsung i Smarfons ho tenen més fàcil.Hi ha més aplicacions,millors però moltes de pagament.Els que tenin Android ens costa més .Per aquest motiu penge tot el que ja sabem sobre apps :

Algunes noves:
http://www.androidpit.es/10-aplicaciones-android-imprescindibles-2014
Per poder accedir a un conte de Drive que gastem al nostre ordinador de classe i poder accedir des de la nostra table cal instal·lar la app drive des de
 Les apps segons les intel·ligències multiples


Herramientas 2.0 fàcils
http://www.rauldiego.es/mis-marcadores/

També vam parlar d'una ferramenta genial com és symbaloo
on pots fer-te el teu pròpi o buscar fets sobre el quevullgues




A aquesta direcció hi ha les 100 aplicacions per a ordinador que mès usem .moltes les conec però altres no les he usades encara però per tenir-les a ma .Molt bon treball de En la nube Tic.
recordem que a la part esquerra d'aquest blog hi ha un enllaç al projecte guappis que a mi m'ha anat molt bé per aprendre ,és fàcil i clar.
A més a més en els blogs de l'aula de Dani i l'aula de Raquel (dels meus companys d'escola tutors de tercer)també tenen a la part dreta les apps que usen amb els alumnes i es poden descarregar des d'allà.

BON NADAL A TOTHOM DES DE LOGOPÈDIA








domingo, 14 de diciembre de 2014

KARAOKE PER a UN AMIC

Fa temps que buscava un karaoke i he trobat aquest d'una cançó que m'encanta a mi i als meus alumnes .De seguida a fer-te costat ...és preciosa ,escolta i aprén.
tens un amic en mi .A nadal és temps d'amistat versió dels Gossos.
http://dotsub.com/view/90e9d02b-8102-4d75-a86e-b50163700749

miércoles, 10 de diciembre de 2014

RECURSOS PER A COMPENSATÒRIA

Al curs que fem de tablets he conegut a mestres molt implicats en la seua tasca .Un d'ells té alumnat de compensatòria.Fa alguns cursos la Conselleria va donar la possibilitat de fer un projecte segons el tant per cent d'alumnat immigrant que tenia escolaritzat.Poc de temps després va deixar la convocatòria per a tornar alguns cursos després a facilitar recursos humans des de el programa contracte.A aquells primers anys es va fer alguns cursos on venien mestres de Catalunya a ensenyar-nos com ho feen allà.En aquell moment es proposaven metodes de lectoescriptura per a àrabs com el ven a leer/vine que eren mètodes lletra a lletra.Era difícil emprar un mètode d'infantil per aquells alumnes tan majors i les persones que en aquell moment els ateniem creiem en la metodologia més constructivista i varem intentar ensenyar a llegir i escriure a partir de projectes ,de catàlegs de supermercats,dels noms significatius  i aprenentatges funcionals .
Actualment ja no existeix el mestre de compensatòria però continuem escolaritzant a alumnes majors que no conèixen la llengua i per aquest motiu he fet un viatge a la meua memòria penjant recursos per treballar amb aquests alumnes.
Evidentment ens valen molts recursos de parla oral que encara jo utilitze en logopèdia i que ja estàn a aquest blog .A més a més pots ser interessant el següent MATERIAL:

L'àrea de política Lingḯstica de la nostra Conselleria ens facilita l'accés a mètodes de lectoescriptura:

imatges de vocabulari:

11 unitats de vocabulari bàsic

Aquest projecte que vaig fer jo al 2008 per fer fixes independentment del projecte de nedi seguint plantilles.Actualment aquestes plantilles es poden trobar en un recurs que es diu LIM però que cal aprendre a usar.A aquesta direcció es pot descarregar lliurement el power point per fer material.
http://www.lavirtu.com/noticia.asp?idnoticia=33459

lectura eficaç
http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/
Per avaluar Catalunya té més normativa que nosaltres però pot servir d'orientació alguns documents per avaluar que dodeu descarregar açí

http://www.xtec.cat/web/projectes/alumnatnou/avaluacio/acollida/primorientacions

També podem aprofitar els materials per alumnes dislèxics .A la pàgina d'educació  3.0 ha fet un recull de recursos de molt bona qualitat.
http://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/ejercicios-para-trabajar-dislexia-aula-y-casa/15797.html

DECORACIONS DE NADAL

Els alumnes de l'escola han decorat les portes de les aules en arbres.Cadascú els ha decorat al seu gust amb relació de el contingut que es dona a cada classe.
Els alumnes han fet decoracions molt xules com aquestes



i han quedar així de bonics.




martes, 9 de diciembre de 2014

GINGERBREAD MAN

 "Gingerbread man" és una historieta molt xula de Nadal i com és un conte encadenat és perfecte per aprendre estructures en anglés.Inventarem un conte amb la mateixa estructura però en valencià.

http://www.chiscos.net/xestor/chs/belenjunquera/gingerbread/gingerbread.html

UN CALENDARI ORIGINAL

Dins de poquets dies donarem la benvinguda a l'any 2015 .He trobat aquest a internet que és molt original .

INTERNET I LES TAULETES DIGITALS

Els dimecres al Cefire de Castelló alguns mestres fem un curs per a l'iniciació de l'ús de les tauletes digitals.Hem fet el plànol d'internet per comparar-ho amb altres escoles i Raquel ha fet dos sessions per explicar la nostra experiència a l'escola.



JA VE EL NADAL !






LES NOSTRES HABITACIONS




A questa setmana hem estat descrivint les nostres habitacions.Pareix que és fàcil i que totes son iguals però hem vist que no és necessariament així.Algunes tenen lliteres ,alltres dormen asoles ,altres tenen joguets a l'habitació,altres només juguen al menjador i estudien a l'habitació,alguns tenen decoracions especials:de fútbol,de personatges de la TV...Uns pengen la roba als armaris,altres dobleguen la roba als caixons....Totes son diferents i per tant el vocabulari i les estructures per descriure la pròpia també és diferent.
Primer la han dibuixat i després l'han descrit perquè si ho feen sense el dibuix era difícil corregir el vocabulari :al costat,prop,lluny,dalt,baix,damunt...