miércoles, 24 de febrero de 2016

APP PER IPAD:TINY TAP

A més a més de recolectar jocs i explicacions a la xarxa també és important que els qalumnes aprenguen a crear contingut.Hi ha un programa per fer recursos des de la seua pàgina a internet i també tenim una app per ipad del mateix programeta .Es diu TINY TAP.
http://www.agorabierta.com/2014/10/actividades-personalizadas-para-tus-alumnos-con-tiny-tap-app/


Aquesta setmana probarem alguns continguts de castellà.
Al blog agora abierta he trobat una bona explicació sobre apps però després s'han d'anar probant i seleccionant les que realment ens serveixen per als nostres alumnes .http://www.agorabierta.com/apps/

sábado, 20 de febrero de 2016

ICLOUD DRIVE ,DRIVE GOOGLE I GOOGLE FOTOS

Quan teniem tauletes Android al nostre ordinador teniem fàcilment la mateixa informació podiem instal·lar apps o desinstal·lar des de l'ordinador.M'hacostat prou fer el mateix amb l'ipad.
En Apple és diferent la tauleta és la tauleta i si vol tindré accés des de l'ordinador tens que fer algunes coses.
Primer buscar en apple el paquet per instal·lar al teu ordinador itunes .Posant a google itunes .com és prou fàcil hi ha un paquet per als ordinadors Mac i altre per als Windows.És impossible per els ordinadors de Conselleria que son lliurex.
Després de baixar-lo i instal·lar-ho al ordinador es creen unes carpetes però quan intentes accedir estan buides.
Tens que fer
altre pas entrar desde google a itunes.com entrar amb el correu que vas crear per a la tablet i la contrasenya

Aleshores sí veus en el teuordinador una imatge com aquesta amb totes aquestes opcions :
- icloud drive,calendari...
Si entres a icloud drive i cliques damunt de + pots crear carpetes noves .A la vegada tens que tindre encesa la tablet i haver baixat des de APP Store
l'aplicació iCloud Drive així sí es veuen les carpetes que has creat.
Aquest sistema és per sincronitzar la tauleta i l'ordinadorperò com que encarano ho controle molt he tornat a baixar el drive de google i puje i baixe els vidios que femamb les aplicacions a traves de drive de google

.EL PROBLEMAÉS és que com només estic aprenent tocant-ho tot però ningú m'ha explicat com resoldre els dubtes que tinc estic quedant-me sense espai per aquest motiu buscarem tres sessions a algú que ens ensenye a treballar amb l'ipad dins del curs de formació de l'escola.

Per a mi esborrar les fotos és missió impossible ho faig ,les esborre del mòbil i apareixen a google,les esborre de la tauleta i tornen a apareixer ...crec que és un problema que tenen més usuaris de google + però tinc por d'esborrar-les i que després no es visualitzen al blog .

Les fotos son com termineitor,mai desapareixen...

jueves, 18 de febrero de 2016

APP D'IPAD : AUDIOLLIBRES GRATÜITS INFANTILS

Si cliques damunt de l'app iBooks i vas a destacats (baix) i audiolibros (dalt) autors a categories gratis i infantil.
iBooks és una app que ve de base amb l'ipad i no se pot borrar com altres que sí pots tancant la creu que ix quan presiones un ratet damunt de la icona.
i conte personalitat gratis d'ituneshttps://itunes.apple.com/es/app/mi-actividad-extraescolar/id661115241?mt=8

APP PER IPAD: JAKHU CUENTOS

Cuentos para dormir.com son contes personalitzats

 http://cuentosparadormir.com/cuentos-ilustrados
Si baixem l'app Jakhu cuentos ens deixen baixar alguns contes d'una roda ,podem baixar prou si durant un cert temps anem obrim l'app i li donem a la roda.

APP PER IPAD:CONTES CLÀSSICS

L'aplicació de La Caixa Contes Clàssics és de les poquetes aplicacions de contes en català i a més a més pots gravar la veu.

ELS DINOSAURES ...

Vos contem que sabem dels dinosaures !

ELS OUS DELS DINOSAURES

La meua companyera Celia amb els seus alumnes han treballat el projecte dels dinosaures.
Van congelar un globus amb aigua unflats seguint les proporcions dels ous segons a quina espècia pertanyien cadascú dels dinosaures.Avui els han trencat i ens han contat el nom i algunes característiques.
També han vist com trencar-los amb violència,amb el martell o amb paciència deixant que poc a poc esfonguerem amb aigua calenteta.
A més a més agraïm la ajuda de les cuineres que no han dubtat en ajudar-nos trencant el seu ritme de treball per preparar el dinar per a tots els alumnes del menjador.
Tots ens ho hem passat genial i ens han demostrat que han aprés moltíssim.
Enhorabona per als alumnes i la mestra de pt.

CONVIVIM AMB LA TECNOLOGIA

Al principi quan els mestres vam començar a tindre ordinadors a les aules eren per fer recursos per als alumnes,imprimir i buscar informació.
Amb el temps hem aprés a que son els alumnes qui tenen que aprendre a conviure amb la tecnologia per crear continguts,buscar informació i mantindre comunicació social.
L'objectiu abans era ensenyar els programes  com una assignatura més i actualment és un recurs per fer ,saber i comunicar que impregne a totes les àrees.
Primer van ser els ordinadors ,després les PDI i actualment les tauletes a les aules però a casa normalment el procés a sigut més ràpid amb els telèfons mòbils ,ordinadors ,tauletes i televisors.

miércoles, 17 de febrero de 2016

SYMBALOO FERRAMENTES 2.0

Des de Salesianos Santander tenim un webmix de symbaloo que fa un refundit d'aplicacions i webs que estan molt bé ,la amajoria ja les usem però està be tenir-les juntes a aquest tauler:
https://www.symbaloo.com/mix/herramiemtas20

CURS DE FORMACIÓ:PROGRAMACIÓ I APPS FETES A ESPANYA

 Ja sabem que està de moda usar l'ipad a classe.Jo tinc interés per millorar la meua pràctica docent però també tinc interés perquè tinc dos fills informàtics.
La informàtica és una càrrera molt especialitzada i els dos no tenen ni idea d'usar l'ipad son programadors en altres àrees.
Però aquest fet fa que tingue curiositat per conèixer qui hi ha darrere de les aplicacions,les empreses i els ingeniers que fan cadascuna.Com ja habreu vist els que seguiu aquest blog intente mirar sempre l'apartat "about  us".Com que la informàtica creix tan ràpidament també al nostre pais esta evolucionant i m'interessa conèixer que està fent-se .Per aquest motiu penge aquesta entrada copiada de GENERACIÓN APPS.

http://generacionapps.com/las-10-mejores-apps-infantiles-made-in-spain-2015/



Les 10 millors apps infantils made in Spain 2015

El 9 de juliol al Festival de Comunicació El Xumet presentem un any més el llistat de les millors apps infantils desenvolupades a Espanya. Igual que en edicions anteriors el nivell de producció d'aplicacions ha estat molt alt i ha resultat complicat decidir quines mereixien l'honor d'estar en aquest "top ten".
El lliurament de diplomes es va realitzar durant el esdeveniment appKIDS , que organitza Generació Apps i El Xumet, i el lliurament de guardons va anar a càrrec de Manuel Velardo, director gerent de CENATIC de red.es i FICOD i Rodrigo Ron, director del festival El Chupete .
Lps guanyadors dels diplomes a les millors apps 'made in Spain' de 2015
Els guanyadors dels diplomes a les millors apps 'made in Spain' de 2015

Dismonster

Un joc d'exploració perquè els nens entenguin l'origen de les ombres i superin la por a la foscor que sovint es manifesta entre els 3 i els 8 anys. És molt divertit per deixar córrer la imaginació i interactuar amb el món que els envolta.

Baixa per Apple (2,99 €).
[ Coneix Dismonster a fons ]

El viatge d'Alvin

Aquest conte protagonitzat per un granger vidu que viatja des Iowa fins Wisconsin per visitar al seu germà malalt usant una recol·lectora és tota una lliçó de superació i amistat. Una road-app que encanta als nens i emociona als pares.

Baixa per Apple (2,69 €), per a Android (2,69 €) o per Kindle Fire (2,69 €).
[ Coneix El Viatge d'Alvin a fons ]

Monki Shake it

Una app dirigida a nens d'entre 2 i 6 anys que mitjançant diferents minijocs senzills i atractius va introduint als més petits en l'aprenentatge de l'anglès, el castellà i el xinès. Una aventura al voltant del món en la qual aniran aprenent ordres bàsiques, estructures gramaticals i vocabulari gairebé sense donar-se ni compte.

Baixa per Apple o Android (gratuït + 2,69 € per nivells)
[ Coneix Monki Shake it a fons ]

My life in English

Viu el món en anglès integrat en la família Twinnings i acompanya'ls en cada activitat que facin. Anar de càmping, jugar a futbol o viatjar pel món seran moments per ampliar vocabulari de manera fàcil en un entorn divertit.
my-life-in-english
Baixa per Apple o per Android (gratuït + 1,99 € per cada tema).

Nurot

Nurot és una història màgica sobre les paraules i la imaginació. Un conte interactiu protagonitzat per un nen del mateix nom que viu aïllat al bosc i mai ha tingut contacte amb la gent; no sap parlar i això li fa relacionar-se amb el món que l'envolta de forma una mica especial.

Baixa per Apple (gratuït + 1,99 €).
[ Coneix Nurot a fons ]

Play Òpera

Una aplicació per a nens d'entre 5 i 12 anys que busca fomentar l'interès i gaudi de l'òpera a través d'obres de 5 destacats compositors. Play Òpera barreja amb elegància la il·lustració amb la música creant un entorn que provoca simpatia per als més petits.

Baixa per Apple (gratuït).
[ Coneix Play Òpera a fons ]

Aquesta app sí la he probat a l'aula de logopèdia per treballar la percepció auditiva i als alumnes els ha encantat. 

Science Box

Una aventura sobre ciència als comandaments de la nau ScienceBox amb la qual evitar que el malvat Nihilius aturi el seu pla de deixar tots els llibres en blanc per anul·lar el coneixement. Joc i aprenentatge van de la mà en una app en la qual apareixen des de Newton a Einstein.

Baixa per Apple (1,99 €) o per Android (1,21 €)

The magic pond

En aquesta bassa els més petits de la casa podran divertir-se amb diferents minijocs en els quals tafanejar, tocar o cantar de forma lliure, triant el seu propi itinerari. Des d'una banda de rock que toca al costat de la bassa fins a uns camaleons que s'amaguen entre les plantes, tot està a punt per aprendre jugant.

Baixa per Apple (0,99 €) o per Android (1 €)

true Speed

Amb aquesta aplicació de Hot Wheels els nens mesuren la velocitat a la que corren els seus cotxes de joguina converteixen el mòbil en un velocímetre totalment real utilitzant la càmera del telèfon intel·ligent. Una app molt original que barreja el món físic amb el digital que busca que els nens juguin menys amb les tauletes però jugant amb les tauletes.

Baixa per Apple (gratuït).
[ Coneix True speed a fons ]

Veig Veig, una tarda al parc

En Veig Veig ens proposen apropar-nos a un parc en el qual en les escenes, aparentment simples, escoden divertides sorpreses que cridaran l'atenció i despertaran el somriure dels més petits de la casa. Poesia en estat pur i una il·lustració més que excel·lent.
Veig Veig una tarda al parc
Baixa per Apple (gratuït).
[ Coneix Veig veig, una tarda al parc a fons ]

Aquesta tanbé vull probar-la però tinc que comprar una targeta amb diners perquè és de pagament i actualment ja m'he gastat tot el saldo. 

NOVA PROPOSTADE FORMACIÓ

Aquesta vesprada algunes companyeres de l'escola han vingut a parlar amb mi perquè son la coordinadora de formació perquè busquem a algú que ens puga formar en programació a infantil i primària.Volen aprendre sobre :
-scratch
-makey-makey
-arduino 
-apps programació amb l'ipad
Si algú que llegeix el blog està interessat envieu un correu a:
pterapeutica.g6@gmail.com
Per la meua part investigarè en La Universitat Jaume I 
 http://ldap.uji.es:8888/indexldap.es.html?lang=es&dn=ou%3DServei+d%27Inform%C3%A0tica%2C+ou%3DServei%2C+ou%3DEstructura+funcional%2C+o%3DUniversitat+Jaume+I%2C+c%3DES&class=list

i al Cefire de Castelló. 
http://mestreacasa.gva.es/web/cefirecastello/assessories 

Com sempre podem comprar en Amazone productes :
http://www.amazon.es/Sparkfun-MMCE-MaKey/dp/B008SFLEPE 
http://createc3d.com/shop/en/13-arduino 
Personalment pareix prou difícil d'adaptar per infantil i primària però la meua escola es caracteritza per aquest motiu ,els mestres sempre li peguen una volta més a tot,investiguen,proven ,s'emocionen...

Continuarem pegant voltes a aquesta idea.Tal vegada podrem fer alguna sessió de formació ja que tenim ja el pla de gestió autònoma de formació.

També intentarem posar-nos en contacte amb apple per veure si ens ofereixen formació sobre programació per alumnes

http://www.viaempresa.cat/ca/notices/2014/12/apple-ofereix-cursos-de-programacio-gratuits-per-a-nens-9743.php#


APP PER L'IPAD:OCARINA


 

A les jornades sobre ipad Rosa de apps autisme ens va parlas  d'0una app per a logopèdia .És interessant per treballar el buf ja que es bufa per el micròfon de l'ipad.

https://itunes.apple.com/es/app/ocarina/id293053479?mt=8


L'ocarina és un petit instrument de vent, fet de ceràmica, sense claus i generalment amb vuit forats per als dits.
L'ordre dels tons en una ocarina de vuit forats és, de dreta a esquerra, 1 re, 2 mi, 3 fa, 4 sol, 9 mi, 5 la, 6 si, 7 do. En la de quatre forats és mi, sol, la i si.
L'origen de l'ocarina es remunta a l'Amèrica prehispànica: els quítxues i els aimares utilitzaven aquest instrument, acompanyats de quenes, flautes de pan i altres instruments.[1] L'ocarina és de difícil fabricació, ja que és feta de greda i buida per dins. N'existeixen de moltes mides, tot i que les més comunes no superen la mida del palmell de la mà. S'usen a Bolívia, el Perú, el nord de Xile i tota Mesoamèrica.

Podem baixar-la des d'itunes però cal pagar 1 euro.

https://itunes.apple.com/es/app/ocarina/id293053479?mt=8

Podem veure aquest vidio
https://www.youtube.com/watch?v=RhCJq7EAJJA

lunes, 15 de febrero de 2016

LA PODA DE LES XICRANDES

Moltes gràcies als treballadors i als responsables que ens han podat les xicrandes de l'escola .Així a la primavera tornaran a brotar noves branques.

CONCURS DE MASCOTA DE L'ESCOLA

La Comissió dels tallers de Pasqua han pensat fer un concurs per trobar la mascota de l'escola.Cada classe ha de pensar dos i els delegats triaran una entre totes les 20 possibilitats.A l'aula de logopèdia de primària hem pensat que actualment ens representa les tauletes digitals i per aquest motiu hem fet aquesta amb una app per fer dibuixos vectorials.Aixó vol dir que per més que ampliem no es pixela la imatge .L'app es diu Adobe Draw
Fins el divendres anirem pensant i fentalgunes  per triar dos de la nostra classe.
Els alumnes volien personalitzar-la i posar una llengua grandota però han entès que la mascota és de tota l'escola i no només de logopèdia.

RESUM D'APPS JORNADES SOBRE IPAD A LA VALL

DE les jornades sobre l'ipad on van col·laborar Celia i Miriam L'ASSESSOR del Cefire Manel Canseco ens ha enviat un enllaç amb totes les presentacions i les apps que ens van presentar .Podem accedir des d'aquest http://mestreacasa.gva.es/web/cefirecastello/projectes/tabletacs/i_jornadesee/presentacions
I UN RESUM DE TOThttp://mestreacasa.gva.es/web/canseco_man/blog/blogs/i_jornades_sobre_l_us_de_les_tauletes_digitals_en_educacio_especial

MOLTES GRÀCIES A L'ASSESSOR


domingo, 14 de febrero de 2016

INTEGRANT LES TIC

A la nostra escola utilitzem molt les tic però dins del projecte de formació ens volem plantetjar el model tecnològic.No volem fer el mateix que feem però amb tic volem donar valor a les tic i fer activitats que no fariem si no tinguerem les tic.Per a pensar sobre aquest nivell podem llegir un article de Contar con tic que ho resumeix molt clarament.
http://carraud.blogspot.com.es/2015/08/samr-modelo-para-integrar-las.html
A partir d'aquesta idea volem fer un projecte integrant les tic amb el cussículum de d'infantil a sisè.Ës un treball complexe però anirem fent.
Per fer aquest model replegarem com treballem les tic a cada cicle i veurem si estem o no corrdinant bé el procés.

Analitzar aquet article ens portarà a intentar explicar a les famílies que el que és important és crear coneiximent i les tic ens ajuden però no son un fi en elles mateixes.Ho explica molt bé Fabio Taraso en aquet article.
http://carraud.blogspot.com.es/2011/06/que-no-se-queme-la-leche-de-solo.html

sábado, 13 de febrero de 2016

JOCS DE VOCABULARI I FRASES

Aquesta setmana treballarem vocabulari en castellà des de la pàgina de Mi mundo en palabras
http://cvc.cervantes.es/ensenanza/mimundo/mimundo/default.html
treballartem descripoció oral de persones
http://rec.mestreacasa.gva.es/scorm/5618818c-9c41-492b-b694-bb918cb20c1f/preview/comun/index.swf
i descripció d'emocions
http://rec.mestreacasa..gva.es/scorm/5618818c-9c41-492b-b694-bb918cb20c1f/preview/comun/index.swf
ordenarem frases
http://www.vedoque.com/juegos/juego.php?j=ClaseVedoque
http://contenidos.educarex.es/mci/2010/28/A-JUGAR.swf

http://rec.mestreacasa.gva.es/scorm/f3f5aa4f-8b8b-4e09-bbc8-1a08acd131b5/preview/neae008_oa04/index.swf
Aquest material es de la web mestre a casa i està molt bé.

http://ardilladigital.com/RECURSOS/RECURSOS%20PARA%20EL%20AULA/LECTOESCRITURA/LECTOESCRITURA/LETRAMANIA/Letramania%203%20-%20letra%20cursiva.pdf
Per treballar el vocabulari amb els alumnes més majors farem nuvols de paraules amb una app d'ipad d'aquesta llista,l'única gratis per ipad wordsalad
http://villaves56.blogspot.com.es/2013/09/apps-en-educacion-nubes-de-palabras-en.html#.VsDhaqqoCi9

JOCS BÀSICS D'INFORMÀTICA

Els nostres alumnes tenen ja unes experiències amb les tic que no enen alumnes d'altres escoles.Així no ens fa falta jocs només per aprendre a moure el ratolí però he penjat aquesta entrada per als alumnes dque encara no saben com fer -ho .Son jocs molt bàsics per aprendre a moure el ratolí i fer click .
http://www.elbuhoboo.com/juegos-educativos.php

viernes, 12 de febrero de 2016

APPS PER IPAD.APLICADITOS

Al blog idees magistrals he trobat aquesta entrada que parla de la pàgina APPLICADITOS.Evidentment no la he feta mjo però com que estem fent un taller sobre apps per ipad anem a investigar-la i aprofitarem aquelles apps que ens ajuden a millorar el llenguatge a logopèdia.
A eixa  pàgina es dediquen a recollir totes aquelles apps amb continguts educatius tant per a xiquets d'infantil com de primària. Estan avaluades pels usuaris i classificades per àrees de treball, edats a les quals van dirigides o dispositius on es troben disponibles.
Així, podem trobar 2 grups ben diferenciats: un d'infantil (de 3 a 5 anys) i un altre de primària (de 6 a 8 anys)  en els quals trobarem apps que treballen les àrees de matemàtiques, grafo, llengua, lectura, arts o jocs.
No espereu més per accedir i provar les diferents apps que, encara que estan en castellà, són genials per jugar, descobrir i aprendre.

miércoles, 10 de febrero de 2016

LA ERRA FORTA I LA ERRA DÈBIL

 Avui hem treballat els sons de la erra forta i fluixa.
Tocavem fort o fluix el pandero quan escoltavem el so de la erra forta o fluixca.
Després hem fet un puppet per penjar-ho al blog.
És prou difícil entendre que sent el mateix so fort al escriure li pot correspondre una erra o dos.
Perquè no es pot escriure rratolí.Als xiquets li costa comprendre les regles ja que son arbitràries ,sense lògica i ells l'apliquen .La primera hipòtesis per a ells era que es dia amb erra forta o dèbil depenent de la longitud de la paraula.
Quan han vist que paraules curtes eren amb erra com riu i llargues com caríssim era amb una han acceptat que no tenia que veure amb la longitud.
Al final han entés que només es pot saber si escoltem bé i ens fixem .
Altra cosa és com s'escriu i que és així perquè hi ha una norma que ho diu i punt.És arbitrària.

http://get-puppet.com/v/5R3wFPrA2u8?autoplay=true

lunes, 8 de febrero de 2016

APP PER IPAD .PUPPET

Mireu que vidio ens hem fet ballant perquè voliem enrecordar-nos de la lletra w de Hawai.Al llibre eixia alguns elements típics i nosaltres en un tres i nores ens hem disfressat,hem mirat els balls a internet i amb l'ipad ens hem fet aquest montatge.Vos agrada? Si no podeu veure'l cliqueu en el botó dret "abrir con" visualitzador de windows".

domingo, 7 de febrero de 2016

APP PER IPAD:THE OPEN UNIVERSITY

La universitat oberta també és una entitat que ha fet una app que pareix interesan per a crear la nostra història personal però només esta en anglés.
https://itunes.apple.com/ie/app/our-story/id436758256?mt=8

APP PER IPD.Thinkamingo

Per fer les activitats de construir contes ho feem mb cubs imprimits o comprats.ara tenim una appper fer el mateix però és més motivant.Podem baixar-nos aquesta aplicació.

https://itunes.apple.com/gb/app/rorys-story-cubes/id342808551?mt=8
aquesta app és per al telèfon i per ipad però és pagant.

Existeix altra per ipad que també son elements per fer historietes.
https://itunes.apple.com/gb/app/story-dice-ideas-for-writers/id525351988?mt=8

Thinkamingo és una sociació de desenvolupadors formada per ANN que sap moltíssim de música  i Jon que sp d'ingenieria com a funddors i Elisabeth que sap de robòtica .En quatre anys tenen creades set apps molt importants.

http://thinkamingo.com/about-us/




SYMBALOO COPETÈNCIES DIGITALS

Per a treballar al taller de formació he trobat aquest simbaloo que replega moltes de les ferramentes digitals en les que volem ser competents i que ens ajudarà a sistematitzar el nostre aprenentatge digital I les competències sobre informació .No l'he fet jo però gràcies al seu autor que no he pogut trobar a la seua web però he vist que ja han incorporat la seua webmix més de 400 persones.Moltes gràcies al company desconegut per facilitar-nos la nostra formació
http://www.symbaloo.com/mix/recursoscompetencias

APP PER IPAD . SHOW ME

Aquesta setmana ots els alumnes majors de segon i tercer cicle faran una xicoteta explicació amb l'app per ipad Show me.Buscaran dibuixos amb els fonemes amb els que tenen dificultat,escriuran paraules amb els fonemes afectars i es faran una foto fent pràxies que ajuden a aconseguir la correcta articulació del fonema amb el que tenen dificultad ,amb tot aixó faran una xicoteta explicació amb show me i ho penjarem al blog.

http://tecducacion.com/moviles/ios/showme-pizarron-interactivo/


Crec que ens pot servir per explicar molts conceptes gramaticals :els verbs els tipus de paraules,el gènere i el nombre de les paraules,els prefixes ,les paraules compostes etc...

Per preparar el material tindrem les webs preparades i baixaran les imatges des de l'ipad.
https://mardecosescat.wordpress.com/2013/06/04/full-sz-essa-sordasonora/

Begoña pizà de MALLORCA té un blog unmardecoses amb material en valencià que ens serveix per treballar la dislàlia .

També té bon matrial a pintarest .https://es.pinterest.com/logopedia/fonologia/
Vull comparar el treball manipulatiu ,es adir,aquesta imatge amb el showme que farem.


 (penjarem ací el showme de essa sonora -essa sorda).
Crec que el primer és més fàcil per als alumnes de primer cicle però el segon és més motivador per als alumnes de segon i tercer cicle i que a més a més porten ja massa temps sense aconseguir el so de la essa sorda .
La mateixa associació de l'abella amb la essa sonora s'utilitza a castellà per treballar el fonema c/s.Per a mi és una errada si un alumne associa la essa sonora al so de l'abella no es pot asociar a altr fonema en l'altra llengua .Jo use la c de cebolla perque quan treballen valencià concideix i cebolla és seba i naturalment canvien la mateixa grafia i l'associen amb la essa ja que és Seba encara que s'escriu ceba.
Per tant a castellà treballariem :
s de serpiente /c de cebolla

TOZZL.COM

MUR D'ANUNCIS EN
A Android és una app de trencaclosquesmolt f`cils de encizables per bebes .
a http://download.cnet.com/Tozzle-Lite-Toddler-s-favorite-puzzle/3000-20416_4-75106733.html també son trencaclosques per ipad .
Però a la xarxa h ha una pàgin amb aquest logo que és un mur col·laboratiu.
http://tozzl.com/

APP PER IPAD:POPPLET

Buscant com avaluar amb l'ipad he trobat aquesta aplicació per al nostre ipad que es diu POPPET
http://enmarchaconlastic.educarex.es/227-nuevo-emt/bachillerato/1109-organizar-y-compartir-con-popplet
 i també des del nostre ordinador on line i sense registre podem anar a :
http://enmarchaconlastic.educarex.es/244-nuevo-emt/herramientas-2-0/2491-tu-tablon-de-anuncios-digital-con-tozzl?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

MUR DIGITAL AMB FOTOS ,TEXT,ENLLAÇ A PÀG WEB...

PROJECTE DE FORMACIÓ:JORNADA DE TAULETES ANDROID A IPAD

Buscant informació per l'ipad he trobat una pàgina superbona però és d'un mestre alemà i google la pot tradur.D'ella podem traure moltes idees .Per exemple farè un prezi amb aquestes imatges que resumeixen elscontinguts del nostre taller d'ipad.


 --Avaluació APPSTORE IOS

 LES APPS LES CLASSIFICREM SEGUINT AQUESTS SIS PILARS.
 -per crear
 -peravaluar
-per analitza i gestionar
 -per produir i aplicar
-per ejercitar contingutscurriculars :recordar i comprender

Recordem les"Bloom'sTaxonomy for iPads.

https://ticasak.wordpress.com/2015/11/25/les-millors-eines-per-avaluar-amb-lipad/

CNV A LOGOPÈDIA

Aquesta setmana treballarem la expressió de sentiments .Uns dels objectius de logopèdia es apprendre a poder usar el llenguatge per autoregular la nostra pròpia conducta .Per aquest objectius usarem els recursos de La caixa.
https://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/emociones%20basicas/index.html
i com gestionar-les:
https://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/Emociones_perturbadoras_ninos_ninas/index.html
per a finalitzar fer ejercicis de respiració profunda
http://coachingpersonal.cat/2012/03/28/5-minuts-per-relaxar-te-respirant/
i algun ejercici del programa

Exercicis de Relaxació muscular progressiva de Jacobson completa, 24’50 minuts, 22,7Mb
Exercicis de Relaxació muscular progressiva de Jacobson simple, 12,50 minuts, 11,7Mb

Abans en Orientación Andujar hi havia uns ejercicis de relaxació per a nens molt bons ara no se si per ells o per google no puc accedir i només ix una i altra vegada propaganda de zoolopolis una pel·lícula que podrem veure en febrer al cinema.Quina llàstima!Espere que ho puguen resoldre.
Per parlar usem llengutge oral però el llenguatge intern (que no escoltem)forma part del llenguatge oral?És important millorara logopèdia també el llenguatge oral silenciós?
http://www.petitsabadell.cat/elnano/la-comunicacio-no-violenta-un-llenguatge-de-la-vida/

CNVCOMUNICACIÓ NO VIOLENTA

LLIBRES DIGITALS PER IPAD:OCENHOUSE


Oceanhouse és una companya de CALIFORNIA que té més de 400 apps fundada per un desenvolupador de videojocs.


Ahttp://www.oceanhousemedia.com/apps/
podrem veure llibres superxulos.a mi m'agrada el d'Elmer un elefant de pell de quadrets.L'havia treballat en paper però és encar més xulo a l'ipad.
Abans de tindre l'ipad treballavem ja molts contes d'emocions ara només canvia el suport tecnològic.
ABANS accediem als contes des d'aquesta web.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/educa-emocional/recursos/recursos-en-linia/contes

i feem activitats d'aquesta web d'un bon orientador ,Fernando Navarro,on es pot imprimir materials :
http://orientafer.blogspot.com.es/2011/09/126-dinamicas-de-educacion-emocional.html

Amazon té 15.500 apps educatives .Quina passada! Necessitem trobar algú que cure els continguts i ens done bona informació sobre aquest perquè jo estic perdent molt de temps provant aplicacions que puga usar a logopèdia i que funcionen per a l'objectiu educatiu concret per una dificultat de llenguatge concreta.No podria en tota la meua vida conèixer totes les apps ja que cada moment naixen de noves .
Si algú troba la solució al meu plantetjament li agrairia molt que m'ajudés.

LLIBRES DIGITALS PER IPAD:SANDRA BOYNTOON

Aquest conte per ipad és interactiu i ajuda als xiquets a dormir.Com que alguns xiquets tenen por i terrors per la nit anem a usar aquest conte a logopèdia per veure si ens ajuda a relaxar-nos.

Sandra Bytoon és una escriptora molt bona que té moltíssims contes per a xiquets i una pàgina en pinterest plena de recursos per treballar els contes.Actualment en l'explossió de les tics alguns contes estan també com apps en itunes i no son massa cars, 5 euros.
https://es.pinterest.com/explore/sandra-boynton/
També podem seguir-la per facebook
https://www.facebook.com/sandraboynton/?fref=photo

Podem compar des de la tenda d'ipad(pagant) o alguns per android des de la pàgina de Amazon:
http://www.amazon.com/s/ref=bl_sr_mobile-apps/180-8326704-1975735?_encoding=UTF8&field-brandtextbin=Loud%20Crow%20Interactive%20Inc.&node=2350149011


Actualment aquesta col·lecció és gratis per android a través d'Amazon.
http://www.amazon.com/Loud-Crow-Interactive-Inc-Collection/dp/B00YDYB6P2/ref=sr_1_9?s=mobile-apps&ie=UTF8&qid=1454858519&sr=1-9

 App and In-app purchases are actually free with Amazon Underground

DISLÀLIA ORGÀNICA

Quan tenim dificultats per a parlar i ens posen ortodoncia li podem dir disglossia?
Per a mi el més important no és el nom ,son les activitats que ha de aprendre per superar les dificultats articulatòries.A vegades cal esperar a que el aparell faiga el seu treball i després ensenyar a l'alumne ja que no pot articular bé portant l'aparell però altres vegades si l'alumne no aprén a respirar i fer els ejercicis de teràpia miofuncional bé al llevar-li l'aparell continua amb els hàbits incorrectes i en poc de temps els organs tornen a la seua posició anterior a portar ortodòncia.ue fer aleshores?Jo crec que depent dels casos i no hi ha una norma generalitzada ,depent delcontext escolar,dels sentiments que porte associat el nen amb dificultats articulatòries ,del context dels companys ,de les expectatives de l'ortodonciste i de l'informe del ortorinolaringòleg.
També és important avaluar bé quin especialista necessitem i quins son els rols de cadascú.Si es treballa en equip els resultats son més ràpids i més eficients.
http://www.webconsultas.com/bebes-y-ninos/psicologia-infantil/trastornos-del-habla/las-dislalias-906

APP PER IPAD: PUPPET & SLIDETALK ON LINE

 Alguns companys ja estan fent videos educatius mb l'app per ipad puppetperò alguns han comentat que no tenen ipad a les seues escoles .Per aquest motiu he buscat a la xaarxa la forma de fer el mateix.Hi ha una opció que és fer una presentció i pujar-la a la pàgina de slidetalk i es pot anar afegint la veu a les fotos però la diferència és que en l'ipad la veu és la dels alumnes i a aquesta pàgina s'escriu el que vols dir i la veu és mecànica e impersonal(no dels alumnes) .Però és una opció per als mestres que encara no ho poden fer en l'ipad o no controlen un editor de vídeo del seu ordinador(windows movie maker per windows i openshot en lliurex).

https://translate.google.es/translate?hl=ca&sl=en&u=http://slidetalk.net/&prev=search

APP PER IPAD :FOTOBABBLE

Aquesta apps és una passada !Fas una foto i pots gravar la teua veu o la dels alumnes donant una explicació,una descripció,una argumentació...i després a pots compartir per correu.

També es pot fer de d'un ordinador amb un navegdor que no siga chcrome i el·legint fotobabble for fun .Però he trobat un xic,Diego Arnaiz que ho explica molt bé.
 http://www.diego10arnaiz.com/fotobabble-da-voz-atus-imagenes/
Jo ho faig en l'ipad però si encara no ho teniu odeu usar aquesta frramenta .És molt útil per a logopèdia perquè els alumnes intenten parlar millor si pensen que el que diuen es penja al blog ,augment la funcionalitat dels aprenentatges i augmenta així l'esforç i la motivació.

APP PER IPAD:MARCO POLO OCEAN


https://itunes.apple.com/us/app/marcopolo-ocean/id797157312?mt=8

Amb aquesta app es pot treballar vocabulari dels elements del fons del mar i de la superfició.Els alumnes han aprés preposicions en en castllà i a en valencià per treballar les localitzacions i els llocs.Després han fet un dibuix en tres dimensions diferenciades per tres cartolines de colors i han dibuixat un objecte a cada localització.

LA POLICIA LOCAL ENS AJUDA


El dijous de la setmana passada dos policies municipals d'Almassora van vindre a l'escola per ajudar-nos en els continguts sobre Seguritat ciutadana i Circulació Vial.Ens van ensenyar la seua moto i el cotxe de policia.Ens va encantar l'activitar que van fer per els alumnes de tercer .Volem donar les gràcies als responables per aquesta activitat que apropa als policies amb l'alumnat .