domingo, 27 de noviembre de 2016

COSTUMS DE NADAL A LA UNIÓ EUROPEA

Aquest curs a l'escola estem fent el portafoli europeu de les llengües.Una de les activitats és sobre les27  diferents formes de celebrar el Nadal.Podem saber més a http://www.euroxpress.es/noticias/navidad-en-europa-veintisiete-maneras-muy-diferentes-de-celebrar-la-misma-fiesta

https://plim493.wordpress.com/category/malta/

http://europajunior.blogspot.com.es/2013/12/fin-de-ano-en-europa.html

Decorarem les portes de les aules amb els països de la Unió.La nostra serà Malta .
Hem fet un boobk creator i un pdf .Amb les fotos hem fet un mural i escriurem alguns títols.

També anem a imaginar que ens anem de vacances a alguns països seguint aquesta guíahttp://elviajero.elpais.com/elviajero/2015/11/12/actualidad/1447320221_648114.html i la aplicació per ipad de fons verd.Per fer aquest treball cal baixar primer al carret de l'ipad fotos de Nadal als diferents països.
És curiós que si busquem informació en castellà en ixen moltíssimes entrades i si ho fem en valencià en ixen xarrades sobre costums però no informació directament.

He trobat aquest cançoner que escoltarem en algunes de les activitats de respiració
http://fterensi.wix.com/nadales-catala

TICHING ESCOLTAR

Aprendre a escoltar és tan important com aprendre a parlar.Així treballarem el recurs que tenim als recursos de teaching https://es.tiching.com/aprende-a-escuchar/recurso-educativo/92998

QUÈ FA L'ÓS?





Nosaltres juguem amb unes targetes i totes son d'un os .En cadascuna fa una acció diferent.Els xiquets les expliquen i la mestra els dona el model correcte .Ho tornem a repetir.Així cada dia ho van fent un poc millor.Després intenten copiar el dibuix i la mestra escriu com ho diuen o ells intenten fer-ho.

Com es pot veure els nivells son diferents segons el seu nivell de competències actuals .Hi ha alumnes que ho intenten en cursiva,altres en majúscules,altres només paraules...Hi ha molta diversitat amb una mateixa activitat i un mateix dibuix.

He penjat aquesta reflexió al blog perquè vull que qui ho llegisca comprenga que l'atenció a logopèdia ha de ser individual o com a molt de quatre xiquets ja que el que es tracta és de fer activitats a partir del seu nivell i en la parla és difícil fer-ho en un aula amb 20 xiquets.

Per aquest motiu si volem una ensenyança de qualitat no cal posar l'èmfasi en els recursos caríssims sino en recursos personals i baixades de ràtio.

DIES DE PLUTJA




La jota és un fonema gutural que alguns alumnes canvien per sons que en lloc de vibrar la gola pega la llengua per la part de darrere com la k .Poc a poc la fem sonar .

PRÀXIES I MÉS

https://www.youtube.com/watch?v=OVKUPd39iPk
fem les pràxies amb el ninot Olaf de Frozen.

https://www.youtube.com/watch?v=hs0Ca-0-0Ks
Els ejercicis bucofonatoris son avorrits i repetitius .per aquest motiu podem associar-los amb personatges que els xiquets conèixen.

Per imprimir recursos http://www.mesrecursoseducatius.com/index.php/logopedia
Per treballar la comprensió oral de xicotet testos imprimirem algun ejemples.La mestra llegeix el text i els alumnes contesten.https://es.pinterest.com/pin/402790760398154430/

DESCRIPCIONS AMB YODIO.COM

Aquesta setmana probarem una pàgina gratuita on line per posar veu a una foto .Es diu Yodio http://www.yodio.com/
A logopèdia aprenem a parlar millor.Si el que fem té una repercusió com penjar-ho a internet i que els pares ho puguen veure els xiquets s'esforçen molt més que si només és una activitat escolar dins de les parets de la plasse.

L'activitat serà fer una foto al mural que hem fet Jja de Malta i descriure oralment un poc aquest mural.

Com que ho fem amb l'ordinador i no amb l'ipad necessitarem un micro per l'ordinador.

ENHORABONA

Mireu que bebe més bonic ha tingut la nostra companyera de l'escola.Enhorabona per tindre aquesta perleta i t'esperem prompte a l'escola !

sábado, 26 de noviembre de 2016

SEMBLANCES I DIFERÈNCIES

Els alumnes d'infantil estan estudiant els dofins i ja han estudiat els cavall e.Els he fet aquest vídeo exportat d'un recurs fet amb explaing everithing.
Aprofitarem per compara dos objectes i fer una frase :
Els...i els...es pareixen en....i no espareixen en....Pareix molt fàcil però és complicat per alumnes d'infantil.No treballem els condicionals fins a primer cicle :
Si....farem...... Si plou agafaré un paraigües pero sí treballem la causa efecte.
He agafat un paraigÜes perquè plou.
Quan plou agafe un paraigÜes.

Ordenarem varies histories de seqüències que tenim a l'aula de tres,cuatre i cinc segons l'edat.

M'AGRADA...

A vegades per a treballar estructures d'una frase fem un objecte que coste molt poc de fer .Els xiquets associen millor el fonema si hi ha un record emocional positiu.
Després farem les frases en negatiu :No m'agrada,no tinc,no vull,no se...

EXPRESSIÓ D'EMOCIONS AMB APPS IPAD

Hi ha moltes aplicacions per pujar cares i modificar-les .Amb els alumnes amb TEA les usem per que observen els rasgos pròpis de cada emoció amb les seues fotos.

Tambè amb l'app Explaing everything podem fer :



EL NOSTRE ESPAI

Aquesta és la nostra classe i la nostra mestra d'al virtual d'aquest curs.


TREBALL DISLÀLIES.FONEMES DE MJ TALLÓN

María Jose Tallón Gonzalez és una mestra que ha compartit els seus materials per fonemes i els deures per a casa.Moltes gràcies a aquestes mestres que com jo compartim els recursos i les idees per facilitar el treball als altres.
https://drive.google.com/file/d/0B03kk4dB4vxFa1VmU2RwTlktRmc/view
Nosaltres treballarem la essa,la erra forta i la erra fluixa.

http://www.editorialteide.es/elearning/Primaria.asp?IdJuego=1594&IdTipoJuego=8


I jugar a ...
https://www.scribd.com/document/72064690/Frases-Para-Trabajar-El-Fonema-Z

També compararem la essa sonora i la sorda en valencià.
La essa sonora és la que sona com en castellà.


LECTURA I FLUïDESA DE LA PARLA

 Els alumnes d'infantil tenen dificultats per fer correctament alguns fonemes i per aixó fem ejercicis propioceptius ,que vol dir que noten com és el punt i mode d'articulació,on posem la llengua ,si vibra o vibra la gola o el nas,si intervenen o no les dents ,si es trau o no la llengua...Sempre davant de l'espill.

Després fem algun joc de paraules on es treballen els fonemes treballats.Per últim fem frases senzilles amb aquests fonemes ja que no tots però molts també tenen dificultats en la construcció del llenguatge oral.
 També fem ejercicis de buf,de respiració i de discriminació auditiva.
A vegades per molt que ens esforçem no podem articular bé perquè tenim les dents separades o ens han caigut(normal a les nostres edats) .La logopeda es preocupa de parlar amb les famílies i facilitar el pas a l'orl ,estomatòleg o qualsevol sugerència que a vegades els tutors o les famílies no saben com ni quan afrontar.

A la nostra escola els pares es poden apuntar per a parlar en els tutors i especialistes en unes llistes que son a l'entrada de l'escola tots els dimecres del curs de 12.30 a 13.30.

 Celebrem els aniversari amb una tarta de cartro i bufem.Amb l'app book creator ens fem una composició amb els nostres dessitjos.

 A més a més d'articulació,respiració ,discriminació auditiva treballem la consciència fonològica amb lletres de fusta.Pensem paraules que comencen,acaben o contenen un fonema determinat.
També usem la lectura per tindre una parla fluida .L'objectiu no es aprendre a llegir.Es a l'inrevès la lectura ens ajuda a parlar amb més fluïdesa .
Durant el mes de novembre passarem ja de la lectura de llistes de paraules amb l'entonació adequada i amb el control de la respiració ben fet a llegir dos o tres frases e iniciar la lectura global de textos en cursiva.
El que no fem mai és escriure ja que aixó correspón més a la mestra tutora o la mestra de pt.
Quan ho fem és per adonar-nos d'alguna correspondència so -grafía o conceptes de fonología com síl·laves o espais entre paraules en el llenguatge oral.Mai l'objectiu és aprendre a llegir i a escriure .Son eines per millorar la parla.

Agafem les llistes del llibre "Cicerón"(típic llibre de dislàlies que hi ha a totes les escoles a logopèdia) i repetim amb l'entonació correcta les paraules.

També juguem amb bingos o lotos de paraules.
Amb les imatges d'internet ens fem els nostres pròpis quaderns digitals amb l'app per ipad book creator i després exportem el llibre a pdf per imprimir-ho des de l'ordinador de classe.
Podeu veure el nostre llibre passat a pdf en slideshare.

També juguem a fer frases amb dos o tres targetes de vocabulari.

lunes, 21 de noviembre de 2016

APP IPAD EXPLAING EVERITHING:EMOCIONS RONALDIÑO PER ALUMNAT TEA

Per als alumnes majors podem treballar com expressem amb la cara ,els ulls,la boca,les celles els estats d'ànim.Podem fer un vídeo amb explaing everything .
Mireu el de Ronaldiño.
https://www.youtube.com/watch?v=IrhLjfcNHhE

domingo, 20 de noviembre de 2016

ENS AGRADA RELAXAR-NOS I ARTICULAR BÉ

Ens relaxarem amb els massatges de Damaris Gilabert.
https://www.youtube.com/watch?v=2RaUhbr7Jms

Farem activitats de respiració i pràxies
https://www.youtube.com/watch?v=SzdP840-ClU
Cantarem aquesta nadala amb pictogrames
https://www.youtube.com/watch?v=FRkSPHyTxRk

Repetirem davant de l'espill els fonemes ,logotomes i paraules amb les que tenim dificultat vocalitzant i usant tots els òrgans de la boca.

sábado, 19 de noviembre de 2016

STORIFY PER FER PROJECTES EDUCATIUS

Per a curar continguts o fer explicacions els mestres tenim una bona ferramenta on line que es diu SPORIFY .Pots incluir enllaços,videos de youtube,twits....
Crec que és una bona ferramenta per fer un projecte sobre un tema de medi.
A la nostra escola es treballa per projectes en algunes classes i normalment els mestres tenen una carpeta amb els pdf,word,vídeos etc.Amb aquesta ferramenta poden juntar-ho tot i com es pot publicar els alumnes poden (si tenen internet a casa
)accedir a tots els continguts treballats del projecte.A més  més podem incloure les reds socials .Alguns pensem que les xarxes socials obertes a lumnat tan xicotet pot ser un perill però al posar-ho al dossier de storify nosaltres com  amestres podem seleccionar prèviament els continguts que posem i que siguin adequats als nostres alumnes.

CREC QUE ES GENIAL.
Amb l'ipad podem crear murs amb fotos,vídeos ,enllaços i text però no sabiem com pujar pdf .Sempre teniem que pujar-los a la xarxa google docs o  drive i posar enllaços des d'el núvol però amb aquesta ferramenta es pot juntar tot.


Podem aprendre mirant aquest enllaç http://www.totemguard.com/aulatotem/2016/03/storify-como-crear-historias-usando-las-redes-sociales/#more-17159

https://storify.com/

Una vegada fet el projecte es publica i l'enllaç es pot pegar al blog o passar ho als alumnes per correu.

Si ens equivoquem i canviem la erra per una pe ens porta a spotify que és de música.

jueves, 17 de noviembre de 2016

TREBALL D'ESTRUCTURES DE FRASES

A logopèdia ens interesa que els alumnes parlem ,com puguem,però que parlen.Si estan callats difícilment aprendran a millorar la seua parla.Així qualsevol motiu és bo per motivar la seua parla:un conte,una imatge,un joc o una manualitat.

Aquesta setmana parlant del cap de setmana ens ha ixit el vocabulari dels sabors i els gelats.Ens hem fet un ràpidament amb un poc de goma eva i retoladors .

Hem fet jocs de buf amb les pilotes i després les hem usat per fer-nos el gelat i expressar el sabor que més ens agrada a cadascú.

També aprofitem els lotos i bingos de paraules per fer frases.

APP PER IPAD SCANBOT


l'aplicació gratises queda un poc curta perquè no passa a text un document escanejat amb aquesta aplicació.Només escaneja i ho pasa com a imatge però la diferència amb fer una foto amb la càmera de l'ipad és que amb aquesta aplicació pots editar i millorar molt la imatge o document que escanejes.A mi per guardar digitalment recursos vells un poc deteriorats pel temps m¡ha anat bé.Havia trobat aqut conte de Heidi.Va ser un regal de reixos de quan jo era xicoteta .Només tenia tres fulles però em va fer molta il·lusió trobar-me'l .

TREBALL D'ESTRUCTURES DE FRASES

A logopèdia ens interesa que els alumnes parlen i només s'apren si ho fan .Si estan callats difícilment aprendran a millorar la seua parla.així qualsevol escusa és bona per motivar la seua parla:un conte,una imatge,un joc o una manualitat.

Aquesta setmana parlant del cap de setmana ens ha ixit el vocabulari dels sabors i els gelats.Ens hem fet un ràpidament amb un poc de goma eva i retoladors .

Hem fet jocs de buf amb les pilotes i després les hem usat per fer-nos el gelat i expressar el sabor que més ens agrada a cadascú.

També aprofitem els lotos i bingos de paraules per fer frases.

L'IPAD EN LA PANTALLA DE LA PDI

 A l'ordinador de l'aula anem a instalar uns programes per probar si podem veure l'ipad en la PDI sense tindre que pagar els cables adaptadors .Val 50 euros i a l'aula d'al no ho gastem molt per fer aquest gasto però si només es posar un sofware es qaltra cosa.Ho probarem aquest mes de desembre.

http://www.totemguard.com/aulatotem/2012/10/engancha-con-airplay-en-el-aula-proyectar-y-grabar-la-pantalla-del-ipad/

També investigarem sobre el sistema  AirServer.

APP IPAD GENIAL.SCREENSHOT CATURES


A Windows  podem fer captures de qualsevol part de la pantalla de l'ordinador sancera o un trosset .Amb una extensió que es diu Awesome screenshot, disponible tant per a  Chrome com per a  Firefox, pots fer una captura ,anotar i guardar-la o compartir-la.

A l'ipad podem fer coincidir el que volem capturar amb la messura de la pantalla i fer una foto aprentant a la vegada el botó d'encendre i el del menú .Però a vegades es complicat i rebuscant per la xarxa he trobat una aplicació superxula per fer captures i si vols afegir text,fletxes,o tallar .

Baixes a l'ipad l'aplicació Screenshot .Pots fer dos coses o pegar la direcció d'una pàgina web on estiga la imatge que vols capturar o fas una captura com diem dalt amb els dos botons i després des del cercle (1) la puges i amb la barra de ferramentes que s'obri pots retallar,escriure ....
Espere que vos siga tan útil com m'ha sigut a mi. 

Quan el programa obri una pàgina web pots capturar una imatge i modificar-la o pots capturar tota la pàgina web.Et dona l'opció de share que és pujar-la o enviar-la per correu save que és guardar-la en el carret de fotos de l'ipad. 


sábado, 12 de noviembre de 2016

APP PER IPAD .BOOK CREATOR


Hem fet aquest llibre digital per a que els alumnes recorden l'activitat feta i siguen capaços de expressar els fets i sentiments  usant els verbs en passat.
http://www.slideshare.net/davidser/pla-demergncia-ceip-germans-ochando-almassora-2017

Accéa a l'aplicació per itunes https://itunes.apple.com/us/app/book-creator-free/id661166101?mt=8


11 apps que van molt bé amb book creator
http://bookcreator.com/blog/2016/05/top-11-apps-use-with-book-creator/

Pots posar iumatge,vidio,enllaços,dibuixos i text.

Una vegada fet es pot exportar com pdf,vidio o com epub .


Si tens a l'ipad una aplicació per llegir llibre digital li pots dir que ho guarde en ibooks a la biblioteca.

domingo, 6 de noviembre de 2016

ASERTIVITAT I TEA

A la pàgina
hi ha un material molt xulo per als nostres alumnes amb TEA.Parla d'associar a un drac,un xiquet i una tortuga conductes diverses .Hi ha dos graelles amb conductes i anem pensant a quin personatge s'associen.

http://educayaprende.com/juego-educativo-para-desarrollar-la-asertividad/
Nosaltres també el gastem fent unes titelles i ens inventem contes orals que reflecteixen eixes conductes asertives,agressives i pasives.






sábado, 5 de noviembre de 2016

PASTISSERIA I RECEPTES.

La meua filla està en França aprenent pastisseria i panaderia.Com que la trobe a faltar aquesta setmana treballarem el vocabulari referit a panaderia i pastisseria .Com que tenim el raconet de la cuina aprendrem a fer frases i treballar la semàntica i completarem frases amb buits.
Treballarem el text oral de la recepta i les seues parts:ingredients,procediments i verbs en infinitiu e imperatiu.
Ens gravarem amb l'ipad i crearem recursos per al nostre canal de cuina imaginari.

Aprofitarem la recepta de sal per fer massa i jugar a fer pa.

Encara que falten molts dies per a Nadal treballarem els bombons que més tard podem fer per a Nadal.
Els alumnes de tercer cicle han fet una activitat superxula tutoritzant als alumnes d'infantil.Han anat a comprar junts,han fet coques amb diferents receptes ,les han portat al forn i després han berenat.

Aprofitant la seua activitat hem fet fotos i hem fet un llibre digital amb l'aplicació book creator .El contingut es pot guardar com a epub,es a dir com a llibre digital,com a pdf o com a vídeo.Amb les fotos hem fet un mural gran imprés en color per ajudar a parlar als alumnes i contar en passat el que han fet i com s'han sentit.El treball d'aprendre a expressar fets i sentiments amb coherència i correctament a nivell fonètic,semàntic i sintàctic sí és un objectiu de logopèdia.

http://www.slideshare.net/davidser/taller-de-cuina-germans-majors-tercer-cicle-

FRASES FETES

Molts alumnes tenen dificultat en comprendre frases fetes ja que fan una interpretació literal .Treballarem aquest contingut.
http://frasesfetes.blog.cat/