miércoles, 22 de marzo de 2017

LLEGIR PARAULES AMB ERRA

mb els alumnes de primer la lectura compleix un doble objectiu,per una bandaels hem d'judar a aprendre a llegir però una vegada que ja saben la lectura reforça que articulen les paraules correctament i no com pensen que son en el seu cap.

A vegades quan no saben fer la erra la canvien per una ela ,una de o una ge o no la diuen i per tant en escriptura fan errades però quan llegeixen s'esforçen en articular bé les paraules .La lectura és un reforçador per a l'articulació quan aquesta està assolida.

ENS RELAXEM

Ens ho vam passar pipa


SENSE ESTRÈS!!!!!!!!!!!

PIZZAOCHANDO EXPRESSIÓ I COMPRENSIÓ ORAL

Hem montat una pizzeria a la classe per a treballar textos orals de receptes,llistats d'ingredients....


EXPLIQUEM FES VISCUTS :CARNESTOLTES 2017

Contem fets viscuts:Carnestoltes 2017.Ens ajudem amb dibuixos per recordar i organitzar el discurs.

EL RITME DE LA PARLA

A logopèdia treballem la parla,és a dir,la veu,l'entonació de les paraules i la cadència per dir les paraules,les pauses i la musicalitat.Els alumnes d'infantil a vegades parlen cantant,altres massa ràpid i no s'els entén o massa ràpid.

Aquests exercicis son avorrits però intentem passar-ho molt bé.


CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Els alumnes d'infantil treballen la expressió oral i la consciència fonològica per ajudar-los a escriure .
A la classe de logopèdia molt poques vegades escriuen ja que intentem fer quasi tot oral però a vegads ho fem.
Mireu que orgullosos estem de la nostra feina.
També ho fem amb algunes apps per ipad i amb la PDI 

LES NOSTRES FLORS DEL JARDÍ



Al jardí de l'entrada de la nostra escola les flors cobreixen el jardí.Al matí les trobem tancades i segons passa el temps s'obreixen per rebre la caloreta del sol.Hem anat a veure-les perquè son un bon exemple per comprendre les situacions socials/comunicatives.

A vegades ens enfadem per qualsevol motiu però com les flors amb un poc de temps hem d'aprendre a obrir-nos i rebre el càlid amor dels companys perquè les persones,aduls i xiquets,necessitem a la gent com les flors al sol.


WIKI HOW ,LES EMOCIONS I LA COMUNICACIÓ











Aquest trimestre anem a treballar les habilitats socials dels alumnes més majors amb aquestes imatges.

A Safari (Ipad) o Mozilla(Windows) ó Mozilla (Liurex) posem WikiHow i podem veure recursos amb matge i text molt bo per a aquest alumnes més majors.És important que els dibuixos no siguen infantils per a que es senteisquen més representats i puguem parlar de situacions comunicatives.
Aquestes imatges son d'una pàgina d'internet i per tant no tinc cap llicencia però crec que l'autor no tindrà cap conflicte si les usem amb un objectiu educatiu i mai comercial.
Jo les imprimire per a que els alumnes les observen i les associen a la frase que resumeix el significat de cadascna de les imatges. Jo he el3legit aquestes però hi ha moltíssimes a aquesta direcció
http://es.wikihow.com/controlar-la-ira
-autoconeixement i control del llenguatge verbal i no verbal,del llenguatge social i del llenguatge intern que controla la nostra conducta i el nostre món emocional.
-control de la ira
-respiració i comptar abans de donar una resposta
-no avergonyir a altres
-no tindre dos cares diferents segons amb qui et relaciones.
-tindre les pròpies expectatives altes i valorar les de les demés.
-compartir amb els altres els nostres pensaments negatius i saber pasar a la calma
-no usar en excés les tecnologies
-fugir de les relacions tòxiques
-no tindre envetja

AVALUCIÓ SEGON TRIMESTRE LOGOPÈDIA

Aquesta setmana tenim les sessions d'avaluació .Als alumnes ja els he avaluat dels contingus del segon trimestre.
Tots han evolucionat des del seu nivell de competències inicials i estic molt contenta amb els progressos.
Així aquesta setmana treballarem la cançó de youtube de la vella quaresma
https://www.youtube.com/watch?v=BVTNUVGl-_k

https://www.youtube.com/watch?v=n9DxVXVe2lQ
Treballarem el vocabulari de la roba :faldilla,calcetins,mocador de cap...
i els peixos:bacallà,

FALSA APARIÈNCIA III

A la competència digital a més a més d'usar aparells tecnològics es creu molt impotrtant que els alumnes siguen crítics en el que veuen audiovisualment.Per aquest motiu hem fet una imatge on podem pensar que un grup d'alumnes estan quasi morts de sed en mig del desert .Tot és fals i està fet amb l'app per ipad explaing everithing.
És important que posen en dubte tot el que veuean a la televisió i despertar l'espirit crític i aixó es facilita si saben que les imatges es poden manipular per enganyar i que cal que quan escolten o veisguen una notícia es pregunten qui l'ha creada i amb quin objectiu.Pot voler convencer,informar,crear angoixa ,donar falses expectatives...o ser simplement FALSA.


NOMS DE COMPANYS

Hem treballat els noms dels companys amb lletres de fusta i altres que hem tallat nosaltres.
Als alumnes els ha costat tallar les lletres ja que ho han pensat ells ,no he fet jo el contorn però crec que els ha servit per buscar estratègies i usar el cervell .Els ha agradat prou!
Amb aquesta activitat hem treballat la consciència fonològica,que lletres té un nom,que a vegades un so pot ser lletres diferents ,per quina lletra acaba,per quina lletra comença...

sábado, 11 de marzo de 2017

APP PER IPAD EXPLAING EVERITHING POESIA

Hem fet aquesta poesia amb la app per pad Explaing everithing

APP PER IPAD TOONTASTIC 3D

Hem fet aquesta pel·lícula amb Toontastic.És gratis i molt intuitiva.
https://www.youtube.com/edit?video_id=kHdFqetd9dg&video_referrer=watch

El guió del curs no és massa educatiu ja que parla de matar però hem deixat llibertat al alumne per veure com té d'assimilat els dibuixos de la tv que veu i conèixer realment el nivell d'estructures que empra a la parla espontànea.


viernes, 10 de marzo de 2017

APPS PER IPAD LOGOPÈDIA D'AQUEST CURS 2016-17

Heconsiderat que com acava el trimestre podie fer un vídio resumint totes les aplicacions que hem anat investigant.
Crec que no hi ha massa informació escrita en valencià sobre aquest tema.Desitge que vos agrade i cos puga servir per a la vostra tasca com a pares o com a mestres .
Està fet amb molt d'amor.Mai m'ha interessat tindre drets de res al inrevés m'encanta poder feraquest blog i ajudar si a algú os puc ajudar .
Jo també hem nutrisc d'altres mestres i no crec que siga recolectar j que fem molts recursos pròpis per ajudar a altres.

IPAD FALSA APARIENCIA II

Avui hem usat l'aplicació .Serveix per intercanviar-nos les cares .L'objectiu educatiu és comprendre i saber llegir les imatges que veiem en la televisió d'una forma crítica.
A logopèdia hem d'aprendre a expressar fets però també opinions i conèixer què pot ser veritati que no .També saber dubtar del que veiem e intentar despertar en els alumnes l'esperit crític des de xicotets.

https://www.youtube.com/watch?v=9AldrDmsnzw

EXPRESSIÓ DE FETS VISCUTS


Elsii alumnes d'infantil han d'aprendre a expressar els seus sentiments,reconèixer les seues emocions i usar el llenguatge per a regular les seues conductes i establir com les coses quotidianes que els passa,les festes escolars,els aniversaris que celebren,els dibuixos que han vist ,què han dinat o què han fet el cap de setmana.Poder expressar-se els ajuda a ser més segurs i exercitar la memòria inmediata i la remota.

APP IPAD VITTLE

AQUESTA APLICACIÓ GRAVA LA VEU A LA VEGADA QUE GAVA ELS MOVIMENTS DEL DIBUIX .
EL RESULTAT ÉS UNA PEL.LICULETA PERÒ SENSE MÚSICA.UNA VEGADA FETA ES POT PUJAR A YOUTUBE,ENVIAR PER CORREU O GUARDAR AL CARRET DE L'IPAD.JO PREFERISC GUARDAR-LA AL CARRET PER OBRIR-LA DESPRÉS EN IMOVIE I AFEGIR MÚSICA BAIXETA D'ACOMPANYAMENT A LA VEU.
Podeu ver un ejemple a https://www.youtube.com/watch?v=Kc8-auUDvcs

 

IPAD:POSAR MÚSICA DE FONS AMB IMOVIE

Als alumnes de logopèdia els encanta veure's quan els grave en l'ipad algun fonema que han aprés o alguna activitat orl de llenguatge.Els serveix de motivació quan ho fan bé i per corregir-se quan no ho fan bé.

Posem els vídeos en un llibre digital fet en book creator aplicació per ipad o fem un vídeo en imovie.
Fins ara tenim prou amb la música de fons de la pròpia aplicació de imovie per drrerament ja hem vist la necesitat de posar altra música.

L'ipad no té una capeta per posar les descàrreges de música com ho fem amb l'ordinador.

Al meu ordinador tinc una aplicació gratuita que es diu atube catcher.Busque el vídeo que me agrada d'internet i copie la direcció en aquesta aplicació i li pose com a eixida mp3.Després ja tenim la música a la carpeta de vídeos (no a la de descàrregues) i quan feem els vídeos amb windows movie maker ens era molt ràpid.Quan hem començat a fer els vídios de classe amb imovie no sabiem com baixar-la.

Investigant per internet hi ha moltes aplicacions per escolatar música en ipad però les cançons les descarreguen en una carpeta que crea cadascuna d'aquestes aaplicacions.No existeix la carpeta comuna de descarregues com a l'ordinador on igual baixem una imatge,una música,un vídio , un document o presentació.Ni tampoc podem baixar la música a la carpeta de vídeos del carret de l'ipad.
Les mestres que tenim de pràctiques a l'escola coneixen les tic molt bé però jo tinc 50 anys i he tingut que compendre que l'ipad no funciona com un ordinador ja que appel controla tot a tavés de itunes i ho dificulta tot per a que necessitem pagar.

Jo només provant aplicacions que m'han interessat aquest curs ja porte més de 100 euros gastats.

Investgant he arribat al a següent conclusió.Puc baixar la música com ho fea abans ,amb l'ordinador i atube catcher i fer una carpeta amb totes les músiques ,pujar-les al meu drive i enviar la cançó que vull posar a imovie per correu a l'ipad.Per fer aquest pas a més a més de l'aplicació de correu que ve amb l'ipad (porte un sobre dibuixat) tinc que instalar a l'ipad l'aplicació de gmail.Una vegada enviat al meu correu des de l'ipad obrim el gmail i ens ix l'opció d'obrir el so amb imovie.

També podem pujar al drive directament un vídeo

i exportar-ho a imovie
.Després hi ha una opció per separar les imatges del so.Tirem les imatges a la paperera i només usem la música .Aquesta opció es com dien abans"la solución de la cuenta de la vieja"un truc per no passar per itunes o pagar per posar música de fons a una pel·liculeta .

No tindrem mai la música descarregada a l'ipad ,passa del drive a imovie directament però ens soluciona el problema que teniem.
Recopilant necessitem en l'ipad :
-gmail
-go vídeo
-imovie
-drive/dropbox



Continuarem investigant per si trobem una forma més fàcil però de moment ho fem així.

miércoles, 8 de marzo de 2017

CUENTO DE LA ERRE EN CASTELLANO

Hoy hemos aprendido este breve cuento y lo hemos grabado para la evaluación del segundo trimestre y que lo puedan ver los papas.


https://www.youtube.com/watch?v=3HL3XCNiFuY




També han fet aquest conte amb alumnes més majors i els d'infantil amb imovie.




domingo, 5 de marzo de 2017

ROALD DALT VÍDEO LLIBRE RECOMENAT

Els alumnes de tercer cicle han llegit aquest llibre i el divendres vam fer unes gravacions per fer un vídeo on tenien que intentar convencer a algú per a que també es llegira el llibre .Ës a dir RECOMANAR un llibre .
Aquesta és la tapa d'inici feta amb explaing everithing.
Després els vídeos els vam posar en l'app book creator.El vam exportar com a vídeo i tot ho vam juntar amb imovie per ipad.

.El resultat és el següent.No té música només la veu dels alumnes abans d'enviar-lo l concurs li posarem amb l'ordinador.Encara no se com posar música amb imovie ja que appel cobra per tot.

Aquest vídeo tenim que enviarlo a través de www.wetransfer.com amb el correu de la classe ial correu de loqueleo@santillana.com.

Wetransfer és una web per enviar d'un correu a altre vídeos que pesen menys de 2GB


ORTOGRAFIA VISUAL IDEOGRÀFICA

Hem fet quest recurs per treballar l'ortografia associant la paraula amb una imatge que els ajude a recordar com s'escriu correctament. A logopèdia no escribim però com que les faltes és un tema que preocupa als mestres hem investigat procediments que els juden en la seua tasca docent.

ARGUMENTEM LA NOSTRA OPINIÓ

Hem fet un material amb imatges d'internet per treballar el text argumentatiu oral.Li preguntarem als alumnes quèés el que li agrada més i perquè.A vegades li costa donar raons però si es treballa aquest aspecte cada vegada son més asertius i responen sense ser agressius.
Tenen que aprendre a escoltar altres opinions i saber consensuar i negociar arguments des de xicotets.


ENS RETROBEM!

M'ENCANTA TROBAR A LES MEUES EXALUMNES FORA DE L'ESCOLA.
ELLES ES FAN GRANS I JO CADA ANY MÉS VELLA .
M'encanta que després quan es fan grans encara es recorden de  i i del meu nom.

QUÈ PASSA DESPRÉS?

Hem fet un llibre digital amb l'aplicació book creator i exportat a pdf.
Hem pujat el recurs a slideshare.


Inferències què passa després from Nuria Garcia


Li ensenyem les imatges als alumnes d'infantil i ells han de dir que fa el xiquet,quin perill hi ha i que es té que fer i que no,còm solucionar el problema i que es diu en eixe cas .

Les imatges son d'internet però com que no traem cap benefici econòmic podem usar ho amb un motiu educatiu sense lliçencia .Jo ho faig amb llicència creative comons sense valor comercial però si algú es senteix molest que envie un correu i el recurs serà suprimit d'aquest bloc i de slideshare. 

IPAD EXPLAING EVERITHING :FALSA APARIÈNCIA.


Avui hem treballat les falces apariències.Amb una aplicació per ipad que es diu explaing everithing.
Busquem un fons i retallem una foto nostra amb una expressió de por i després exportem al drive com jpg ,es a dir ,com a imatge .
Aquesta activitat audiovisual ens dona peu a reflexionar sobre les falses apariències en la comunicació humana .
La pròxima activitat serà fer un còmic o imatge que reflecteixe una falsa apariència.




PARAULES BRILLANTS I RELAXACIÓ


Als xicotets ens encanta tot alló que brilla.Hem aprofitat Carnestoltes per decorar amblluentons
brillants(lentejuelas en castellano) i treballar vocabulari.
Cadascú a decidit que podia dibuixar a partir d'un simple cercle brillant.També hem escrit i tots estem a l'etapa sil·làbica incompleta ,que és lo més habitual a cinc anys.
També hem fet activitats de respiració i relaxació.

CURS CONSTRUCCIÓ DE DRAC XINÉS FINALITZAT

He acabat el curset i ens ha encantat ja que hem treballat molts continguts respiració,pràxies,llengua oral i coordinació de moviments.
He fet un pdf en slideshare que podeu veure


i la imatge del cap decorat.
Moltes gràcies al Mooc Uji
podeu veure en slideshare