Aquest blog és una finestra oberta a les famílies per a conèixer qué fem a classe d'audició i llenguatge
lunes, 26 de mayo de 2014
THAT'S ALL FOLKS!
Per a treballar la disfemia anirem a
http://tartamudesa.blogspot.com.es/
Motivarem als alumnes amb aquests personatges famosos
Per a millorar la dicció hem fet uns ejercicis molt divertits.
Hem llegir un text curt de quatre formes:
1 posant un llapis recte apretant les comisures dels llavis
2 agafant amb els incisius una palleta
3 amb un tapó
4 exagerant la vocalització
Per concloure hem llegit el mateix i hem observat que es comprenia molt més el que llegiem.
Per treballar la disfemia també treballem el ritme vocal i amb instruments.
mireu que xulo!
Pupi hen ajuda a treballar les emocions amb els tres botonets que té a la panxa.
Nosaltres juguem amb Pupi a ordenar frases,síl·labes...amb la PDI.
http://tartamudesa.blogspot.com.es/
Motivarem als alumnes amb aquests personatges famosos
Per a millorar la dicció hem fet uns ejercicis molt divertits.
Hem llegir un text curt de quatre formes:
1 posant un llapis recte apretant les comisures dels llavis
2 agafant amb els incisius una palleta
3 amb un tapó
4 exagerant la vocalització
Per concloure hem llegit el mateix i hem observat que es comprenia molt més el que llegiem.
Per treballar la disfemia també treballem el ritme vocal i amb instruments.
mireu que xulo!
Nosaltres juguem amb Pupi a ordenar frases,síl·labes...amb la PDI.
UN POQUET DE POESIA
Recull de poemes presentats en quatre blocs: bestials (animals), naturals (elements de la natura), boníssims (aliments) i de Nadal. Els poemes es poden escoltar, llegir i imprimir i van acompanyats d’una petita animació. Entre els autors destaquen Miquel Martí i Pol, Josep Carner, Miquel Desclot, Lola Casas…
http://www.edu365.cat/infantil/poesia/menu_ani.htm
AVALUACIÓ DIGITAL JUNY
Per avaluar aspectes morfosintactics digitalment sense papers.
http://www.cpraviles.com/materiales/PruebaEvaluacionMorfosintactica/html/docs.html
http://web.educastur.princast.es/proyectos/lea/index.php?page=material-de-evaluacion
y modelos de programación
http://web.educastur.princast.es/proyectos/lea/index.php?page=modelos-de-programacion
http://www.cpraviles.com/materiales/PruebaEvaluacionMorfosintactica/html/docs.html
http://web.educastur.princast.es/proyectos/lea/index.php?page=material-de-evaluacion
y modelos de programación
http://web.educastur.princast.es/proyectos/lea/index.php?page=modelos-de-programacion
EL CARAGOL I L'HERBA DE POLIOL
Anem a treballar el conte el caragol i l'herbeta de poliol per fer-ne una pel:lícula amb la tablet
http://www.youtube.com/watch?v=Zc2mBfb4Puc
Aquest conte va bé per a logopèdia ja que l'estructura de les frases és molt repetitiva i va bé pels alumnes de retard de llenguatge perquè les repeticions els dona seguritat .
Per fer el cartell hem fet aquest dibuix on posarem les cares de tots els autors de la nostra pel·lícula.
http://www.youtube.com/watch?v=Zc2mBfb4Puc
Aquest conte va bé per a logopèdia ja que l'estructura de les frases és molt repetitiva i va bé pels alumnes de retard de llenguatge perquè les repeticions els dona seguritat .
Per fer el cartell hem fet aquest dibuix on posarem les cares de tots els autors de la nostra pel·lícula.
viernes, 9 de mayo de 2014
domingo, 4 de mayo de 2014
UNITAT JUNY ENS AVALUEM
Primer parlarem sobre les funcions del llenguatge i xarrarem sobre com hem treballat cadascuna d'aquestes funcions durant el curs posant al costadet un gomet de color verd si pensem que hem millorat aquest aspecte i roig si pensem que no ho hem treballat o millorat.
Halliday (1975) distingue y define siete funciones básicas del lenguaje :
Després anirem omplint el nostre registre d'activitats per avaluar el nostre progrés
treballem els sentits
Treballarem els acudits perquè no saben i es important per tenir relacions socials a l'estiu
i deixem aquesta pàgina on hi ha moltíssims recursos per l'estiu.(si voleu entretindrevos)
També veurem aquest vídio per a que els alumnes majors de l'aula de logopèdia aprenguen a fer una presentació d'un tema que els agrade
Farem un poc de màgia i escoltarem el conte la màgia d'Oriol
http://childtopia.com/index.php?module=home&func=coce&myitem=magia&idioma=cat&idphpx=cuentos-infantiles
Fes aquest test i veuras el teu temperament
http://www.ohmyalfabetos.com/2013/09/alfabeto-de-hadas-para-colorear.html
Per estructurar les frases
http://carlessp.herobo.com/matriusfrasestaller/
El material en si és una aplicació web en la qual l'alumne ha de col·locar (i verbalitzar), unes targetetes en relació als subjcetes, al verb a a un complement. Com veureu, s'hi treballen oracions amb predicats diferents (sintagma nominal amb o sense determinant, sintagma preposicional amb la preposició "de" i sintagma preposicional amb la preposició "a").
, ,
Hi ha un ninot de neu que desitja menjar alguna cosa i, en conseqüència, demanarà el que vol. La gràcia és que podrà demanar el menjar de tres maneres:
- Coordinadament: "El ninot de neu vol això i allò".
- Disjuntivament: "El ninot de neu vol això o allò".
- Distributivament: "El ninot de neu no vol ni això ni allò".
Per completar l'activitat caldrà deixar sobre la taula
l'aliment o els aliments que desitja el ninot i, per comprovar si s'ha
fet bé, hem de clicar sobre el barret de cuiner que vola per la
pantalla.
L'activitat està optimitzada per una pantalla de 1024 * 768 píxels
(la resolució de l'Ipad 2) però pot funcionar amb la majoria de
pantalles de tablets i ordinadors. Penseu a fer servir un navegador
compatible amb WebKit (Safari o Google Chrome).
amb chrome s'obri béhttp://carlessp.herobo.com/ninotneu/
Per relaxar-nos
http://www.youtube.com/watch?v=EXui1fXb5Mw
Per estar feliç
https://www.youtube.com/watch?v=M4mFM3OhO_w
Treballem l'entonació en valencià
Aquest material és bo però és en castellà
https://plus.google.com/photos/109654410610653624961/albums/5586739267133091953
Y treballarem les rimes
https://plus.google.com/photos/109654410610653624961/albums/5586010544539498129?banner=pwa
I atenció
https://plus.google.com/photos/109654410610653624961/albums/5519098671348333793/5519098891601926530?banner=pwa&pid=5519098891601926530&oid=109654410610653624961
I posar la part que falta
http://www.genmagic.net/habilidades/capcosc2.html
retahilas
https://picasaweb.google.com/MaestrosAyL/RETAHILAS#5437682946114509090
rodolins amb l'abecedari
https://plus.google.com/photos/107667365391722481376/albums/5527112192146846113?banner=pwa
què és una llegenda
https://espanol.answers.yahoo.com/question/index?qid=20111006190650AATWWSw
http://ca.wikipedia.org/wiki/Llegenda
https://estudixevidom.wordpress.com/2010/05/04/llegenda-catalana-personalitzada-les-4-barres/#jp-carousel-717
una nota que es deia la
http://euterpesspiritus.net/?p=1480&lang=CA#more-1480
llegenda d'un home que jugava en una corda
http://euterpesspiritus.net/?p=1463&lang=CA
auca dels gegants
http://www.youtube.com/watch?v=ytEvi3nza_I#t=10
estudiar leyenda entre niños y compartir
http://www.youtube.com/watch?v=W8smmKzwSOg
la leyenda del atrapasueños
http://docenteslibresmdq.com/2014/02/28/la-leyenda-del-atrapasuenos-y-como-hacer-el-tuyo/
diferencias entre cuento y leyenda
http://www.slideshare.net/a09jmeneses/diferencias-mitos-cuentos-y-leyendas
personajes de leyenda
http://www.slideshare.net/1marivalle63/personajes-y-criaturas-de-leyenda-3349634
Fem la nostra llegenda
http://myths.e2bn.org/create/
Estem quasi a fi de curs i tenim que treballar molt més pragmàtica .Aquest son uns quants recursos prou bonsdel blog audiciontierno.
Crearem la nostra llegenda i la penjarema la xarxa
per descriure als personatges
http://contenidos.proyectoagrega.es/visualizador-1/Visualizar/Visualizar.do?idioma=es&identificador=es-ar_2008121713_7960160&secuencia=false#
http://avenscorner.com/flashgamepage.aspx?gameurl=comic%2Fcomic&title=Free+Preschool+Online+Games+-+Create+Your+Own+Cartoon+Strip
Per fer el nostre personatge de llegenda
http://www.buildyourwildself.com/
cuentos para conversar
http://www.cuentosparaconversar.com/edex_cast.htm
per treballar cuentos
http://www.pinterest.com/source/bdfromars.canalblog.com/
A vegades pareix que els costa escoltar i tenir atenció per aixó treballarem l'escolta en aquest audiocontes ,alguns tenen activitats i altres les farem orals nosaltres:
https://sites.google.com/a/xtec.cat/rdzereral/entreteniments/escolta
CREACIÓN DE HISTORIAS SOCIALES. Recurso
interactivo para trabajar la anticipación: conversación, expresar
experiencias, pedir ayuda, iniciar una conversación y resolución de
problemas.
EL LIBRO DE LAS EMOCIONES. Recurso
digital del proyecto Agrega para trabajar la identificación de
emociones relacionadas con las situaciones que las provocan.
EXPRESIÓN DE SENTIMIENTOS MEDIANTE EL CUERPO. Recurso
interactivo para visualizar diferentes formas de expresar emociones.
Contiene un simulador para construir expresiones con opción para
imprimir el trabajo realizado.
TRASTORNOS CUALITATIVOS DE LA ANTICIPACIÓN. Recurso interactivo para el desarrollo de la anticipación de situaciones o eventos.
TRASTORNOS CUALITATIVOS DE LA ANTICIPACIÓN. Recurso interactivo para el desarrollo de la anticipación de situaciones o eventos.
mi mundo en palabras de La caixa
y symbaloo decatalà castellano
http://www.symbaloo.com/mix/primerciclecat-cast
Per educació audiovisual:
Suscribirse a:
Entradas (Atom)