Dins del Pla de formació d'aquest curs el proper 26 de febrer i el 5 de març rebrem formació sobre DOCÈNCIA ON LINE
Reflexionarem sobre el webinr de la UDC
https://www.uoc.edu/portal/es/coronavirus/docencia-emergencia/lista-webinars.html
Aquest blog és una finestra oberta a les famílies per a conèixer qué fem a classe d'audició i llenguatge
Dins del Pla de formació d'aquest curs el proper 26 de febrer i el 5 de març rebrem formació sobre DOCÈNCIA ON LINE
Reflexionarem sobre el webinr de la UDC
https://www.uoc.edu/portal/es/coronavirus/docencia-emergencia/lista-webinars.html
Dins del Pla de Formació el 5 de febrer treballarem cóm poder fer docència on line de logopèdia en cas de tornar a confinar-nos .
A països on les sessions de logopèdia es donen en zones urbanes i alguns alumnes de llocs rurals es conecten on line per rebre les sessions ens serveix com a base per intentar aprendre cóm fer logopèdia on linede classe d'al a classe bombolla o de casa de la logopeda a casa dels alumnes.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLLFoMDw37Rrxa-cPQOEdhnl8fRg5do6B0
UDOC Catalunya https://www.youtube.com/watch?v=xP2Ynu1sI8c
AMANDA BLACKWELL DE GUATEMALA
Dins del pla de formació també tindrem una sessió de robòtica 12 DE MARÇ Ensenyarem a les mestres noves el que ja sabem ja que fa dos cursos el nostre Pla deformació va ser de robòtica.aquest curs no podem gastar els robots ja que no podem compartir material per la COVID 19.
Ensenyarem les aplicacions per ipad que usem ,els robots que tenim i el nou que anem a comprar per al tercer trimestre.
https://auladenuriapt.blogspot.com/2018/06/memoria-del-seminari-de-robotica.html
https://auladenuriapt.blogspot.com/2016/04/curs-de-formacio-scratch-aplicacio.html
Alumnes jugant amb l'ipad amb la aplicació scratchjr.
L'aplicació es diu:Scratch Kids Lite de David Phillips Versión 1.2.1 i ScratchJr de Sratch Foundation Versión 1.1.0
https://www.edelvives.com/pr/edelvives/robotica/
els continguts curriculars de música a la Comunitat Valenciana és:http://www.ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-en-lenguas/curriculo
A l'Argentina els continguts no son estructurats iguals però he trobat aquest document que és molt senzill i crec que ens pot servir per a nosaltres també
Pàines molt interessants per a fer
https://lacapsadesons.blogspot.com/p/cancons-i-danses_27.html
Clases on line de música de Maria Jesús
Dins del PLA DE FORMACIÖ el 19 de març tindrem una sessió de Docencia on line de l'area d'artistica que a l'escola és Música i Art.
Així anem investigant continguts per aquesta sessió com por ser pàgines de museus,de tècniques de dibuix i manualitats per a infantil i primària.
https://travesiasdigital.com/museos/museos-para-ninos-con-recorridos-virtuales
https://www.youtube.com/watch?v=FbeKyEd2Pt4 Visitar museo dinosaurios
https://www.youtube.com/watch?v=QM9NCi2Epf8 Visita museo de los sentidos para niños
Al curs de formació tenim una sssió el 11 de gener o altra el 13 de gener per a reflexionar sobre l'escola que volem després de la Pandèmia de la Covid 19
Hem preparat unes enquestes on line per investigar el que pensa el docent i que cal canviar i que cal incorporar dels canvis que ha provocat tant el confinament com el protocol d'adaptacióde les escoles al COVID durant aquest curs escolar.
La Conselleria ha millorat la plataforma aules i anem a usarla a la nostra classe d'al el accés a aules infantil és:
Al PAF d'aquest curs esrem aprenent cóm fer-nos una classe on line per si decàs ens tornen a confinar i per a poder prepara la nostra programació on line i usar aquesta a les classes presencials.
Jo ja he començat a crear la meua.
Aquesta setmana treballarem el conte d'una girafeta.
https://www.youtube.com/watch?v=L0fJB-eehEk
Classificarem paraules amb ca co cu i que qui
Eva Solaz del projecte Reto ens ha enviat aqusta oca de les emocions creat por Rosana de la pàgina de facebook Cuenta Conmigo
Com que per la pandèmia donem les classes al pati,sempre que el temps és bo,hem reciclat l'elefant que vam fer per al musical del Rei Lleó.
Contarem el conte i parlarem sobre els rols d'un xic i una xica.
El conte l'imprimirem en A3 .
https://auratrifu.files.wordpress.com/2013/02/rosa-caramel.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=mf9x7eWV2lk
Aquest conte és l'excusa per parlar de les tasques que es consideren femenines i quines masculines,dels rols i del que s'espera dels alumnes per el gènere per intentar arribar al consens més igualitari.
Actualment per la pandèmia no podem fer pràxies a les classesperò sí podem saber on trobar les pràxies i podem fer-les a casa.
Aquesta setmana ensenyarem les emocions a través de Bob esponja i els vídeos de pràxies que ja podem veure a youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=cRNZasbmN2Q
Per treballar a casa amb els pares podem fer pràxies
https://anarogonzalez.files.wordpress.com/2017/07/praxias-bob-esponja.pdf
Aquesta setmana anem a veur el conte de les set cabretes i el llop.Aprofitarem les cabretes que vam fer per al musical del Rei LLeó.
També farem algunes activitats al voltant de la erre sempre tenint cura de las mesures de prevenció per la Covid 19,es a dir,no fer cap ejercici de buf .
També pensarem paraulesamb erra i contarem el conte de la Rabosa i elcorb amb titelles,farina i ous.
https://www.youtube.com/watch?v=mARAmS1SMgU
Fa dos setmanes vam treballar el vocabulari al voltant de la tecnologia:ferramentes,aparellstecnològics i utensilis.
Vam expressar el nostresdesitjos i si teniem i com era el nostre cotxe i la nostra bicicleta.
Al programa d'estimulació hem deixat de treballar la parla i només treballem llenguatge ,tan en comprensió com en expressió.
Tenim cura de totes les mesures per prevenció com és la mascareta fp2 de la mestra,el llavat de mans ,la distància social i a poder ser les sessions es fan al pati o en l'aula ben ventilada.
Hem presentat el PAF per aquest curs i ja està aprovat .Farem un projecte de 30 hores de formació.
També he fet un curs com a coordinadora del PAF.Per aquest he preparat aquestes activitats.
Aprovat
Aquest mes d'octubre anem a parlar dels nostres sentiments.Per a treballar l'expressió oral treballarem aquest joc del programa RETO L'OCA DE LES EMOCIONS
Fa ja temps vaig fer aquest material per treballar les hipòtesis.Cal que al veure la foto l'alumne ens conte quina és la situació real i que preveu què pot passar i que faria (a nivell de llenguatge).
https://www.slideshare.net/davidser/inferencies-que-passa-despres?next_slideshow=1
Ja fa huit cursos que estic fent aquest blog.
Gràcies a la meua companyera EMI que ba començar aquest camí i em va ajudar al principi.
Durant set cursos vaig fer moltes entrades esperant que es recursos i experiències ajudaren a altres companys.
Fa dos cursos vaig aixar el ritme ja que la llei de privacitat de les imatges dels alumnes complicava molt la redacció de lesentrades.
Es poden publicar fotos d'un grup però no de xicotet grup.
Evidentment els grups de logopèdia son d'un a quatre i per tant,encara que amb permís de les famílies,no podia penjar-les.
Com que per a mi era un esforç fer més de mil entrades i quasi 300 a l'any ja vaig deixar de publicar .
Actuament en el començament de l'escola en mig d'una pandèmia he decidit tornar a aquet blog però en lloc de ser un lloc de trobament d'experiències serà un lloc on fer docència on line ,penjar enllaços de recursos de logopèdia i activitats per a fer a casa amb ajuda dels pares.
Amb docència presencial com ara o enfront a una possible docència on line crec important fer una reflexió de com fer logopèdia però amb feed-back per part dels alumnes,
M'ha paregut molt interessant el concepte de pràctica logopèdica.
A alguns països on la logopeda està lluny d'on viuen elsalumnes es fa ja molt de temps així jo vull experimentar aquesta metodologia actualment per si ens confinarem no trobar les mateixes dificultats que vaig tindre de març a juny del curs passat.
Els tutors van tindre accés directe a les famílies però els pts i al no.
Invetigarem durant aquest curs nous canals de pràctica educativa .
Estic fent cursets de formació d'una plataforma gratuita que es diu Udemy on trobem cursos gratis mot interessants per a millorar com educadors.
Ja arribem a les 90.465 visites i m'agradaria arribar a es 100.000.
Quan arribem ens donarem un premi pedagògic,ja pensarem quin .
Curiosament hi ha una altra persona en el mateix nom que jo a youtubbe
https://www.youtube.com/watch?v=EWgyvEoECEo
L'escola que volem després de la COVID 19
Com a coordinadora estic fent un curset per aprendre tots es passos a través del Cefire i la plataforma itaca 3 de Conselleria d'educació.
Podeu trobar informació a la pàgina de Conselleria o del Cefire,
http://cefire.edu.gva.es/course/view.php?id=15873
Continuarem fent estimulació però més llenguatge que parla per evitar pràxies i ejercicis que no siguen recomanables fer-los en temps de pandèmia. Extremarem les normes i evitarem tot alló que ens cause dubtes.
Treballarem més habilitats comunicatives que pràxiques.
Ens acompanyarà com altres cursos la nostra nina logopeda.
Aquest nou curs també hem preparat algunes actuacions de prevenció i recursos per a infantil,en xicotet grup als patis i amb les messures de seguretat (distància,mascareta FP2 i neteja de peus a l'estoreta i de mans amb gel hidroalcohòlic.
Per parlar de la cura de les dents i la boca ens acompanyarà aquest ratolí tan simpàtic.Per treballar les onomatopeies ens acompanyarà el dau gegant de les onomatopeies bàsiques.
Hem organitzat el programa en 15 unitats didàctiques amb la següent temporalització: