Ja estem quasi a fi de curs ,ens queda afiançar els continguts treballats durant el curs.
Les pràxies,la respiració,la relaxació,la percepció auditiva i la memòria seqüencial auditiva,la vocalització,la consciència fonològica,el llenguatge comprensiu,el llenguatge expressiu i les actituts al voltant de les dificultats lingüístiques.
Tot aixó amb un tema com son els dolços típics de la Comunitat Valenciana en el calendari festiu.
Després farem entre tots un calendari i faran una expossició oral per a posar en pràctica tots els continguts que han anat treballant cadascú segons la seua edat i diagnòstic pel qual venen a logopèdia .Per tant fan part i no tot el projecte com passa a un aula ordinària.
Aquestes imatges les apegarem a un calendari per orientar-nos i també els dolños de la segona fitxa:
Aquestes imatges les apegarem a un calendari per orientar-nos i també els dolños de la segona fitxa:
Per descarregar un calendari del blog recursos per a l'educació per la col·labora Sílvia Sánchez
https://drive.google.com/file/d/0B9pKlAR1VOdJeWM1aGxraFVYdW8/view
Treballem el vocabulari:noms dels dolços :ulleres,braç de gitano,,,
Preguntarem a casa una recepta típica d'on som o d'on van nàixer els nostres pares i la explicarem un altre dia als companys.
https://drive.google.com/file/d/0B9pKlAR1VOdJeWM1aGxraFVYdW8/view
Treballem el vocabulari:noms dels dolços :ulleres,braç de gitano,,,
Preguntarem a casa una recepta típica d'on som o d'on van nàixer els nostres pares i la explicarem un altre dia als companys.
Descriurem imatges de dolços.
Del llibret viure a catalunya descriurenm la fleca
http://www.slideshare.net/quicoiglesias/llibret-viure-a-catalunya-vocabulari-en-imatges
Del llibret viure a catalunya descriurenm la fleca
http://www.slideshare.net/quicoiglesias/llibret-viure-a-catalunya-vocabulari-en-imatges
Llegirem com es fan alguns
https://books.google.es/books?id=eccidONNSokC&pg=PA80&lpg=PA80&dq=merlitones+receta&source=bl&ots=F_MS50XEmu&sig=-nGK5K0Akr3JmJG-skw8z4ZoJ1M&hl=ca&sa=X&ei=IpAlVaOXJMfyUN3BgNgH&ved=0CDsQ6AEwAw#v=onepage&q=merlitones%20receta&f=false
https://books.google.es/books?id=eccidONNSokC&pg=PA80&lpg=PA80&dq=merlitones+receta&source=bl&ots=F_MS50XEmu&sig=-nGK5K0Akr3JmJG-skw8z4ZoJ1M&hl=ca&sa=X&ei=IpAlVaOXJMfyUN3BgNgH&ved=0CDsQ6AEwAw#v=onepage&q=merlitones%20receta&f=false
Posarem adjectius a alguns dolços.
Explicarem oralment quins ens agraden més i perquè per a fer oracions causals i arguments a favor i en contra.
Per explicar la frase "Nùria menja dolç sense sucre perquè és diabètica ." ,entrarem al blog http://micocinayotrascosas.com/2012/04/accesos-directos-mis-postres-sin-azucar.html
Explicarem oralment la distribució de dolços a lo llarg del calendari i llocs passant d'un text de catalunya al nostre cas de la comunitat valenciana.
http://www.gencat.cat/culturcat/portal/site/culturacatalana/menuitem.be2bc4cc4c5aec88f94a9710b0c0e1a0/index1c45.html?vgnextoid=37d3ef2126896210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=37d3ef2126896210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=detall2&contentid=0cf7839175df7210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD
postres i dolços
http://www.gastroteca.cat/ca/receptes-per-tipus-de-recepta/postres-i-dolcos/
Dolç de sant antonihttp://www.festes.org/directori.php?id=508
Per explicar la frase "Nùria menja dolç sense sucre perquè és diabètica ." ,entrarem al blog http://micocinayotrascosas.com/2012/04/accesos-directos-mis-postres-sin-azucar.html
Explicarem oralment la distribució de dolços a lo llarg del calendari i llocs passant d'un text de catalunya al nostre cas de la comunitat valenciana.
http://www.gencat.cat/culturcat/portal/site/culturacatalana/menuitem.be2bc4cc4c5aec88f94a9710b0c0e1a0/index1c45.html?vgnextoid=37d3ef2126896210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=37d3ef2126896210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=detall2&contentid=0cf7839175df7210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD
postres i dolços
http://www.gastroteca.cat/ca/receptes-per-tipus-de-recepta/postres-i-dolcos/
Dolç de sant antonihttp://www.festes.org/directori.php?id=508
Els blogs que normalment coneixem son per a nens i de llengua ,a aquesta unitat coneixerem blogs de cuina .
També podem aprofitar aquesta unitat per treballar els que és un canal ,en aquest cas el canal de cuina de http://canalcocina.es/video-recetas
Podem fer teatre com si forem passtiser que ferem un vidio per al canal de cuina.Tindriem que tenir en compte aspectes de veu:clara,vocalitzant,coordinada en les accions ....y aspectes técnics:vocabulari específic,tipus de llenguatge...
També podem visualitzar blogs específics:
http://www.imageneseducativas.com/praxias-con-dibujos-atractivos-parte-ii/
la respiració
per treballar la memòria auditiva que millor que el típic joc de Simon
http://www.jugarjuegos.com/juegos/flash/simon/juego.htm
la discriminació auditiva i el ritme
https://www.youtube.com/watch?v=8cOwDNNhank la niña que lloraba por todo
la niña que siempre estaba gritando.
https://www.youtube.com/watch?v=XJPPVMox0RQ
o per treballar la discriminació auditiva
http://www.tudiscoverykids.com/juegos/que-suena-asi/
parlarem usant el metrònom on line
http://simple.bestmetronome.com/
Per treballar la veu recordem l'arbre de les veus d'AVATAR
https://www.youtube.com/watch?v=c57oAJkFIzQ
https://www.youtube.com/watch?v=hy3vhk7BK2U
https://www.youtube.com/watch?v=UibsEP0Lf6s
coneix els tipus de veu amb aquest joc interactiu
http://cenart.gob.mx/Interactivos/La_opera_es_puro_cuento.html
la relaxació
http://www.yogaparaempresas.com.ar/ejercicios-para-la-oficina.html
https://www.youtube.com/watch?v=o0IpA5GK_9A
https://www.youtube.com/watch?v=SikVHG5z830
podem convertir-nos en DJ
http://www.tony-b.org/
Fins a fi de curs ja no programarem més unitats per tres raons:
http://www.tony-b.org/
Fins a fi de curs ja no programarem més unitats per tres raons:
1a Perquè vull ajustar els continguts a les 15 unitats que demane la Conselleria per a les oposicions.
2na Perquè com el musical el fem a fi de curs les unitats ja estàn penjades des de fa temps :el rei ññeó no tçe disfonia és la n 16 del curs passat i la 4 i 14 d'aquest curs però es continuen fins a fi de curs ja que és un projecte per a tot el curs de l'escola sancera .
3ra Perquè com que tenim les vacances de Pasqua l'unitat 15 la farem des de després de Sant Vicent fins a quasi final de maig ja que inclourem en mig el dia del llibre que està programat a banda en el blog i deixarem el mes de juny per avaluacions finals e informes finals ,possibles altes etc...
Com es pot veure si foren unitats per a unes oposicions les 15 més o menys tindriem la mateixa durada pero en la realitat no és així ja que al tercer trimestre en logopèdia repetim molts dels continguts específics per a poder aconseguir objectius específics per els quals venen els alumnes a logopèdia .Podem fer les mateixes pràxies una i altra vegada a vegades amb un recurs o un altre però les pràxies son les mateixes .Me he explicat no ? A més a més l'avaluació és la mateixa i els mateixos test que en l'unitat 1 i els teniu penjats a la banda dreta del blog .
2na Perquè com el musical el fem a fi de curs les unitats ja estàn penjades des de fa temps :el rei ññeó no tçe disfonia és la n 16 del curs passat i la 4 i 14 d'aquest curs però es continuen fins a fi de curs ja que és un projecte per a tot el curs de l'escola sancera .
3ra Perquè com que tenim les vacances de Pasqua l'unitat 15 la farem des de després de Sant Vicent fins a quasi final de maig ja que inclourem en mig el dia del llibre que està programat a banda en el blog i deixarem el mes de juny per avaluacions finals e informes finals ,possibles altes etc...
Com es pot veure si foren unitats per a unes oposicions les 15 més o menys tindriem la mateixa durada pero en la realitat no és així ja que al tercer trimestre en logopèdia repetim molts dels continguts específics per a poder aconseguir objectius específics per els quals venen els alumnes a logopèdia .Podem fer les mateixes pràxies una i altra vegada a vegades amb un recurs o un altre però les pràxies son les mateixes .Me he explicat no ? A més a més l'avaluació és la mateixa i els mateixos test que en l'unitat 1 i els teniu penjats a la banda dreta del blog .
No hay comentarios:
Publicar un comentario