miércoles, 29 de abril de 2015

EMOCIONS I PARLA

Podem motivar als alumnes amb e trailer de la pel·lícula de Pixar Home per a treballar les emocions.


a no quede quasi res per acabar el curs i alguns dels meus alumnes estàn començant a no controlar la frustració que els produeix no anar al ritme que els seus companys,alguns estàn enfadats amb el mòn en general .per aquest motiu anem a treballar com controlar la frustració.
Primer han de saber què és exactament el que els fa frustrar-se i enfadar-se,després parar un poquet,evitar actuar sense pensar ,pensar un pla alternatiu i evitar fer-se la víctima.
A l'aula de logopèdia els alumnes venen a aprendre a usar el llenguatge i/o millorar la parla però si no es senten bé no parlen i sense fer-ho no podem millorar.Així treballem també les emocions.A aquest dies treballarem la relació entre pensament i parla i com els pensaments positius afecten a una parla més positiva.

Comprendrem i passarem del nivell de paraules al nivell de frase.




 I a més a més per a les nostres mares els dediquem aquesta imatge .No fan falta paraules.

A més a més els meus alumnes moltes vegades hem diuen que sóc vella perquè tinc arrugues  i les seues mares son molt més jovens i jo per llevar-li importància als trets físics quan algú hem diu que li han dit grossa  o algún insult jo els dic 
gorda...jo sí sóc grossa, i vella ...i...
Així que veurem aquesta imatge i diferenciarem entre sinónims,ironies i el límit del cinisme que fa mal.

i per supost continuem treballant la respiracióhttps://www.youtube.com/watch?v=rHgRMUIuV2o

,les pràxies
https://www.youtube.com/watch?v=_kk7AQybJCk (per a fer la erra)
 https://www.youtube.com/watch?v=9d8JZkQXyuw
.la memòria sequencial auditiva
http://es.slideshare.net/adrianalascurain/terapia-auditiva-verbal


,la percepció de sons la consciència fonològica

 i la comprensió i expressió oral.
Continuem gravant les nostres pròpies pràxies i farem un vídio per a que altres xiquets puguen aprendre amb nosaltres.

lunes, 27 de abril de 2015

ANEM DE JORNADES #TableTaCS


El divendres per la vesprada  i dissabte pel matí vam anar a unes jornades de tablets molt interessants al Cefire de Castelló.
Ens van explicar que és gamificar .Poder mirar-ho també a
http://www.slideshare.net/olmillos/gamificappndo-porque-jugar-es-aprender?ref=https://twitter.com/i/cards/tfw/v1/591869907953922048?cardname=player&earned=true
 Vam neure aquest model excepcional de superació de Nick Vujicic
https://www.youtube.com/watch?v=X_XW6Y-K3QE

i el company Jaume Olmos ens va comptar més coses sobre cóm usar les tauletes
http://www.slideshare.net/olmillos/apprenent-amb-les-tauletes-digitals?ref=https://twitter.com/i/cards/tfw/v1/470174167477014529?cardname=player&earned=true
Ens vam informar del marc legal al voltant de les tic.Vam fer un poc de debat sobre l'article  21 punt 5.Abans els mobils a classe de secundaria estaven prohibits,ara els alumnes porten millors telèfons que els equips d'ordinadors en molts instituts i alguns mestres els deixen usar si es fa un us responsable.
Ens van ensenyar a fer concursos amb kahoot!
Ens van respondre a les nostres preguntes.Raquel va respondre algunes.

Per a flipar en classe abans has de veure un vidio i jo vaig preguntar que fer a l'escola pública perque tots no tenen internet i van respondre que hi ha llocs públics com biblioteques,ajuntaments i tambéhttp://guifi.net/
Ens van explicar que és
i stop motion del colehttp://www.germansochando.com/?p=1297

Vam conèixer què és la classe invertida o Flipped Classroom https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OYJ-PQ7b_0whttps://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OYJ-PQ7b_0w
i vam parlar de més apps 
http://docente2punto0.blogspot.com.ar/2014/03/cientos-de-apps-educativas-por-temas.html?utm_content=bufferbdabf&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer 
Abraham va preparar uns tallers per conèixer aplicacions .
 Amb aquesta etiqueta podem seguir els comentaris de de twitter.


 

lunes, 6 de abril de 2015

UNITAT 15 I FINAL .RECEPTES DE CUINA :ELS DOLÇOS A LA CV

Ja estem quasi  a fi de curs ,ens queda afiançar els continguts treballats durant el curs.
Les pràxies,la respiració,la relaxació,la percepció auditiva i la memòria seqüencial auditiva,la vocalització,la consciència fonològica,el llenguatge comprensiu,el llenguatge expressiu i  les actituts al voltant de les dificultats lingüístiques.

Tot aixó amb un tema com son els dolços típics de la Comunitat Valenciana en el calendari festiu.

Investigarem en les cases dels alumnes quins dolços conèixen i ompliran unes fixes descriptives .
Després farem entre tots un calendari i faran una expossició oral per a posar en pràctica tots els continguts que han anat treballant cadascú segons la seua edat i diagnòstic pel qual venen a logopèdia .Per tant fan part i no tot el projecte com passa a un aula ordinària.
Aquestes imatges les apegarem a un calendari per orientar-nos i també els dolños de la segona fitxa:
 


Per descarregar un calendari del blog recursos per a l'educació per la col·labora Sílvia Sánchez
https://drive.google.com/file/d/0B9pKlAR1VOdJeWM1aGxraFVYdW8/view

Treballem el vocabulari:noms dels dolços :ulleres,braç de gitano,,,

Preguntarem a casa una recepta típica d'on som o d'on van nàixer els nostres pares i la explicarem un altre dia als companys.

Descriurem imatges de dolços.


Del llibret viure a catalunya descriurenm la fleca
http://www.slideshare.net/quicoiglesias/llibret-viure-a-catalunya-vocabulari-en-imatges
Posarem adjectius a alguns dolços.
Ordenarem els passos d'una recepta d'algún dolç


Explicarem oralment quins ens agraden més i perquè per a fer oracions causals i arguments a favor i en contra.



Per explicar la frase "Nùria menja dolç sense sucre perquè és diabètica ." ,entrarem al blog http://micocinayotrascosas.com/2012/04/accesos-directos-mis-postres-sin-azucar.html
Explicarem oralment la distribució de dolços a lo llarg del calendari i llocs passant d'un text de catalunya al nostre cas de la comunitat valenciana.

http://www.gencat.cat/culturcat/portal/site/culturacatalana/menuitem.be2bc4cc4c5aec88f94a9710b0c0e1a0/index1c45.html?vgnextoid=37d3ef2126896210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=37d3ef2126896210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=detall2&contentid=0cf7839175df7210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD

postres i dolços

http://www.gastroteca.cat/ca/receptes-per-tipus-de-recepta/postres-i-dolcos/

Dolç de sant antonihttp://www.festes.org/directori.php?id=508

Els blogs que normalment coneixem son per a nens i de llengua ,a aquesta unitat coneixerem blogs de cuina .





També podem aprofitar aquesta unitat per treballar els que és un canal ,en aquest cas el canal de cuina de http://canalcocina.es/video-recetas

Podem fer teatre com si forem passtiser que ferem un vidio per al canal de cuina.Tindriem que tenir en compte aspectes de veu:clara,vocalitzant,coordinada en les accions ....y aspectes técnics:vocabulari específic,tipus de llenguatge...
També podem visualitzar blogs específics:


Y com en totes les unitats de logopèdia continuarem treballant les pràxies
http://www.imageneseducativas.com/praxias-con-dibujos-atractivos-parte-ii/

la respiració



per treballar la memòria auditiva que millor que el típic joc de Simon
http://www.jugarjuegos.com/juegos/flash/simon/juego.htm



la discriminació auditiva i el ritme
https://www.youtube.com/watch?v=8cOwDNNhank la niña que lloraba por todo
la niña que siempre estaba gritando.
https://www.youtube.com/watch?v=XJPPVMox0RQ
o per treballar la discriminació auditiva
http://www.tudiscoverykids.com/juegos/que-suena-asi/

parlarem usant el metrònom on line
http://simple.bestmetronome.com/


Per treballar la veu recordem l'arbre de les veus d'AVATAR

https://www.youtube.com/watch?v=c57oAJkFIzQ
https://www.youtube.com/watch?v=hy3vhk7BK2U
https://www.youtube.com/watch?v=UibsEP0Lf6s

coneix els tipus de veu amb aquest joc interactiu

http://cenart.gob.mx/Interactivos/La_opera_es_puro_cuento.html

la relaxació
http://www.yogaparaempresas.com.ar/ejercicios-para-la-oficina.html

https://www.youtube.com/watch?v=o0IpA5GK_9A




https://www.youtube.com/watch?v=SikVHG5z830


podem convertir-nos en DJ



http://www.tony-b.org/
Fins a fi de curs ja no programarem més unitats per tres raons:
1a Perquè vull ajustar els continguts a les 15 unitats que demane la Conselleria per a les oposicions.

2na  Perquè com el musical el fem a fi de curs les unitats ja estàn penjades des de fa temps :el rei ññeó no tçe disfonia és la n 16 del curs passat i la 4 i 14 d'aquest curs però es continuen fins a fi de curs ja que és un projecte per a tot el curs de l'escola sancera .
3ra Perquè com que tenim les vacances de Pasqua l'unitat 15 la farem des de després de Sant Vicent fins a quasi final de maig ja que inclourem en mig el dia del llibre que està programat a banda en el blog i deixarem el mes de juny per avaluacions finals e informes finals ,possibles altes etc...
Com es pot veure si foren unitats per a unes oposicions les 15 més o menys tindriem la mateixa durada pero en la realitat no és així ja que al tercer trimestre en logopèdia repetim molts dels continguts específics per a poder aconseguir objectius específics per els quals venen els alumnes a logopèdia .Podem fer les mateixes pràxies una i altra vegada a vegades amb un recurs o un altre però les pràxies son les mateixes .Me he explicat no ? A més a més l'avaluació és la mateixa i els mateixos test que en l'unitat 1  i els teniu penjats a la banda dreta del blog .

domingo, 5 de abril de 2015

LA MONA DE PASQUA

Per fi s'acaba el segon trimestre ,hem fet un informe per a les famílies amb els avanços de cadascú.En general hem millorat tots molt  i estem contents .
Per concloure el trimestre hem gaudit d'uns tallers tota l'escola i vam eixir al parc a menjar-nos la mona .Gaudirem de dotze dies de vacances per agafar forces per al tercer trimestre.