sábado, 27 de septiembre de 2014

FESTA DE BENVINGUDA

Aquest curs hem fet una festa de benvinguda i els alumnes que han vullgut ensenyar als companys com toquen de bé ens han ajudat.Mireu que bé ens ho hem passat.
Primer vam fer un taller d'escacs.



Després vam anar a escoltar una versió diferent de la cançó de l'escola.



Per continuar amb els instruments de vent










Després al menjador vam escoltar els instruments de corda:








miércoles, 24 de septiembre de 2014

SOM LA CLASSE DE LES SIRENES I TRITONS






LIM A LA XARXA

Jocs de lectoescriptura LIM

Des del bloc


En el bloc  la caseta,un lloc especial hi posa :hem conegut uns fantàstics jocs fets per Salud Zambrana amb l’eina d’autor LIM en els que ens ajuden a treballar la lectoescriptura.
Cliqueu sobre cada imatge per accedir a cada joc:(hi ha moltíssims LIM de lletres cliqueu en la direcció del bloc la caseta,un lloc especial per accedir.
En el bloc de Miren :
En esta página de "LA CLASE DE MIREN" podréis encontrar diferentes libros LIM para poder jugar y a la vez practicar vuestra lectura, asi que pincha sobre la imagen y......  ¡¡¡ A JUGAR !!!y aclaro "no los he hecho yo"
 
 

EXPLIQUEM QUÈ SABEM JA

Aprofitant els murals que tenim a l'escola sobre els animals vam fer grups i alguns individuals per explicar coses que ja sabem.










i també llegim llibres que hem portat de casa.
Moltes gràcies als pares!


PARAULES BONIQUES

A valencià la primera lectura era que Pupi canviaba una paraula bonica per a tranquilitzar a l'Olimp.Així vam fer un concurs de paraules en castellà i en valencià i vam votar la que ens pareixia més bonica.les paraules les tenim en un pot per a quan algú no es recorda i només gasta paraules lletges que ens fan sentir mal.Aprofitem llengua per treballar l'educació emocional.També hem fet un semàfor de les emocions per aprendre a parar i pensar abans de respondre agressivament davant de qualsevol problema.




















MATEMÀTIQUES I REALITAT

Per a fer matemàtiques cal situacions reals on els xiquets s'adonen que el llenguatge matemàtic resol problemes i no alinrevés creem problemes artificials per fer gráfiques,operacions etc.Per aquest motiu hem aprofitat el fet de elegir el nom de la classe per fer votacions i representar-ho amb una gràgica.Per fer-la usarem el generador d'aquesta direcció web perquè és superfàcil.
http://www.generadordegraficos.com/graph?selected_graph=bar


A la fi de la votació hem decidit que la nostra classe serà la de les sirenes i tritons i farem un dibuixet per a la porta.
Li direm a la mestra d'anglés que ens ajude a comprendre la cançó de les sirenes de Bubble Guppie de Clan TV
https://www.youtube.com/watch?v=snrQ-8jL8nw
També ens hem fet aquesta imatge per a la porta de classe on line a aquesta direcció.
http://fotomontajeonline.net/fotomontaje-con-sirenas-para-chicas/
També fem el llibre i tenim plantilles per fer operacions que podeu imprimir a casa .

LA LLET DELS MAMÍFERS

La primera qüestió que hem tractat és la llet dels mamífers. Com recorden que les mares els donaven pit o biberó hem investigat i parlat que moltes vegades el llenguatge que trobem a internet és difícil per als xiquets perquè és un llenguatge científic.Més que entengueren el procés de com es fa la llet era que entengueren que hi ha un llenguatge per parlar i altre més elaborat per parlar de temes científics.
A més a més la mestra ha fet una maqueta per comprendre millor el procés,l'objectiu no era saber noms com oxitocina,hormona...només comprendre que la llet es fa perque la femella ha estat gestant un bebe que necessita ser alimentat i que és el cervell qui organitza al cos per fer-la.





QUÈ SABEM I QUÈ VOLEM SABER DELS ANIMALS


Primer tots vam escriure a casa amb la ajuda dels pares moltes coses que ja sabíem dels animals.Entre tots vam anar fent aquest mapa de conceptes i després la mestra va fer un text amb un concepte important de cada un dels xiquets.L'altre día ho vam llegir i observant quin era la paraula destacada pensavem si voliem saber més i com fer la pregunta .De tot aquest treball oral vam fer un text escrit amb 13 preguntes que hem de saber contestar quan acabem aquest projecte.
Què sap cadascú:
1 América:Sap que les aus són animals vertebrats amb el cos cobert de plomes,ales,dos potes i bec.
2 Victoria:Sap que alguns animals ens donen companyia i com dormen els peixos
3 Lorena:Sap la classificació dels vertebrats i que els animals depenen uns dels altres. Sap que alguns van en grup .
4 Meritxell:sap que també ens donen altres coses com l''emoció de competir en curses de cavalls i també parla de la relació entre animals i el lloc on viuen.
5Aitana :sap que alguns naixen de la panxa de la mare i altres d'ous però no els nombra com ovipars i vivípars.
6 Cristian:Sap que hi ha animals perillosos i alguns que tenen verí.
7 Meritxell sap la diferència entre domèstics i salvatges i posa exemples com que els cavalls ens ajuden a conrear la terra.
8 Africa:Sap que alguns animals ens ajuden en els nostres sentiments donant-nos ànim,alegria,companyia...
9 Sergio:sap que hi ha excepcions com la rata penada que pareix un au i és mamífer i també que els mamífers s'alimenten de llet materna.
10 Alba :Sap que es mouen de diferent manera.
11 Claudia sap que cal tenir cura dels animals domèstics perquè té una tortuga.
12 Natalia :Sap molt d'elefants,cangurs i tigres.
13 Iker:Sap que alguns parlen com el seu lloro i que les mosques son insectes.
14 Coral:Sap el que menge molts animals com els esquirols mengen bellotes.
15 Joan N.:sap molt de dofins perquè a infantil era de la classe dels dofins.
16 Maria:Sap que alguns animals es defensen amb espines com l'eriçó i altres amb verí com les serps.
17 Marina:Sap que hi ha animals per tot el món.
18 Miruna :Sap que l'eriçó menja fruites i a ell se'l menja uns "malos" (depredadors).
19 Omar:Sap que alguns animals enterren els seus ous com el cocodril i que la tortuga s'amaga en la seua closca.
20 Israa:Sap que alguns animals son agressius i perillossos com els gats que aranyen i el llop.
21 Nerea:Sap sap moltíssim de com tenir cura dels gossets (yorsai) i sap que el seu metge es diu veterinari.
22 Sara:Sap que hi ha més de 1.300.000 espècies diferents i en tots els racons del planeta.
23 Andreu:Sap que amb les banyes es defensen alguns animals com els cérvols i bous i altres com l'elefant amb els ullals.
24 Hamza :Sap que alguns escupeixen sal·liva i a vegades verí.
25 Daniel:Sap que lluiten pel aliment.
26 Marcos:Sap que les persones somriuen però que els animals no .
27 Miguel Angel :Sap que l'olfacte també és important per trobar menjar i per a defensar-se.
29Anna:Sap que alguns animals hivernen i que alguns pesen molt i altres menys.
Què volem saber:

1Tots els animals dormen?Per què?
2 Qui viu amb grup?Algún abandona a les cries només naixer?
3 Quin ens produeix fàstic i quin ens produeix sentiments de protecció?
4 Quins ens ajuden a les persones i quin són perillosos? Per què ho són?
5 Qui pot parlar i per què?
6 Qui és depredador i qui pressa?Com es defensen?
7 On hi ha i quants animals en tot el planeta?
Com els protegim?Quins estan en perill d'extinció?
8Tots caguen?Per què?.Per què serveixen els excrements?
9 Què fa el veterinari?
10 Quin és el més diferent ?
11 Val la llet d'un mamífer per a altre mamífer?
12 Quins animals es riuen i com ho fan ?
13 Com cacen els animals?

El nostre mapa de conceptes. 
 Podem veure el projecte en slideshare
http://es.slideshare.net/davidser/projecte-2n-b-animals-nria

lunes, 22 de septiembre de 2014

domingo, 21 de septiembre de 2014

PROJECTE DELS ANIMALS DE SEGON

La majoria dels alumnes de segon han posat en les idees prèvies la classificació dels animals.Son conscients de que es poden classificar segons varis criteris i per tant poden estar a la vegada en diferents classificacions .He trobat a la xarxa molts informació però aquesta pareix prou clara.
http://cmapspublic2.ihmc.us/rid=1JFGJP9DM-R2Q4J1-VXJ/Presentaci%C3%B3.cmap
A més a més el dibuix com un arbre  que he trobat a internet facilita el aprenentatge d'aquesta classificació


També tenen una idea prou aproximada sobre on trobar informació.Treballarem aquesta frase "No necessit saber-ho tot, tan sols necessit saber on trobar allò que em fa falta, quan ho necessiti" (Albert Einstein)
i definirem animal com:
  Ésser vivent dotat de sensibilitat i moviment voluntari. L’home és un animal dotat de raó.segons http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=animal

A aquesta direcció tenim recursos per a primer i segon de medi de prou bona qualitat.
http://www.symbaloo.com/mix/primerciclemedi

1 La primera pregunta que volem saber és si tots els animals dormen.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Son_en_els_animals 

2 La segona pregunta quin benefici tenim dels  insectes que aparentment son repulsius 
Estudiarem les mosques i mosquits
http://www.gruptraver.cat/ca/traver-ddd/desinsectacio/la-mosca/ i sabrem que es considera plaga,animals no beneficiosos per el es ser humà.
També veurem con s'adapten o defensen alguns animals com les zebres per no ser molestades per les mosques.



http://www.gruptraver.cat/ca/traver-ddd/desinsectacio/la-mosca/ 
escriurem i dibuixarem 
3la tercera és d'on ix la llet i per a que serveix 
http://ca.wikipedia.org/wiki/Llet 
4La quarta és si tots els animals serveixen per a algo per a les persones.


Ens hem repartit els murals que hi havia a l'escola i hem anat explicant les nostres idees prèvies.


Ens hem inventat animals a partir de dos botonets de colors que hem pegat a un full,hem pensat el seu nom,el que pot o no menjar,com es mou i com naix.
Per a escriure usarem plantilles.
A google drive tenim el nostre projecte :https://drive.google.com/?tab=wo&authuser=0#my-drive públic en la web.


 

https://drive.google.com/file/d/0BzH0x-NLTRVPX21ZQzZ0MHcybEE/edit?usp=sharing

jueves, 11 de septiembre de 2014

MIREU QUÈ GUAPÍSSIMS!

Per començar el curs ha faltat una mestra i fins que estiga jo estic de tutora d'aquest xiquets i xiquetes tan guapíssims i que em fan riure cada matí i recordar perquè vaig voler ser mestra en lloc d'ingenyiera.



martes, 15 de julio de 2014

EL MEU PROJECTE QUE ESTAVA A LA XARXA

Passejant per internet he trobat un projecte que vaig fer fa molt d'un teatre en negre del sistema solar.Joan el meu company de PT el va penjar i m'alegrat molt perquè aquest pròxim curs tornare a fer-ho .als xiquets els sorprén molt el teatre amb negre.Els personatges es fan en colors florescents i en una habitació tot fosca .Només fa falta comprar un tubo de llum negra com el de les discoteques a més a més després es pot usar per ballar o fer psicomotricitat.
http://www.slideshare.net/joannn/projecte-lunivers-2010-pt-primer-cicle2010fin

miércoles, 9 de julio de 2014

PER TREBALLAR LES EMOCIONS

Al curset del MRP Silvina es va parlar d'aquest material ,el penje però no he trobat l'autor.Si et sent ofés envia un correu i el llevaré.

QUE FARIES SI…

Aquest material l’hem vist a la galeria psicopedagogia
Que haces si

COM ET SENTIRIES SI…

Como te sentirias sihttps://plus.google.com/photos/118273452365876630932/albums?banner=pwa 

 




martes, 8 de julio de 2014

EL CURS PRÒXIM FLIPAREM!

Flipear és una paraula que els més jovens usen per expressar que senten expectació,il·lusió ,que alguna cosa els ha sorprés gratament i aquest és el que vull proposar-me pel curs pròxim.He trobat a la xarxa aquest raonament a slidshare i m'ha encantat així el deixo al meu blog per a motivar-me pel curs pròxim.Encara que algunes persones no valoren la nostra tasca,nosaltres els mestres som molt vocacionals i a l'estiu no tot son vacances busquem,investiguem,programem,ens preparem per millorar la nostra pràctica docent.

miércoles, 2 de julio de 2014

Gràcies a l'escola d'estiu del MRP

Al'escola d'estiu del RMP estem aprenent un nou recurs educatiu que és superxulo .Investigant per la xarxa he trobat aquests que ens guardem ja per al curs pròxim

.http://engalego.es/curso/lim/calendario_y_clima/calendario_y_clima.html



http://lashiguerillas.edu.gva.es/images/stories/banco_recursos/edilim/edilim_classe_primer/laclasse_primer.html
 Per treballar so d'animals

https://dl.dropboxusercontent.com/u/181919798/edilim/animalsound/animalsound.html

Per treballar el so de la p


Per començar a investigar i pujar el que fem nosaltres


http://www.educalim.com/biblioteca/
http://www.catlim.netau.net/perez_sop_ei_pri1_acoll_lcat/elsop.html
A aquesta pàgina també hi ha molts lim
 http://duenhosdeestrellas.blogspot.com.es/p/blog-page_19.html


i per al curs pròxim farem un conte amb lim com aquest de la flor
http://duenhosdeestrellas.blogspot.com.es/p/blog-page_19.html

PacoChiRe ha fet un treball fantàstic i ho comparteix a la xarxa fent molts lim per a xiquets més majors que podeu veure i jugar a aquesta direcció.Supose que no té problemes perquè pose el seu material al meu blog perquè no hi ha cap perfil per dirixir-se només diu anónimo i supose que és galleg per els llibres que té penjats.De totes formes moltes gràcies per compartir el seu treball.
http://classept.blogspot.com.es/p/lim-paco-chire.html