Per a entretindevos a l'estiu
http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Verano2012/index.html
Aquest blog és una finestra oberta a les famílies per a conèixer qué fem a classe d'audició i llenguatge
sábado, 26 de abril de 2014
PER A ELS ALUMNES DE SISÈ
HE TROBAT AQUEST JOC PER A QUE PUGUEU VEURE EL VOSTRE NIVELL
ÀNIM!
http://contenidos.educarex.es/mci/2005/31/laocalin.htm
ÀNIM!
http://contenidos.educarex.es/mci/2005/31/laocalin.htm
D'ON EIXEN LES CIRERES?
miércoles, 23 de abril de 2014
ESTIMULEM LA PARLA FENT XICOTETES HISTORIETES GOANIMATE DEMO
Hi ha moltíssimes direccions per fer històries però per a mi son difícils per fer amb xiquets xicotets .Així a maig jugarem amb aquest demo ,no fa falta registre ja que és una demo i podem animar als alumnes amb retard de llenguatge fent aquestes xicotetes historietes.
http://domo.goanimate.com/studio
http://domo.goanimate.com/studio
lunes, 21 de abril de 2014
UDICOM
http://servicios.educarm.es/udicom/indexb.htm
Per treballar vocabulari per alumnat de compensatòria .
No és per a usar a logopèdia .És un regalet per a una companyera que el necessita per a una alumna nouvinguda.
viernes, 18 de abril de 2014
RITME AMB GOTS GRÀCIES A L'INSTITUT
Els alumnes de l'institut Vila-roja han vingut a fer un taller de ritmes amb gots.Hem anat els alumnes de Pilar i s'Aurora,es a dir,només els de tercer,
http://www.mariajesusmusica.com/1/post/2013/10/when-im-gone-y-el-ritmo-de-los-vasos.html
L'HOME QUE SEMRE S'ESTAVA QUEIXANT
Hem llegit aquest conte i hem parlat de veure la vida amargat o optimieste ,de veure el got mig ple o mig buit .Jo sempre prefereisc veure mig ple.
INTERCANVI LLIBRES
Volem donar les gràcies a l'AMPA que ens ha ajudat a fer un intercanvi de llibres .Tots els xiquets de l'escola s'han emportat un llibre .
UNITAT PASQUA LOGOPÈDIA
Hem contat aquest conte on hem descobert que algunes paraules que sonen igual poden tenir dos significats i hem fet un llistat d'aquestes.
.
També hem fet frases on necessariament teniem que incorporar dos paraules del vocabulari de Pasqua
.
També hem fet frases on necessariament teniem que incorporar dos paraules del vocabulari de Pasqua
jueves, 10 de abril de 2014
TALLER DE MAQUILLATGE PASQUA
Ens ho vam passar moit bé
Les monitores han treballat de valent però els ha agradat molt ajudar als més xicotets.
miércoles, 9 de abril de 2014
ELS CONTES DE CINQUÈ DE PRIMARIA
Escolteu i compartiu en les reds socials aquests contes dels alumnes grans del nostre col·legi dins del projecte Contes del món.
El Torrelló del Boverot i El porquet d'Antoni.
https://soundcloud.com/tags/porquet
https://soundcloud.com/comsoc/el-torrell-del-boverot?in=comsoc/sets/contes-del-m-n-semifinalistes
Per votar/compartir has de clicar damunt el conte que vols destacar i seguidament damunt la fletxa que apareix a la part superior dreta del reproductor, una vegada a sobre indica "share track", cliques i podràs compartir el relat via diferents xarxes socials, tria Facebooki/o Twitter, escriu #contesdelmon al cos del text de la compartició i promou la votació de les teves històries preferides!
El Torrelló del Boverot i El porquet d'Antoni.
https://soundcloud.com/tags/porquet
https://soundcloud.com/comsoc/el-torrell-del-boverot?in=comsoc/sets/contes-del-m-n-semifinalistes
Per votar/compartir has de clicar damunt el conte que vols destacar i seguidament damunt la fletxa que apareix a la part superior dreta del reproductor, una vegada a sobre indica "share track", cliques i podràs compartir el relat via diferents xarxes socials, tria Facebooki/o Twitter, escriu #contesdelmon al cos del text de la compartició i promou la votació de les teves històries preferides!
martes, 8 de abril de 2014
LLIBRE DIGITAL Vs TRADICIONAL
Avui hem parlat del dia del llibre ,de les tecnologies i del concepte tradicional(que no té perquè ser vell).Hem fet un acudit oral basat en una imatge d'internet .Mireu què graciós.
Els alumnes des de xicotets han de desenvolupar l'educació audiovisual i entendre qui ha fet aquesta imatge i perquè.(al seu nivell).El llenguatge oral i l'entonació és un contingut de logopèdia.A aquesta imatge hem vist que l'entonació anava en relació a una actitut "Chulita" del llibre electrónic.Ho han entès ,altra cosa és que ho aconseguisquen(poc a poc ho faràn).
Aquest vidios que fan gràcia han augmentat de forma espectacular en internet i els adolescent passen moltes hores mirant-los des de el mòbil ,tablets ,ordinadors,televisió.....i els tenim que donar estratègies per ser crítics i que dominen ells als missatges i no a l'inrevés.
mb els més majors farem un text argumentatiu oral dels beneficis i febleses del llibre electrònic i del de paper.Mirarem aquestes direccions:
http://www.aprendemas.com/Noticias/html/N10036_F30032012.html
Amb aquesta imatge vull que siguen capaços de donar la seva opinió sobre els llibres de paper i els digitals.
Amb aquesta imatge vull que siguen capaços de donar la seva opinió sobre els llibres de paper i els digitals.
domingo, 6 de abril de 2014
SANT JORDI I PASQUA
Queden molts pocs dies per les vacances de Pasqua.A la nostra escola la setmana pròxima fem tallers i ja no tindrem temps per acabar res de logopèdia .Així aquesta setmana només repasarem els materials d'altres entrades i repassarem per si ens hem deixat algún recurs.No penjarem res nou.Només treballarem contes i Sant Jordi I ALGÚN DIBUIXET DE pASQUA.
alogopèdia treballarem vocabulari i cançons de Pasqua.http://www.postals.cat/santjordi/santjordi4.swf
http://www.genmagic.net/santjordi/sanjordi.swf
http://www.postals.cat/santjordi/santjordi5.swf
ens disfressarem virtualment http://elmeu.santjordimataeldrac.com/
cantarem aquesta cançó
http://dotsub.com/view/25a99f00-731a-4468-b0e8-1289257e0b9f?utm_source=player&utm_medium=embed
farem el trencaclosqueshttp://arenys.org/santjordi/2001/trenca.htm
veurem la nostra pel·li de Sant Jordi
jugarem a
http://www.megajocs.com/jocs-de-plataformes-la-princesa-i-el-drac_play_1057
i endevinalles de primavera
https://plus.google.com/photos/107667365391722481376/albums/5591990776534643953/5591990926528188738?banner=pwa&pid=5591990926528188738&oid=107667365391722481376
i algunes cosetes d'intel·ligència emocional de Pintarest
http://www.pinterest.com/ferdemestres/educacio-emocional/
Mireu la nostra llegenda de Sant Jordi
sábado, 5 de abril de 2014
DESCRIURE UNA ESCENA
Aquesta sertmana hem descrit el cine,la selva y la granja.L'única regla és no començar per la paraula que volem usar dins de la frase i que sigue la més llarga que puguem fer.
domingo, 30 de marzo de 2014
TEXT PREDICTIU ORAL,JO SERÉ ,SERÉ-FOTOMONTATGES
Jugarem a fer montatgesper fer un text oral predictiu en futur Jo sere,seré...
http://fotoefectos.com.es/fotomontajes/
RECOMANAR UN LLIBRE -DIA DEL LLIBRE
Encara que hi ha un dia del llibre a la nostra escola ens agraden molt els llibres i tots els dies descobrim algo nou.Encara que tenim projectors,tablets,ordinadors,lectors digitals....res com un llibre de paper amb tapes brillants i bon tacte.
Anem a gaudir dels bons llibres.El tipus de text dels contes és LITERARIó ESTèTIC,
A logopèdia anem a fer textos orals :recomanació d'un llibre per altres possibles lectors.
Durant tot el mes d'abril anirem alternant activitats específiques,buf,respiració,pràxies,consciència fonològica....a més a més dels textos orals de recomanar um llibre.
Per San Jordi farem audicions per classes.Gravarem als alumnes i montarem un vidio amb dibuixos fets per ells .Els alumnes de logopèdia participen d'aquesta activitat amb la seua aula ordinària.
A classe de logopèdia farem les recomenacions amb la següent estructura:
Et recomane que llegeisques aquest llibre perquè....Aquest tipus de text és ARGUMENTATIU ORAL.
Podem llegir en paper,en la tablet o a internet:
Nosaltres treballarem en Patufet perquè és el conte que hem recorda la meua infancia.La mare de la meua mare me'l contava tots els caps de setmana ,encara senc un nuc a la gola quan escolto o veig aquest conte perquè la meua avia era la persona més carinyosa del mon sencer,
http://en-depapel.blogspot.com.es/2013/05/patufet-donde-estaaaaaaaaas.html
A aquesta pàgina hi ha totes els retallables en els que la meua generació jugaba
MOLTES GRÀCIES ,INTERNET ÉS FANTÀSTIC!
Per aprendre a fer contes tenim que anar pas a pas i fer activitats més fàcils com fer històries a partir de quatre pegatines.
http://quantesidees.blogspot.com.es/2013/01/en-patufet.html
RECULL ACTIVITATS DE EN PATUFET
És convenient tenir prop aquesta direcció per recordar el tipus de text .A logopèdia els textos són sempre orals però hi ha que treballar tot tipud de tect no nomŕd lrd descripcions.
http://tiposdetextomarinaida.blogspot.com.es/2012/01/dialogo.html
Els companys de tercer han posat al passadís uns llibres gegants molts xulos sobre els dinosaures.
Jugarem i escoltartem El CABALLERO DON QUIJOTE
Al'escola farem punts del llibre,intercanvis de llibres i un audioconte per aula.-
http://nea.educastur.princast.es/quixote/index2.htm
Mireu Sara ens va regalar una fafuxa i jo he intentat aprendre a fer-ne però és realment difícil.
Anem a gaudir dels bons llibres.El tipus de text dels contes és LITERARIó ESTèTIC,
A logopèdia anem a fer textos orals :recomanació d'un llibre per altres possibles lectors.
Durant tot el mes d'abril anirem alternant activitats específiques,buf,respiració,pràxies,consciència fonològica....a més a més dels textos orals de recomanar um llibre.
Per San Jordi farem audicions per classes.Gravarem als alumnes i montarem un vidio amb dibuixos fets per ells .Els alumnes de logopèdia participen d'aquesta activitat amb la seua aula ordinària.
A classe de logopèdia farem les recomenacions amb la següent estructura:
Et recomane que llegeisques aquest llibre perquè....Aquest tipus de text és ARGUMENTATIU ORAL.
Podem llegir en paper,en la tablet o a internet:
Nosaltres treballarem en Patufet perquè és el conte que hem recorda la meua infancia.La mare de la meua mare me'l contava tots els caps de setmana ,encara senc un nuc a la gola quan escolto o veig aquest conte perquè la meua avia era la persona més carinyosa del mon sencer,
http://en-depapel.blogspot.com.es/2013/05/patufet-donde-estaaaaaaaaas.html
A aquesta pàgina hi ha totes els retallables en els que la meua generació jugaba
MOLTES GRÀCIES ,INTERNET ÉS FANTÀSTIC!
Per aprendre a fer contes tenim que anar pas a pas i fer activitats més fàcils com fer històries a partir de quatre pegatines.
http://quantesidees.blogspot.com.es/2013/01/en-patufet.html
RECULL ACTIVITATS DE EN PATUFET
És convenient tenir prop aquesta direcció per recordar el tipus de text .A logopèdia els textos són sempre orals però hi ha que treballar tot tipud de tect no nomŕd lrd descripcions.
http://tiposdetextomarinaida.blogspot.com.es/2012/01/dialogo.html
Els companys de tercer han posat al passadís uns llibres gegants molts xulos sobre els dinosaures.
Jugarem i escoltartem El CABALLERO DON QUIJOTE
Al'escola farem punts del llibre,intercanvis de llibres i un audioconte per aula.-
http://nea.educastur.princast.es/quixote/index2.htm
Mireu Sara ens va regalar una fafuxa i jo he intentat aprendre a fer-ne però és realment difícil.
jueves, 27 de marzo de 2014
CANVIANT LES VOCALS
LES TITELLES DE SISÈ
Els alumnes de sisè han fet aquestes titelles tan boniques .Ho han fet tot ells i han après a cosir.
BUF I REUTILITZACIÓ DE MATERIALS
A la nostra escola reciclem tots els divendres.A més a més de reciclar les coses que no ens valen :residus de l'esmorzar,paper i plàstics també intentem reutilitzar.
Un ejemple avui ens hem inventat un joc amb una caixa de cartró dels danones del menjador.Els xiquets han anat pensant com fer el joc .Ja que tenia forats han pensat de donar punts segons el lloc per on anava a passar l'objecte.
Hem provat alguns diferents per a pensar perquè el buf ens era més fàcil de controlar segons les característiques dels objectes.L'esponja pesa tan poc que s'eleva i no es controla bé.
Uns ninotets de plàstic se controlen només si el buf es dirigeix als peus .Si bufes al cap es tomben .
Unes peces de corraret no es poden usar perquè es frenen massa.
Ens hem rigut moltíssim i hem comprovat que tots tenim dificultats per controlar el buf.Hem prés nota i ens tornarem a mesurar dins d'un parell de setmanes,per veure si millorem.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)