viernes, 15 de febrero de 2013

PROJECTE,UNITAT DIDÀCTICA,SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA,LLIBRE ......UN DUBTE OBERT.





A la nostra escola infantil treballa per projectes i primer cicle ha deixat a banda el llibre de medi per a poder treballar més lliurement.Parteixen de les preguntes sobre qué saben i qué volen saber sobre un tema.La diferència és que a infantil el tema el trien els xiquets i les mestres fan que parlant de caragols,girafes o lleons aprenguen les capacitats bàsiques lingüístiques i d'aprendre a aprendre.A primer el currículum està dividid per àrees,horaris i especialitats i aborden els temes del currículum de medi amb una metodologia lo més constructivista que poden.El nom per a mi no és el fet més important.El fet es que els alumnes participen del que volen saber i aprenguen a aprendre ,que coneguen que poden traure informació de molts llocs:llibres,internet,de les famílies,d'altres mestres....
Tenint un currículum mínim que complir no podem fer realment projectes que tal vegada ens portarien a interesos dels alumnes que poc tenen que veure amb els continguts de primer cicle que després Conselleria ens avalua en les proves externes.És difícil arribar a una metodològia única però si que estem intentant fer que els alumnes pensen,reflexionen,posen atenció i diversifiquen les accions per a no crear un pensamet únic i dirigit  i siguin ciutadans crítics i constructors del seu pròpi futur..Estem en el camí .Per tant treballen medi i les llengües a banda en un projecte basat en les noves tecnologies,l'ús de la PDI (que hi és a les cinc aules de primer cicle).Tal vegada podriem treballar per àmbits més amplis i fer un projecte que incloguera totes les àrees com a infantil però de moment no trobem resposta seguint la divisió d'horaris per a especialitats i àrees que marca la normativa per a primària.Anem fent camí .

No hay comentarios:

Publicar un comentario