També treballarem la entonació i el sentit d'aquesta a partir de l'anunci d'un pal què ha sigut tan original a la tv per original.
Poc a poc donarem forma a una unitat i farem la nostra pròpia peli on treballarem els elements de la comunicació,la intenció comunicativa i el llenguatge verbal i no verbal.El sentit de la música i a més a més inclourem els continguts específics de logopèdia en la parla:pràxies,respiració ,so i onomatopeies.
Farem clipmetratges,vídeos d’1 minut per conèixer millor aquest pensament:
"Tots tenim la nostra bona estrella. Tots som especials. Hem nascut capaços. El truc consisteix en saber per a què som capaços." Darcie D. Burtch
Comencem per buscar la definició de pel·lícula al diccionari digital
http://www.grec.cat/cgibin/escolx.pgm?GECART=0006483
La historia del cine como espectáculo comenzó en París, el 28 de diciembre de 1895.
Les primeres pel·lícules eren en blanc i negre sense so com la de Louis Le Prince de 1888 i es dia cine mut.
Uns germans que es dien Lumiere eren genials i van investigar per fer cine
De 1905 a 1910, el cinema deixa de ser artesania improvisada i esdevé indústria
Fructuós Gelabert, cineasta i inventor, va fabricar la serva pròpia màquina per filmar i reproduir imatges [9] i va fer les primeres filmacions a Catalunya. Gelabert és considerat com el fundador de la cinematografia catalana i espanyola.
El cinema sonor és aquell en què la pel·lícula incorpora so sincronitzat, o so tecnològicament aparellat amb imatge, a diferència del cinema mut. La primera exhibició pública coneguda de cinema sonor projectat ocorre a París el 1900
La primera peli a color va ser per explicar la biblia i es van pintar a ma cada fotograma. El Anuario de los Testigos de Jehová de 1979 diu: "Hubo que pintar a mano todas las diapositivas y películas de color.
També son importants els canvis en els efectes especials ,des de xicotets sons o efectes als efectes digitals.
Hi ha diferents tècniques i tipus com digitals o visuals,mecànics,sonors,de maquillatge ,temporals i tecnològics.
Nosaltres per a la nostra pel·licula també incorporarem algun efecte especial.
Els gèneres cinematogràfics es classifiquen segons els elements comuns de les Los primeros experimentos con el sonido en el cine llegaron de la mano del físico francés Démeny, quien en 1893 inventó la fotografía parlante.pel·lícules que abastin, originalment segons els seus aspectes formals (ritme, estil o to i, sobretot, el sentiment que busquin provocar en l'espectador, ajust). Alternativament, els gèneres cinematogràfics es defineixen per la seva ambientació o pel seu format.
Els gèneres següents són sovint concretats per a formar subgèneres, i també poden ser combinats per a formar gèneres híbrids.
- Acció
- Anime
- Arts marcials
- Aventures
- Bèl·lic
- Biogràfic
- Catastròfic
- Ciència-ficció
- Colonial
- Comèdia
- Comèdia de costums
- Dibuixos animats
- Drama
- Èpic
- Eròtic
- Fantàstic
- Farsa
- Ficció
- Gore
- Històric
- Infantil
- Manga
- Melodrama
- Musical
- Pirates
- Policíac
- Pornogràfic
- Road movie
- Terror
- Thriller
- Suspens
- Western
Els subgèneres
- Cinema de zombis (derivat del Cinema de terror)
- Classe Z (derivat del Classe B)
- Giallo (derivat del Thriller i del Cinema de terror)
- Spaghetti Western (derivat del Western)
Es podria dur a terme també una classificació per temes, però no se sol utilitzar, per la gran extensió que podria abastar.
Els objectius de l'unitat son:
La primera activitat d'aquesta unitat és fer-nos aquest carnet d'investigador per portar alguna informació de casa sobre el tema del cine
També usarem aquestes dos imatges per controlar alguna conducta disruptiva a l'aula
A partir d'aquesta idea de les emocions intentarem fer la nostra peli:
També intentarem definir la paraula cine com a projecció i veure com es defineixen les paraules
Parlarem de les normes socials quan anem a una sala de projecció:
El llenguatge verbal i no verbal (gestons,senyals...)és important per comunicar amb el receptor del missatge
La segona activitat sera valorar quin canal de comunicació anem a usar i quin element tècnic:
Tenim que pensar com anem a fer-la.Jo no vull manar .Veurem les diferents formes:
AMB IMATGE I PANTALLES D'ESCRIPTURA
AMB PROGRAMES ESPECÍFICS PER FER MONTATGES
AMB OBJECTES FETS PER NOSALTRES
AMB TITELLES
AMB SOMBRES
AMB TEATRE EN NEGRE
AMB NINOTS DE PLASTILINA
AMB OBJECTES ANIMATS...
Altra tècnica molt graciosa i adequada per a xiquets és un adult que dibuixa i una veu que conta la història.
La més habitual és un passa les fulles d'un conte i altra persona conta la història en veu alta i es grava amb una càmera de vídio.
També es poden gravar situacions reals , persones disfressades o ninots articulats personalitzats.
Anem experimentant algunes de estes tècniques:
hem gravat un conte a la vegada que anem dibuixant
hem explicat un conte segons unes seqüències que prèviament hem ordenat.
hem fet un muntatge de fotos i hem vist com es crea la impresió de moviment
Estudiarem els planols
Farem unes joguines òptiques:
També és important elCOLOR, el SO i els EFECTES ESPECIALS
Farem la nostra claqueta
i la nostra càmera per jugar .Per gravar farem proves amb la tablet,el mòbil i la càmera del cole.
Cal pensar i fer l'escenari
Farem la nostra pel·li fent una History Board.Usarem aquesta plantilla
-TÈCNICA
-ARGUMENT
-PERSONATGES
-SO
-LLUM
-MÚSICA/VEU
-ESCENARI
-PLANOLS
Per a fer una bona History Board es té que conèixer alguns elements del llenguatge audiovisual i altres del llenguatge verbal.
Les frases fetes és de lo més difícil d'entendre en una peli i per a tradüir d'un idioma a altre.
Mirar como se hace stop motion fàcils amb ninotets.A o'15 segons.
1 foto per moviment i amb la càmera queta.
http://www.youtube.com/watch?v=LpRrR0pS1L4
http://www.youtube.com/watch?v=SStNx8HRbxI
http://www.youtube.com/watch?v=JNiePJkEJ3c
Per a fer una peli stop motion necessitem:
-plastilina
-un o diferents fons
-escriure els planols ,accions i el que diuen els personatges (aixó es diu story board)
Mirarem l'anunci d'un palet! per reflexionar en la correlació en la emoció de felicitat i la intensitat del to al parlar .
Quan cridem? En quines situacions socials?Com es necessari parlar quan fem una pel·licula?Entre tots extraurem les normes bàsiquest de la parla teatral.
Farem jocs per vocalitzar millor i emetre la veu neta.
A aquesta pàgina hi ha molt bona informació del sofware disponible en el nuvol .
http://www.pearltrees.com/#/N-u=1_298854&N-p=78619267&N-s=1_6137646&N-f=1_6137646&N-fa=2904335
També podem fer la pel·lícula amb programes on line que guarden el que fas com:
-la PDI
-altres pàgines interessants on line:
http://www.kerpoof.com/
http://www.pearltrees.com/#/N-play=0&N-u=1_298854&N-p=74145238&N-s=1_6137646&N-f=1_6137646&N-fa=2904335
http://www.pearltrees.com/#/N-play=0&N-u=1_298854&N-p=74145238&N-s=1_6137646&N-f=1_6137646&N-fa=2904335
http://goanimate.com/
http://storybird.com/create/
(foto moviemaker)
http://www.dfilm.com/moviemaker/index.html
http://www.powtoon.com/
http://editor.mixeek.com/v2/
http://www.creazaeducation.com/static/creaza/christmas2013.html
Totes les direccions d'abans funcionen perquè treballem a la xarxa però si volem descarregar un programa ja no és tan fàcil,la majoria son per windows .He trobat aquesta que és pera linux.
http://www.blender.org/download/
Per als companys d'escola que tenen encara ordinadors de windows poden fer tutorials o gravar tot el que passa a l'escritori amb aquesta direcció.No funciona en els ordinadors de lliurex
També tenim que treballar els oficis necessaris per fer una pel·lícula:el dibuixant,el director,els ingeniers,els decoradors,els il·lustradors...depenent de la tècnica que fem gastar.
I també:
Per llevar el fons a una imatge
http://clippingmagic.com/
per fer vidio on line
http://www.shotclip.com/
per fer cartells on line
http://strix.org.uk/ransom/merge/
Per concloure exposarem al passadís el que hem anat aprenent.
A més a més farem les activitats específiques de logopèdia:observarem i ens adonarem dels nostres òrgans quan parlem i traguem.
Ens relaxarem.
Farem jocs vocals
Continuarem fent ejercicis de respiració i buf.
També continuarem amb frases fetes comparant amb característiques d'animals.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/comparacio/index.htm
Continuem el treball amb les síl·labes amb edu 365
No hay comentarios:
Publicar un comentario