domingo, 2 de noviembre de 2014

UNITAT 4 EL MUSICAL

Aquesta unitat durarà el mes de novembre ja que a desembre treballarem el Nadal però encara és massa prompte i anem a treballar recursos específics de llenguatge oral al voltant dels musicals .
A aquesta unitat farem les praxies que han fet alumnes de l'IES Pedro Miñoz Seca

podem trobar-les totes a aquesta direcció:
http://www.iespedromunozseca.es/?page_id=3226


i també
Por Eduin
Edu-In os facilita materiales propios para trabajar el control y tonicidad de los órganos del habla, beneficiando la articulación.PRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLAPRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLA
PRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLA
PRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLA
PRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLAPRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLAPRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLAPRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLAPRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLAPRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLA
PRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLAPRAXIAS DE LOS ORGANOS DEL HABLA
de  María Ordax Soler, Especialista en Audición y Lenguaje  
Mirant aquest treball intentarem que els alumnes d'al que son prou més xicotets intenten ser conscients de com fan les pràxies i es dibuixen a ell mateix fent-les
Mireu que bé ho fem ja!




Farem activitats de buf i seguint aquest model ens inventarem seqüències  diferents de buf:

 Ens farem un tauló de pràxies i els daus de respiració per a practicar en casa:

Bufarem cap a dins per pescar objectes ,respirarem pujant la panxa i farem bombolles d'aigua








Percibirem on  estan i com estàn els organs de la boca en cadascún dels fonemes
i pensarem com deglutim i on es posa la llengua per tragar.
Mirarem alguns vidios que hem descarregat perquè no els podem veure bé amb la conexió d'internet que tenim.
Com que tenim alumnes que mengen carn massa blaneta volem que mengen carn que els ajude a desenvolupar els músculs per a la deglució.Així els hem dit que mengen carn de dinosaure(en veritat ternera) i per aç'o anem a fer aquest dinosaure i a més a més treballarem la consciència fonològica perque en les pinces hi  ha lletres que ordenaran per crear paraules deguint consignescom:paraula que comença per,que acabe en...
També construirem un joc per afegir complexitat a les estructures de les oracions que fan els alumnes.

Els delegats estàn pensant en fer un musical a l'escola .Des de la nostra aula anem a investigar a la xarxa.Hem trobat aquestos:










Des de la comissió pensem que també podem transmetre valors educatius a través del musical i proposem que defenguen l'igualtat de gènere .Mireu aquesta cançó de la junta d'Andalusia.Proposem inventar una cançó i cantarla cada curs en una actuació davant de públic(iaios o pares...)
https://www.youtube.com/watch?v=DMqh-JBlEjE
o simplement una adaptació
https://www.youtube.com/watch?v=5GFfhtxJRaU
juntas y revueltas
https://www.youtube.com/watch?v=LI2XtKeN69Q
https://www.youtube.com/watch?v=NeWi1HG_k2g
mery popins
https://www.youtube.com/watch?v=dcRQF7ofuFo
https://www.youtube.com/watch?v=dwh75nDuOVc

Els passos per crear un musical son:
1. Breve historia del teatro musical
2. Qué es el teatro musical. Qué disciplinas incluye
3. Cómo montar un musical
- Preparación de los directores
- La importancia de la producción en un musical
4. Vamos a montar un musical
- Escoger una obra
- Reparto de papeles
- Primera lectura de texto y audición musical
- Ensayos separados según las tres disciplinas
-- Canto y música
-- Coreografía
-- Texto
- Ensayos conjuntos
- Pases y estreno
5. Un ejemplo práctico
- Escoger una obra
- Preparación de los directores
- Reparto de papeles. Casting
- Ensayos separados según las tres disciplinas
-- Canto
-- Coreografía
-- Texto
- Ensayos conjuntos
- Pases y estreno
6. Selección de musicales
7. Otras informaciones de interés
Bibliografía
Agradecimientos

No hay comentarios:

Publicar un comentario