domingo, 12 de enero de 2014

UNITAT 10 :NOTÍCIES EN EL NOSTRE MÓN

La unitat nou no es temporalitza en uns dies seguits com totes fins ara .
Durant tot el curs apareixen notícies reals a la televisió que ens facilita el treball de les emocions i aprofitarem aquestes notícies cada vegada que apareguen .Sempre serà un motiu per al control de la frustració i millora de l'autoestima.

Mont Sinabung (en indonesi, Gunung Sinabung) és un estratovolcà[2] d'andesita i de dacita de 2.460 msnm[1] format en el plistocè i situat a Sumatra Septentrional (Indonèsia). Fins a l'erupció del 29 d'agost de 2010, la darrera fumarola volcànica s'havia produït el 1912 i la darrera erupció volcànica del volcà feia 400 anys.[3] Amb l'erupció del 2010, Sinabung s'uneix a la llista dels volcans que havien estat inactius durant un extens període de temps, com és el cas de Fourpeaked (Alaska) o Eyjafjalla (Islàndia), que han entrat en erupció en els darrers anys.
Moltes persones estàn asustades i volem a l'aula de logopèdia parlar de quines coses ens portariem nosaltres si tinguerem dificultats .És important donar el valor que realment té a les coses materials.
Parlarem de que coses fugen les persones i dels sentiments i control de la por.
Farem ejercicis de pensament òsitiu i pensament negatiu i control de les frustracions.
Cal tindre cura i mantindre l'equilibri en informar als alumnes  per desenvolupar un pensament crític ,obert i la busqueda de solucions però a la vegada com son xicotets hi ha que tenir cura de que vesguen que les situacions son ficticies o llunyanes per a que no els cree massa angustia a ells.

Enhttp://www.orientacionandujar.es/2012/11/07/modificacion-de-conducta-orientaciones-padres-y-familias/ podem trobar orientacions per a famílies i per a mestres .A logopèdia jugarem a subdividir una tarea en xicotetes tarees per a veure que la tarea gran no la sabem fer pero totes les xicotetes si i parlarem de la frustració usant aquestes imatges que hem tret dels documents citats.
Algunes persones creuen que aquests conceptes son molt psicològics però crec que a logopèdia ensenyem llenguatge i les seues funcions i una funció molt important del llenguatge és ajudar a regular les nostres conductes.

UNITAT 9 CONCURS DE LA VEU DE TV

M'ha sorprés que les meues alumnes els agrade cantar.Jo no tinc bona veu i cantava a l'escola per obligació i a l'escola de Magisteri per gaudir amb els companys del Cor però no es pot dir que conega una cançó sansera.Així,per casualitat,vaig descobrir que les fa sentir bé i no tenen massa vergonya.Per aquest motiu hem fet aquests vídios .Escolteu canten com els angels.Totes les persones som capaços per alguna cosa i elles tenen aquesta capacitat i està bé que no siga només important la llengua i les matemàtiques.Tenim una vida per davant i no coneixem encara quines capacitats ens ajudaran més en la nostra vida després de la vida escolar.Qui sap,a lo millor guanyen un concurs com la Veu!

sábado, 11 de enero de 2014

INVENTEM CONTES EXPRES

Amb paper i cartolina és superfàcil fer titelles i ens agrada molt inventar contes.Primer ho fem amb un material de Nathan que està ja preparat on hi ha unes cartes amb personatges,situacions i elements màgics.Quan ja ho hem treballat varies sesions fem els contes orals amb titelles fetes per nosaltres.Pensem el plantetjament ,el nus i el desenllaç i després sense assaig gravem .Més tart ens encanta escoltar-nos i quan podem les pengem al bloc.Escolteu com ho fem.
Aaprofirarem les pàgines de contes que hi ha a la xarxa on podem escoltar i fins i tot canviar el final.
http://www.educa.jcyl.es/zonaalumnos/es/recursos/aplicaciones-infinity/aplicaciones/biblioteca
i contes adaptats a logopèdia,por fonemas para leer:
https://sites.google.com/site/franciscobotellamaldonado/

RECEPTA DE LA FELICITAT

A vegades les persones adultes pensem si som o no feliços però el nostre concepte no és el mateix que tenen els nostres alumnes .Hem treballat aquest concepte i hem fet una recepta màgica .M'ha paregut preciós que ells pensen que la seua felicitat està unida als amics i la família i no als conceptes materials .Mireu que xula!

Recordem la importància de la intel·ligència emocional

ETIQUETES SORPRESA


UNA PARAULA AMB DOS SENTITS


viernes, 10 de enero de 2014

BAIXEM A INFANTIL AMB PLANTES

Hem baixat a les aules d'infantil a ensenyar fulles, castanyes, falaguera,molsa i glans perquè ells estaven estudiant les plantes i a més  a més hem anat a veure a les seus mestres d'infantil perquè els escoltessin descrivint el que acabaven de fer.

RESPIREN PER BRÀNQUIES?


Els alumnes de primer cicle han observat les brànquies d'aquest peix .A més a més és un animal "eurítrof",és a dir,que menja de tot qualsevol cosa que es menege ,peixos,crancs,mol·luscs i ocasionalment placton,tragat sense mastegar.Vam observar com Núria posava els dints per dins de la boca i els traia per les brànquies perquè vesguerem que estaven conectades però també vam veure que dins de la boca no té un gran forat per tragar com nosaltres les persones.Té com un colador amb línies  per no empassarse peces massa grans.
Cacen per la vista i pel olfacte.

JUGUEM AMB LA LLENGUA

Uns dels ejercicis més característics de logopèdia són les pràxies .Mireu què divertit!













ACOMIADEM A SARA

Avui s'ha anat Sara.Els xiquets la trobaran a faltar perquè és molt dolceta.


ELS NINOTESTS PER LA PEL·LICULA

Aquesta  setmana hem començat a pensar com podem fer la nostra pel·licula.El dimarts al entrar a classe vam veure un regalet que hi havie deixat el Rei Gaspar.Un estudi de gravació .Hem fet ninots de plastilina i també amb una estructura dins



Després de fer els ninots els hem fet fotos davant d'un escenari amb  molt poca diferència de moviment entre una posició i altra.Amb elles montarem un vídio i observarem com passem de foto fixa a sensació de moviment.Ho penjarem quan el montrem.

lunes, 6 de enero de 2014

AVATAR PER AL SEGON TRIMESTRE

A principi de curs tots els alumnes d¡AL vam fer una presentació.Com ja ha passat un trimestre anem a tornar a fer una amb l'ajuda d'aquesta pàgina on es farem el nostre avatar i gravarem la nostra veu .

sábado, 4 de enero de 2014

Les endevinalles son una bona ferramenta per treballar la comprensió oral bàsica

TABLETS I LLIBRES DIGITALS

Per fer realitat l'ensenyament amb les tic tenim que tindre una forma fàcil de fer llibres digitals.Tenim varies opcions:

1 Si paguem a les editorials ens faciliten els seus llibres digitals i en molts casos son fàcils d'ampliar i modificar.

2 Si paguem una plataforma hi ha empreses privades que ens faciliten un sofware per fer els recursos i ells s'encarreguen de facilitar la distribució a totes les tablets dels xiquets.

3 També podem fer els llibres nosaltres amb alguns programes i projectar els recursos.
Podem usar:



http://cuadernia.educa.jccm.es/

http://www.tikatok.com/

Editor de libros digitales


Tabletas

PER EMAGATZEMAR INFORMACIÓ AL NÚVOL


BUSCANT PROGRAMES PER A LLIUREX

eNCARA QUE ESTIGA EN CASTELLÀ PENGE AQUESTA INFORMACIÓ PERQUÈ CREC QUE ENS SARÀ MOLT PRÀCTICA.ES TRACTA DE DEU APLICACIONS ALTERNATIVES A WINDOWS QUE PODEM FER SERVIR SENSE PAGAR RES

1. Navegador web

Reconócelo, es lo primero que abres al iniciar Windows. Hoy en día, un ordenador sin Internet no sirve para nada, y casi todo lo que hay en la red de redes es accesible desde el navegador. Los más populares son Internet Explorer y Google Chrome, pero existen alternativas libres, como el archiconocido Firefox.
Otras alternativas libres al navegador web: K-meleon, QupZilla y QtWeb.

2. Descargas

Seguramente la segunda actividad que más practiques en tu ordenador será descargar archivos: música, películas, series, otros programas... La gran mayoría de programas dedicados a esta tarea son libres.
El más popular, Ares, seguido de los clásicos eMule y eMule Plus y otros más recientes como jDownloader (descarga directa), MP3 Rocket (Gnutella), Vuze o Miro (BitTorrent).

3. Editores de imagen

Entre los programas más caros, destacan los dedicados a la edición digital, ya sea de vídeo, páginas web o imagen. En este tercer caso destaca Adobe Photoshop.
De acuerdo que es una herramienta muy completa y de ahí su alto precio, pero existen alternativas libres y gratuitas que cubren nuestras necesidades más básicas. Los dos ejemplos más conocidos son GIMP e Inkscape.

4. Reproductores de música

Los reproductores de música más populares son gratuitos. Pero no todos son libres. Sin embargo, hay alternativas.
Para sustituir a iTunes, por ejemplo, tienes aTunes, Songbird y Clementine, y como alternativa a programas como Winamp o AIMP tenemos Xtreme Media Player, entre otros.

5. Reproductores de vídeo


El caso de los reproductores de vídeo es idéntico al de los reproductores de música, con una lista de propuestas interminable y programas para todos los gustos.
Si quieres usar un reproductor libre y de calidad, VLC es la principal elección, con soporte para casi todos los formatos. ¿Prefieres volver a los clásicos? Entonces prueba Media Player Classic, que recupera Media Player de Microsoft y lo adapta a los nuevos tiempos.

6. Mensajería instantánea

Si te gusta estar comunicado, un cliente de mensajería instantánea se hace indispensable en tu ordenador. Hay infinidad de redes de comunicación, como MSN Live, Yahoo!, Facebook... Si estás todo el día en Facebook, te gustará Facebook Chat Instant Messenger. Respecto a MSN Live, tienes aMSN, un programa veterano. Y para acceder a todas las redes desde un solo programa, cuentas con Pidgin.

7. Correo electrónico

Aunque los correos electrónicos vía web son cada vez más populares, todavía hay quien prefiere un cliente de Escritorio para gestionar dos o más cuentas sin utilizar el navegador. El más utilizado es Microsoft Outlook, que forma parte de Office. Su versión más simple y para el hogar es Windows Live Mail, antaño Outlook Express, pero si quieres una alternativa libre, Thunderbird es la más completa, mejorable con complementos.

8. Ofimática

A veces se nos olvida que el ordenador es también para trabajar. En este campo, existen multitud de herramientas. Por ejemplo, para crear archivos PDF a partir de cualquier documento, como PDF Creator y PrimoPDF, lectores de PDF como Sumatra PDF, suites ofimáticas para editar hojas de cálculo, presentaciones y documentos, como OpenOffice y LibreOffice, blocs de notas como PNotes y procesadores de texto como Abiword.

9. Descompresores

El descompresor más conocido es WinZip. En la práctica es gratuito, si bien realmente es de pago. ¿Quieres una alternativa libre? Las mejores son 7-zip y PeaZip, que abren casi cualquier formato de archivo comprimido, además de crearlo, con o sin contraseña.

10. Diseño profesional

En este bloque vamos a incluir dos tipos de diseño: por un lado, el diseño técnico en 2D/3D de mapas y estructuras, representado principalmente por AutoCAD. En el ámbito del software libre existen alternativas como LibreCAD y gCAD3D.
Y en segundo lugar, la animación. ¿Una alternativa libre y gratuita de calidad? Blender.

Y además...

Y para terminar, un bonus: alternativas libres al programa más importante de tu ordenador, el sistema operativo. Si piensas en software libre, el principal representante es Linux, pero hay más alternativas, como ReactOS, una versión libre y gratuita de Windows NT, el padre de Windows XP.

SSHHTT!!PER BAIXAR-NOS SONS

Per baixar sons usarem aquesta pàgina on per cada so que nosaltres pugem podem baixar-nos deu sons .

http://www.sshhtt.com/

viernes, 3 de enero de 2014

ALTERNATIVA A PHOTOSCAPE PER DIVIDIR IMATGES

Ja he comentat que podem usar molts editirs d'imatges en lliurex bons com Image Splitter però abans amb windows amb el photoscape a més a més de modificat fotos les tallavem .Per exemple si volia fer un mural de la tardor subdividia una imatge i cada trocet l'imprimia en un full que podia pintar un xiquet i al muntarlos teniem un mural gran per al passadís.Amb lliurex no sabia com fer el mateix.Com que no puc fer-ho en lliurex l'alternativa és fer-ho al núvol sempre que funcione internet .

http://imagesplitter.net/

ALTERNATIVES A HOFMANN EN LLIUREX

ALBUMS HOFMANN: ALTERNATIVeS

  Ja es conegut que a les escoles funcionem amb lliurex que és Linux i tot el que feem en windows tenim que aprendre a fer-ho en lliures .Així tenim que buscar en internet alternatives per fer el que ja feem d'una altra forma.He trobat aquesta pàgina http://viveconlinux.blogspot.com.es/2012/05/albumes-hofmann-alternativas.htmlque ens facilita aquesta tasca i ens proposa alternatives que poc a poc investigare segons anem tenint necessitats.
- Fotobook24
- Pixum
- Foto Insight
- Tu Album

Ahora depende de vosotros el elegir el que mejor software y precios tenga.

jueves, 2 de enero de 2014

MANIPULAR VIDIOS YOUTUBE

Quan teniem windows era molt fàcil baixar la música només de un vidio de youtube però al pasar a lliurex només podia baixar els vidios amb un complement del firefox
però per fi he trobat com fer el mateix en lliurex.

 Sense cap programa en el núvol tenint internet pots baixar-ho anant a la direcció                 http://www.youtube-mp3.org/



Copies la direcció de youtube i apegues en el convertidor .Una vegada convertit li dones a descarregar i ho guarda a la carpeta de descàrregues en mp3.Una vegada és mp3 ja és música que es pot posar a un vídeo ,escoltar...

 Per tallar un vidio de youtube hi ha una ferramenta on només ens fa falta posa la url del vidio de youbube i de quin minut a quin es vol tallar .
http://www.splicd.com/

L' ÓS DE LA FORESTA -VEU D'ALUMNES DE 1r.


Voice Recorder >> Amb la mateixa ferramenta on line VOCAROO podem pujar la veu que vam gravar amb el micro en arxiu ogg
amb la tablet ,quan estem aprenent de tecnologia ! i de llenguatge! Molts dels meus alumnes de logopèdia son xiquets vergonyosos que els costa parlar i els és més fàcil parlar davant d'un micro que davant dels companys.És un primer pas per a pedre la por.
http://vocaroo.com/i/s1NUO86heMSH

GRAVAR VEU AMB VOCAROO/ONLINE voice recorder


Audio recording software >>


Record music and voice >> Si entrem al programa gravem i li donem a copiar el còdic després tenim que pegar en blogger en la pestanyeta que posa HTML i surt el dibuix de dalt on al clicar s'escolta la veu .
L'altra posibilitat és fer una captura de pantalla pujar-la a l'entrada del blog on posa redactar i clicar a enllaç i pegar el còdic que en vocaroo copiem clicant a emblemed.http://vocaroo.com/i/s1rMd3HMIIv2 Al clicar damunt de l'enllaç també tenim la veu.
Només tinc el dubte sobre quan de temps vocaroo funcionarà i si pedrem o no l'enllaç però aquest dubte passa amb tots els programes gratuïts del núvol.

També tenim una explicació de la relació de l'unitat didàctica per fer una pel·liculeta i el treball d'al.
 
 http://vocaroo.com/i/s0GzxtHGs0Mr

També podem enviar la gravació per correu,gmail,twitter...
A més a més ens dona un link per poder borrar aquesta gravació quan nosaltres vullguem:http://vocaroo.com/delete/s0GzxtHGs0Mr/8125f

Hi ha més plataformes per treballar sons i veu al núvol com son:
http://www.ivoox.com/
http://www.goear.com/

 

COM FER UNA PEL·LI AMB NINOTs DE PLASTILINA





Aquest ninotets son els personatges d'una pel·li .Com estem de vacances vaig investigant per fer una pel·lículeta quan acaben les vacacios de Nadal amb els alumnes d'AL.
No se pot ensenyar el que no se sap!
i estos son els personatges King of Tokio d'un joc del meu fill que podem aprofitar per fer una pel·liculeta.

JA ÉS 2014!

Per fi ha acabat aquest any 2013.Tots d'una forma o altra vam celebrar la nit de cap d'any.Desitge que aquest any que comença ens porte a tots coses bones i he demanat algunes cosetes als Reis Mags per la nostra aula .Ja vorem si poden deixar algún regalet perquè amb la crisi no se si podran ....
He demanat aquest estudu d'animació tan xulo!

UNA PEL·LÍCULA AMB GO ANIMATE




http://goanimate.com/videos/0Y3sO60TNY_k?utm_source=linkshare&utm_medium=linkshare&utm_campaign=usercontent