domingo, 23 de febrero de 2014

SEGUIM INVESTIGANT APPS LOGOPÈDIA :KIDS





Aquesta setmana hem provat els jocs d'atenció i raonament Kids per Android
L'objectiu és sempre millorar la parla encara que dibuixen expliquen el seu dibuix,si fan un itinerari expliquen per on van....

PRINCESA I CAVALLER

Fa temps ja vaig penjar aquest joc però com que els alumnes d'infantil treballen els cavallers i princeses he tornat a penjar-la.
http://nea.educastur.princast.es/caballeros/

domingo, 16 de febrero de 2014

PERSONALITZEM CONTES pdi

Anem a personalitzar un conte.Primer ens fan unes preguntes i després ens conten el conte afegint les dades que nosaltres hem afegit .És superxulo.
http://www.storyplace.org/sp/eel/activities/threelilcritters.swf

Ens ha encantat ! L'únic pronlema és que per a escriure ho fem a l'ordinador i despés les opcions per personalitzar el conte si hem pogut fer-les amb la PDI



http://win.memcat.org/infantil/interact/
http://www.storyplace.org/sp/eel/activities/goldenball.asp
https://sites.google.com/site/franciscobotellamaldonado/el-guantanamo-espanol

AUTORAP AP PER A LOGOPÈDIA

A questa setmana provarem l'app AUTORAP .La hem baixat del projecte guappis.Hem de pensar varies frases sobre l'escola i el programa els converteix en raps .Ja penjarem els resultats.

APPS PER TRASTORNS DEL ESPECTRE AUTISTA


Avokiddo Emotions és  una apps per alumnes ambTEA per treballar les emocions que provoca a un animalets diferents objectes i accions  pero val 3 euros.La penge per si algún pare vol posar-la a casa però a l'escola només usem apps gratis.


CREATE A CÒMIC PER ANDROID

Aquesta setmana investigarem l'aplicació per a la nostra tablet android per fer còmics.
Una vegada fets els podem compartir o publicar enFacebook.com/ComicWall.

BOTONS:
Menú:
creu:afegir objecte:fons,onbjectes i personatges.
New:afegir escenes o duplicar-les
floreta:guardar en galeria
F:publicar i compartir
Als personatges li podem posar diferents estats d'ànim ,expressions.
  expresiones o diferentes posturas de los personajes.

     1. Flip: para poder canviar la posició de personatges i objectes
     2. Resize: para poder canviar el tamany
     3. Rotate: para rotar les imatges
     4. Restore: para restaurarar
 - La tercera permiteix afegir bafarades
- La quarta no fa res
- Lacinquena és per borrar.

Per a ser perfecte per a logopèdia tindriem que poder afegir veu però no és possible,encara així podem fer el text oral i passar després a escrit i ja ens serveix per treballar  a logopèdia vocabulari,pragmàtica...

sábado, 15 de febrero de 2014

AMOR,AMOR

Mireu que pastís ha fet la meua filla amb foundant.

R DE ROMANO


APPS PER LA TABLETA ANDROID:proyecto guappis

A aquesta direcció podem baixar-nos per a la nostra tableta android un programeta per publicar audios o podcast
http://proyectoguappis.blogspot.com.es/2012/09/podcast-asignatura-obligatoria.html

L'ELEFANT ELMER

Fa uns dies vam fer un teatret amb un elefant de colors i ens vam pintar les mans de colors .He trobat el conte a internet i el penge per tornar a veure'l.
https://plus.google.com/photos/102872442259024593766/albums/5534344196004157233?banner=pwa

CARTILLA DE FELICITADORS


Fa temps que faig ús d'aquest material i tinc cura d'ell perquè ens va bé per a treballar les conductes i modificació d'aquestes.Avui l'he trobat a internet a aquesta pàgina.La penge al bloc per no tornar a pedrela,és molt bona!
https://picasaweb.google.com/maymoi99/MATERIALESDEMOTIVACINENCASAYENELAULA

FRASES FETES AMB IMATGES

Mirant per la xarxa recursos vaig trobar una pàgina d'un institut amb frases fetes i on posaven la foto del sentit literal i al costat el  significat figurat.M'ha paregut una idea bona per traballar-ho també a primària amb les tablets.Provarem aquesta setmana ja que aquesta dificultat de comprensió la tenen molts alumnes d'al i és important ja que les persones quan parlem sense adonar-nos les utilitzem prou .Així treballarem pragmàtica del llenguatge .
Primer fgarem un recull de frases fetes ,després farem les fotos i després ho penjarem tot al bloc.Mireu i es riureu prou!
nosaltres farem:
1-enfilar-se per les parets
- Significat: Estar molt enfadat.

2- buscar la mitja taronja
significat: Buscar la teva parella ideal o una persona amb qui tinguis moltes coses en comú.
3-Arrencar-se els cabells
significat:desesperarse

4-Tancar les portes.Significat: No rebre a algú.

5Amb el cor a la ma Significat: Dir alguna cosa sincerament o sense por.

6 No tocar les peus a terra  Dir alguna cosa sincerament o sense por.

7A tant per barba .Significat:Distribució del cost d'una cosa a parts iguals.

8Afegir llenya al foc.Significat:Enfurismar encara més els que formen part d'una discurssió acalorada.

9Afluixar la corda.Treure tensió en una discurssió.

10Amb un cuc a la panxa.Significat:Tindre fam.

ELS INICIS DELS DIBUIXOS ANIMATS

Seguint amb l'unitat del curtmetratge ens hem fet aquest llibret amb un mag i al passar les fulles es veu una historieta .Ës molt divertit.

CARACTERÍSTIQUES DEL SO

Amb les campanetes hem jugat a tocar-les i hem jugat amb els ulls tancats un de nosaltres tocava la campaneta i els altres tenien que averiguar des de on tocava.Ens hem adonat que el so ens ajuda a preveure accions com quan escoltem vindre o anar-se a algú .

ESCALES AMB EL XILOFON


Amb el xilòfon hem intentat reconèixer les notes i cantar -les.

PARA PARA PRA


DARA DARA DRA

Per dir bé la r és juga a variar l'ordre i posar la llengua pròxima a la posició que volem traure i sense adonar-se eix el so que no sap fer .A la vegada s'ha de fer els ejercicis davant de l'espill per no fer ni una l ni una d en lloc de la r .Aconseguirem dir-la quan no canviem el punt d'articulació i aconseguim la vibració de la llengua .
Algunes vegades quan l'alumne encara no ho fa bé li diem que  ho ha fet bé!T'has escoltat? Ells responen sempre que sí i els motiva per continuar fent els ejercicis .A ningú ens agrada que sempre ens diguen el que fem mal.

VOCABULARI AMB TALKING CAT 2


NASMOCÓS,XAROP I SUPERMOCADOR








Hem fet unes titelles per treballar les normes bàsiques d'higiene vocal.Hem parlat dels mocs i el lleig hàbit de xuclar-los .El xarop ens ajuda i també saber mocar-nos.Pareix fàcil però no ho és per alguns xiquets.
També hem parlat de la asertivitat ja que és important no ser dòcils i dir sempre que sí però a la vegada s'ha de saber com dir la nostra rao sense ofendre a l'altre .Hem fet teatrets de situacions on cadascú hem dit com ens defensariem en cada cas.Ens hem passat un bon ratet de rises perquè ho feem molt exagerat .Després hem fet el dibuixet de dir no però amb un somriure a la cara.
Personalment crec que tenim que ensenyar-los a defensar-se ja que jo de xicoteta sempre hem portava bé i ho confonia amb deixar-me  avasallar(sometre,dominar,acallar...)

lunes, 10 de febrero de 2014

UNITAT 13 EL DIÀLEG I LA CONVERSA COM PART DE L'AMOR

Aquesta setmana anem a treballar la conversa.El pròxim 14 de febrer és el dia dels enamorats.Com som xicotets no ho celebrem però com que som ser socials sí que ha exit el tema a classe i hem decidit que un element fonamental per voler-se és comunicar-se .Aprofitem aquest punt per aprendre a dialogar bé .Parlar i també escoltar.A logopèdia hi ha molt bons escoltadors i poc a poc millors conversadors .treballarem la següent pàgina i diàlegs d'imatges de google.
http://www.edu365.cat/infantil/conversa/SD42/index.html




Per avaluar la nostra conversa:
Recordem el que hem treballat a altres unitats sobre el pensament creatiu





viernes, 7 de febrero de 2014

REMEI PER A LA VEU DELS MEUS COMPANYS ,MESTRES D'ESCOLA

Hay una página muy buena de una  coach teatral que da muy buenos consejos y ejercicios para la voz en  http://creatividadconductiva.blogspot.com.es/.
Como todos los maestros del colegio usamos muchas horas la voz y por estas fechas hay tanto virus de resfriados y gripe he pensado dedicaros este remedio .Gracias a personas como Sofia Herrera ,la autora de ese blog, que comparten públicamente y gratuitamente sus conocimientos. 

OJO ES PARA ADULTOS Y SU VOZ .NO PARA NIÑOS

Remedio

- Duración: 21 días
- Ingredientes: Limones
                       manzanilla en infusión (la flor entera, no bolsitas de té)
                       romero en infusión
                       eucalipto en hojas

- Proceso:        


  1. Desayuno: En ayunas zumo de 2 limones + un vaso de decocción de manzanilla (eso es: en un vaso con agua echas 2 cucharaditas de café de manzanilla la noche anterior y dejas reposando hasta la mañana siguiente)
  2. Comida: tras comer tomar una taza de infusión de romero calentita (no le eches ni azúcar ni miel)
  3. Cena: antes de cenar otro zumo de 2 limones. Tras la cena haz vahos con eucalipto (eso es: hierve agua en una olla y échale unas hojas de eucalipto. Pon la olla sobre una mesa y tu cara sobre ella, mientras te tapas la cabeza con una toalla para que no se escape el vaho y puedas inhalarlo todo todito todo)
Y listo. Sé que es un poco pesado hacerlo durante 21 días, pero es mano de santo. Además para los que trabajamos con la voz es recomendable hacerlo una vez al año

UNFLEM LA PANXETA QUAN INSPIREM

Hem aprés a respirar.Emtrem l'aire pel nas unflant la panxa i expirem(tirem l'aire) desunflant la panxa.Així l'aire entra millor als pulmons i tenim prou aire per parlar o llegir bé.


jueves, 6 de febrero de 2014

DESCRIVINT ESCENES

Per millorar l'estructura de les frases afegint nexes i fent -les cada vegada més llargues i complexes descrivim escenes del diccionari d'imatges .Aquesta setmana hem descrit el parc.Alguns alumnes encara només identifiquen accions o elements,altres fan frases curtetes sense relació i altres ja fan dos o tres frases explicant una relació entre alguns elements de l'imatge.

L'activitat és que cadascú des de el seu nivell vaja amliant el vocabulari i augmentant la complexitat de les estructures que utilitzen.Ens hem gravat amb la tablet i tornat a escoltar tot el que hem dit.

Observar els errors com el canvi de llengua en una mateix frase o la repetició de paraules quan es posen nerviosos facilita que s'adonen de què poden fer per millorar.

LLEGIM CONTES I RECONTEM RESUMINT L'ARGUMENT

Hem gravat els contes amb la tablet però els ordinadors de lliurex no reconèixen el format i no podem pujar els vidios al blog .Continuarem gravant al teléfon mobil o la càmera del col·legi fins que trobem la solució.
Si ens hem escoltat i vist les millores que podem fer com pujar el to de veu,vocalitzar millor i fer l'entonació de les exclamacions i preguntes més marcades .

ESTUDIEM ELS TIPUS DE PLANOLS PER AL CURTMETRATGE

Aquesta setmana hem fet fotos amb la tablet però mirant quin tipus de planol voliem fer .Aquesta activitat es pot pensar que té poc a veure amb logopèdia.Jo no estic dacord perquè la llei de Pichon diu que abans d'aprendre a parlar els alumnes han de voler aprendre a parlar millor .Així hem de fer activitats motivants que provoque en l'alumnat les ganes de parlar i les ganes d'aprendre a parlar millor .No ens importa el final del curtmetratge però si és una excusa per parlar i diferenciar que hi ha paraules per parlar sobre les nostres coses i vocabulari técnic que usem per altres contextos comunicatius.Aixó és treballar pragmàtica.

ENS TROBEM LA CAMPANETA

Normalment no ens mirem la boca quan parlem però a logopèdia ens mirem el fre de la llengua,el vel del paladar i avui ens hem mirat la campaneta.Ës fàcil mirar-nos a l'espill però ens ha sigut prou difícil fer-nos fotos perquè la llum no entraba bé i la càmera de la tablet no és per a fer aquest tipus de foto però ha sigut una activitat prou interessant per als alumnes ja que han aprés a dominar la part de darrere de la llengua.Al principi pujaven la part de darrere de la llengua tant que no ens podiem veure la campaneta.Mireu que xules.

domingo, 2 de febrero de 2014

ESTEM PERDUTS SENSE SABER QUÈ FER




Cal recordar com actuar quan ens enfadem amb algú .
http://urbanext.illinois.edu/conflict_sp/index.html

CENT EUROS ÉS MOLT O POC?


Hem treballat els bitllets ,hem vist cent euros (de veritat i de joguet) i hem buscat a internet el preu de una casa,un cotxe,una televisió i de menjar).
Ells van fer la pregunta perquè no tenen consciència de quant pot valdre les coses.Cent euros és molt si tens que comprar coses de poc preu ,aliments,joguines...però és molt poc si tens que pagar un cotxe o una casa.
Saben que poden comprar-se una tablet o un carro de menjar.

ACUDITS /CHISTES

Dins de l'unitat G.Stilton hem treballat alguns acudits .Els xiquets han portat de casa alguns acudits i els hem dibuixat i contat.És important tindre algunes estratègies socials com son els acudits i algunes històries divertides per mantindre les relacions socials .El vocabulari dels acudits a vegades és difícil però una vegada tgreballat són molt divertits.


sábado, 1 de febrero de 2014

ENA AGRADA EL SISTEMA SOLAR

Els alumnes d'infantil de 4 anys i els de primer estàn estudiant el sistema solar .He penjat aquesta pàgina de la Junta de Castlilla y León perque és interesant.


http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos%20Infinity/aplicaciones/astronomia/infantil/index.html

UNITAT 11 (2na PART) EL SOMRIURE I L'ART.

L'art és un bon motiu per parlar.Les persones ens expressem verbalment però a vegades quan tenim dificultats orals l'art plàstic ens pot ajudar a traure i expressar els nostres sentiments i parlar poc a poc millor.QAixí donem per acabada l'unitat del curtmetratge i comencem altra sobre l'art.
http://www.youtube.com/watch?v=yqLTsxUUgvQ
I aprenem a pronunciar r amb un gos

http://www.youtube.com/watch?v=5IxOL4QMhD0

Sofia Herrera té penjats vidios molt fàcils per fer ejercicis de parla

http://www.youtube.com/playlist?list=UUowGo82Ki4zsOHIfQ0RrBOw

En su blog hi ha un article genial sobre el somriure .Anem a fer-nos fotos amb un somriure
.http://creatividadconductiva.blogspot.com.es/2013/04/lenguaje-corporal-
 la-sonrisa.html

Pensem que coses ens provoquen un somriure.
Una d'aquestes coses és el ball.Anem a jugar:http://www.gatoconbota.com/gamon/dance-beauchamp-boogie-bash/