Fins al divendres 19 hem replegat joguets per als xiquest de Brasil.El dilluns els portarem a l'ambulatori d'Almassora que va a fer un enviament a la selva de Brasil .Poc a poc s'ha anat omplint la caixa.Així que volem agrair a tots la seua solidaritat.
Aquest blog és una finestra oberta a les famílies per a conèixer qué fem a classe d'audició i llenguatge
domingo, 19 de enero de 2014
LA PODA DELS ARBRES DEL PATI
Fa uns dies van podar les moreres del pati aquesta setmana han podat les xicrandes de l'entrada.Moltes gràcies als jardiners que van tindre que pujar a una cistella per arribar dalt de tot .
PENSAMENTS POSITIUS I NEGATIUS
Altres podem veure la part positiva de les experiències i és com si portarem aquestes ulleres tan colorides i que ens permeteixen veure per un gran forat.
PINS PER A LES MONITORES DEL MENJADOR
Els alumnes de logopèdia hem fet uns pins per a les monitores del menjador per a que els porten fins al dia de la Pau.Hem preparat un text oral instructiu per explicar-ho a les monitores .
Primer hem retallat la cartonina,després pegar la ploma i al final posar una agulla.
Primer hem retallat la cartonina,després pegar la ploma i al final posar una agulla.
APPS TABLET PER LOGOPÈDIA
Hem baixat una aplicació que es diu TALKING CAT que ens permet parlar i un gatet repeteix el que diem .Si no vocalitzem el gat diu altres coses i ens serveix per adonar-nos de l'importància de parlar amb la entonació adequada.

Els alumnes de tercer cicle també fan experiències amb les tablets però no amb la veu.Busquen informació i apps de llengua,matemàtiques i medi.
jueves, 16 de enero de 2014
domingo, 12 de enero de 2014
UNITAT 8 :LLENGUATGE I PAU

Mirem aquest vídio de la senyora pau.Intentarem recontar-ho una vegada vist i fer un text oral argumentatiu per convencer a un company per a que també ho vesca .Saber fer un text oral d'opinio i defensa del teu punt de vista és important per a ser competent en llenguatge oral.Pensa en totes les ocasions que et pot fer falta aquesta competència en la teua vida .
y
tenim que defendre el nostre punt de vista però d'una forma asertiva
,sense ofendre a ningú.Moltes vegades els mestres ensenyem als xiquets a
claudicar per el bé de la convivència però també hem d'ensenyar a
defendre amb arguments el nostre punt de vista.Ja sabeu que a l'aula
d'al treballem molt la intel·ligència emocional per no ser persones
sumises.

Nosaltres
el tornarem a refer però adaptant-lo a les nostres dificultats
logopèdiques i el penjarem a la xarxa però ens copiarem la part plàstica
.
A més a més tenim el symbaloo de la pau:
També veurem una recomanació d'un llibre de la fàbrica de les paraules
El
mirarem per comprendre la importància de conèixer vocabulari i a més a
més voler comunicar-se.Alguns alumnes saben més vocabulari del que
pensem però careixen d'intencionalitat comunicativa.No senten la
necessitat de parlar.Tenen molt més vocabulari comprensiu que expressiu
.Hi ha que preguntar-se per què?
Alguns
tenen dificultats ,disfemia,i poc a poc han de comprendre que cadascú
parlem d'una forma ,intentar canviar-ho però sense fer-nos perdre el
seny sobre el que realment és important,mirem aquestes reflexions .Per a
mi és fonamental el que diu el problema és del receptor no dels
emisors.
Treballarem vocabulari referent al quart mon.
w.juntadeandalucia.es/averroes/carambolo/WEB JCLIC2/Agrega/Medio/El cuarto mundo/contenido/index.html
i farem una llista del llenguatge que emprem quan ens sentimm en pau i quin llengustge quan ens sentim violents.
Treballarem un conte i li posarem la nostra veu.
http://www.waece.org/catedra/webcuentos/unchocolatemuyespecial.htm
contes emocions
TRISTEZA http://www.youtube.com/watch?v=mouOVSk_ZfE
OPTIMISTA http://www.youtube.com/watch?v=3QTCosQamMU
GENEROSIDADhttp://www.youtube.com/watch?v=7SQPfpWbf38
GENEROSIDAD/CÓLERAhttp://www.youtube.com/watch?v=SikVHG5z830
CONTROL DE LA IRAhttp://www.youtube.com/watch?v=nLwrE3XMdvM
LA CALMAhttp://www.youtube.com/watch?v=ow3dEsZMdFQ
ATENCIÓN PLANIFICACIÓNhttp://www.youtube.com/watch?v=ZxIdBEIg8HE
AUTOESTIMA I
ABANDONO PENSAMIENTO NEGhttp://www.youtube.com/watch?v=WBrMombdu_o
RESPETO
SYMBALOO DE LA PAZ
CANÇÓ
A MÉS A MÉS ESPECÍFIC DE LOGOPÈDIA:
veu:
La veu, com cuidar-la
LLEGIM i FEM QRs
Per l a les tablets podem llegir QR on line faremr una foto al codi i la pujarem a aquesta direcció on line i ens redirilleig a la informació que hi ha darrere .http://lector-codigos-qr.onlinegratis.tv/qr-reader/
També podem baixar-nos alguns programetes per crear i llegir.
Per la nostra tablet android baixarem:
El lector también se puede descargar desde la App Store, Android Market y Windows Phone Market Place.

Url de descarga:
Per als ordinadors com tenim lliurex és millor anar al núvol i per tant baixarem uns complements de Firefox:
https://addons.mozilla.org/es/firefox/addon/QR-Code-Generator/
cliques damunt i et passa a aquesta imatge i li dones a agregar a firefox
a vegades et pregunta si te fies per intalar-ho .Encara que no se sap l'autor es prou fiable .
Per fer-ne qr instalem altre complement .Es fan efectius quan es reinicia firefox.
https://addons.mozilla.org/es/firefox/addon/QR-Code-Generator/
També podem baixar-nos alguns programetes per crear i llegir.
Per la nostra tablet android baixarem:
QuickMark Reader
Uno de los lectores más populares para todo tipo de plataformas. Dispone de soporte para terminales con sistema iOS, Android, Windows Phone / Mobile y Symbian.El lector también se puede descargar desde la App Store, Android Market y Windows Phone Market Place.
QR Code de descarga
Per als ordinadors com tenim lliurex és millor anar al núvol i per tant baixarem uns complements de Firefox:
https://addons.mozilla.org/es/firefox/addon/QR-Code-Generator/
Poses a la barra de google:complementos mozilla qr i t'eixirà aquesta imatge
cliques damunt i et passa a aquesta imatge i li dones a agregar a firefox
a vegades et pregunta si te fies per intalar-ho .Encara que no se sap l'autor es prou fiable .
Per fer-ne qr instalem altre complement .Es fan efectius quan es reinicia firefox.
https://addons.mozilla.org/es/firefox/addon/QR-Code-Generator/
UNITAT 10 :NOTÍCIES EN EL NOSTRE MÓN
La unitat nou no es temporalitza en uns dies seguits com totes fins ara .
Durant tot el curs apareixen notícies reals a la televisió que ens facilita el treball de les emocions i aprofitarem aquestes notícies cada vegada que apareguen .Sempre serà un motiu per al control de la frustració i millora de l'autoestima.
Mont Sinabung (en indonesi, Gunung Sinabung) és un estratovolcà[2] d'andesita i de dacita de 2.460 msnm[1] format en el plistocè i situat a Sumatra Septentrional (Indonèsia). Fins a l'erupció del 29 d'agost de 2010, la darrera fumarola volcànica s'havia produït el 1912 i la darrera erupció volcànica del volcà feia 400 anys.[3] Amb l'erupció del 2010, Sinabung s'uneix a la llista dels volcans que havien estat inactius durant un extens període de temps, com és el cas de Fourpeaked (Alaska) o Eyjafjalla (Islàndia), que han entrat en erupció en els darrers anys.
Durant tot el curs apareixen notícies reals a la televisió que ens facilita el treball de les emocions i aprofitarem aquestes notícies cada vegada que apareguen .Sempre serà un motiu per al control de la frustració i millora de l'autoestima.
Mont Sinabung (en indonesi, Gunung Sinabung) és un estratovolcà[2] d'andesita i de dacita de 2.460 msnm[1] format en el plistocè i situat a Sumatra Septentrional (Indonèsia). Fins a l'erupció del 29 d'agost de 2010, la darrera fumarola volcànica s'havia produït el 1912 i la darrera erupció volcànica del volcà feia 400 anys.[3] Amb l'erupció del 2010, Sinabung s'uneix a la llista dels volcans que havien estat inactius durant un extens període de temps, com és el cas de Fourpeaked (Alaska) o Eyjafjalla (Islàndia), que han entrat en erupció en els darrers anys.
Moltes persones estàn asustades i volem a l'aula de logopèdia parlar de quines coses ens portariem nosaltres si tinguerem dificultats .És important donar el valor que realment té a les coses materials.
Parlarem de que coses fugen les persones i dels sentiments i control de la por.
Farem ejercicis de pensament òsitiu i pensament negatiu i control de les frustracions.
Cal tindre cura i mantindre l'equilibri en informar als alumnes per desenvolupar un pensament crític ,obert i la busqueda de solucions però a la vegada com son xicotets hi ha que tenir cura de que vesguen que les situacions son ficticies o llunyanes per a que no els cree massa angustia a ells.
Enhttp://www.orientacionandujar.es/2012/11/07/modificacion-de-conducta-orientaciones-padres-y-familias/ podem trobar orientacions per a famílies i per a mestres .A logopèdia jugarem a subdividir una tarea en xicotetes tarees per a veure que la tarea gran no la sabem fer pero totes les xicotetes si i parlarem de la frustració usant aquestes imatges que hem tret dels documents citats.
Algunes persones creuen que aquests conceptes son molt psicològics però crec que a logopèdia ensenyem llenguatge i les seues funcions i una funció molt important del llenguatge és ajudar a regular les nostres conductes.
UNITAT 9 CONCURS DE LA VEU DE TV
M'ha sorprés que les meues alumnes els agrade cantar.Jo no tinc bona veu i cantava a l'escola per obligació i a l'escola de Magisteri per gaudir amb els companys del Cor però no es pot dir que conega una cançó sansera.Així,per casualitat,vaig descobrir que les fa sentir bé i no tenen massa vergonya.Per aquest motiu hem fet aquests vídios .Escolteu canten com els angels.Totes les persones som capaços per alguna cosa i elles tenen aquesta capacitat i està bé que no siga només important la llengua i les matemàtiques.Tenim una vida per davant i no coneixem encara quines capacitats ens ajudaran més en la nostra vida després de la vida escolar.Qui sap,a lo millor guanyen un concurs com la Veu!
sábado, 11 de enero de 2014
INVENTEM CONTES EXPRES
Amb paper i cartolina és superfàcil fer titelles i ens agrada molt inventar contes.Primer ho fem amb un material de Nathan que està ja preparat on hi ha unes cartes amb personatges,situacions i elements màgics.Quan ja ho hem treballat varies sesions fem els contes orals amb titelles fetes per nosaltres.Pensem el plantetjament ,el nus i el desenllaç i després sense assaig gravem .Més tart ens encanta escoltar-nos i quan podem les pengem al bloc.Escolteu com ho fem.
Aaprofirarem les pàgines de contes que hi ha a la xarxa on podem escoltar i fins i tot canviar el final.
http://www.educa.jcyl.es/zonaalumnos/es/recursos/aplicaciones-infinity/aplicaciones/bibliotecai contes adaptats a logopèdia,por fonemas para leer:
https://sites.google.com/site/franciscobotellamaldonado/
RECEPTA DE LA FELICITAT
A vegades les persones adultes pensem si som o no feliços però el nostre concepte no és el mateix que tenen els nostres alumnes .Hem treballat aquest concepte i hem fet una recepta màgica .M'ha paregut preciós que ells pensen que la seua felicitat està unida als amics i la família i no als conceptes materials .Mireu que xula!
Recordem la importància de la intel·ligència emocional
viernes, 10 de enero de 2014
BAIXEM A INFANTIL AMB PLANTES
Hem baixat a les aules d'infantil a ensenyar fulles, castanyes, falaguera,molsa i glans perquè ells estaven estudiant les plantes i a més a més hem anat a veure a les seus mestres d'infantil perquè els escoltessin descrivint el que acabaven de fer.
RESPIREN PER BRÀNQUIES?
Els alumnes de primer cicle han observat les brànquies d'aquest peix .A més a més és un animal "eurítrof",és a dir,que menja de tot qualsevol cosa que es menege ,peixos,crancs,mol·luscs i ocasionalment placton,tragat sense mastegar.Vam observar com Núria posava els dints per dins de la boca i els traia per les brànquies perquè vesguerem que estaven conectades però també vam veure que dins de la boca no té un gran forat per tragar com nosaltres les persones.Té com un colador amb línies per no empassarse peces massa grans.
Cacen per la vista i pel olfacte.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)