viernes, 1 de noviembre de 2013

UNITAT 4 CONCURS MASTERCHEF


TEMPORALITZACIÓ.AQUESTA UNITAT DURA NOMÉS DOS SETMANES ENTRE LA 3 DE LES PARAULES QUE ÉS MOLT MÉS LLARGA I LA DE NADAL QUE TAMBÉ DURA TRES SETMANES.

A la tele fan un concurs que es diu Masterchef i volem que els nostres alumnes siguen cuiners de paraules aquest mes de novembre fins que comencem l'unitat de nadal en desembre.A més a més treballarem la tardor però no com el tema principal d'aquesta unitat didàctica.

Primer farem una recopilació sobre les idees prèvies que tenim respecte als aliments,parlarem de la roda dels aliments,de la piràmide i de les diferents classificacions dels aliments:per colors ,per funcions,per origen....i mirarem algunes pàgines amb imatges .També investigarem quan és dona cada cosa,per ejemple en segon l'origen dels aliments ,en tercer la roda ,en quart la piràmide...
http://www.behance.net/gallery/Alimentos-por-colores/2943763

 Faremun quadern paregut a aquest que he trobat a internet.
Veurem el meu receptari i farem uno per emportar-se'ls a casa .
Mireu alguns blogs de cuina per a nens amb bones receptes.
http://lespostresdelasort.blogspot.com.es/search/label/cireres

Anem a treballar aquest enllaç
http://www.oetker-reposteria.es/recetas/r_a-z/galletas-arbol
Farem objectes relacionats amb la cuina,treballarem el vocabulari dels aliments,dels aparells de la cuina i de les receptes i entrarem a blogs interessants de cuina per a xiquets.
Mireu que xulos ens han quedat els mussols fets amb motlles de magdalenes.



Hem aprofitat els motles de les magdalenes per fer personatges de contes .


Per fi comença a fer fred ,ja han posat la fira a Castelló i podem treballar la tardor.

Durant aquest mes de novembre treballarem en llenguatge el symbalo de la tardor i continuarem amb el treball específic de pràxies,respiració,prèvies i articulació.

A finals de mes treballarem el començament de l'hivern i passarem a la unitat 5 de Nadal.
http://www.symbaloo.com/mix/latardor2
He trobat aquesta idea a internet i anem a fer una canutet  per formar paraules així però amb vocabulari de la tardor

Tornarem a fer les pràxies de les fulles .
amb les fulles de la tardor
http://www.youtube.com/watch?v=APogZxUS0X8


Ens prepararem la nostra pròpia boseta de ejercicis de logopèdia:



Aprenem a respirar pujant la panxa quan inspirem l'aire
Juguem al fonodil dels fonemes:



Reflexionarem sobre el discurs i el posicionament del emisor:

Treballarem el posicionament en diferents punts de vista i com podem parlar diferentt sobre un mateix tema segons on es trobem situats,com a  aquesta imatge que es pot veure o dos vellets o dos mariaxis.

Treballarem el llenguatge com ferramenta per regular la nostra conducta:

Hem aprés aquesta cançó i li hem canviat la lletra per fer-la nostra.


I aquest conte per treballar paraules amb R


També tindrem en compte a les famílies i penjarem orientacions i frases d'ànim que he trobat a l blog caputxeta creativa que poden ajudar als nostres alumnes/fills  a voler parlar millor.
I
I alguns jocs que es poden gastar per a casa :


HE TROBAR AQUESTS ENCREUATS DE EMILIA  ALCARAZ ON PODEM FER UNO DE FERRAMENTES DE CUINA ,ALTRE D'ALIMENTS I ALTRE D'OFICIS .CAL ESCRIURE EN MAJÚSCULES AMB EL TECLAT.


PER A SER UN BON CUINER TENIM QUE TINDRE UNA BONA MEMÒRIA PER RECORDAR ELS INGREDIENTS ,PODEM JUGAR A RECORDAR OBJECTES I VEURE COM ANEM PASSANT DE NIVELLS

Per treballar la memòria ens hem aprés una poesia que es diu a la veada que ens toquem els ditets .
M'agrada molt perquè la meua iaia cantava aquesta poesia quan jo era xicoteta,ja fa més de quaranta anys i recorde encara la seua dolça veu.







HI HA UN BLOG QUE ES DIU CHILDTROPIA ON HI HA MOLTS RECURSOS,A AQUESTA UNITAT ANEM A TREBALLAR LA COMPRENSIÓ ORAL.ESCOLTAREM UN CONTE I RESPONDREM A ALGUNES PREGUNTES.ESCOLTAREM EL CONTE .L'ENTREPÀ MÉS BO DEL MÓN.

DESPRÉS TREBALLAREM LES EMOCIONS AMB AQUEST RECURS I INVENTAREM SITUACIONS ON ESTEM CONTENTS,TRIST,ENUTJATS REFERIDES A SITUACIONS AMB EL MENJAR I LA CUINA

Hem fet unes flors per anar a repartir-les per l'escola.Hem explicat els passos i així hem fet un pastís amb plastilina.





Aplicació molt divertida que permet treballar les emocions i els sentiments a través de 4 personatges. A la primera pantalla es pot escollir el personatge i si es vol treballar amb el ratolí o amb el polsador. Seguidament apareixen diverses pantalles on es pot escollir una emoció i, seguidament, el personatge mourà la seva cara reflectint a l’expressió escollida. El programa es troba en anglès però és molt visual i intuïtiu de manera que resulta fàcil de jugar-hi sense necessitat de saber llegir les paraules.

TREBALLAREM LES RECEPTES .TEXT INSTRUCTIU AMB INGREDIENTS I PASSOS  I VERBS IMPERATIUS.

 jocs amb verdures
per treballar la pragmàtica,es a dir,l'ús del llenguatge,pensem un diàleg per aquesta escena:


Y ENS FAREM FOTOS AMB EL DAVANTAL I BARRET DEL NOSTRE TALLERET DE CUINA. 
 
HEM  FET MASSA DE SAL AMB FARINA,SAL I AIGUA I CADASCÚ HA FET EL SEU PASTÍS DE TORTUGA .EL JURAT HA VALORAT LES OBRES I MARCO HA GUANYAT EL GUARDÓ DEL CONCURS MASTERCHEF JUNIOR.


 VOS CONTEM LES RECEPTES DE LES GALLETES DECORADES QUE HEM FET PEL ANIVERSARI DE LA MESTRA ESTHER.




HEM FET CAKEPOPS FÀCILS AMB GALETES DE XOCOLATA I UN PALET

 SOM CONCURSANTS DE MASTER CHEF JUNIOR


COM MOLTES VEGADES CELEBREM ANIVERSARIA AL COLE ANEM A FER UN PASTÍS DIGITAL PERSONALITZAT I UNA FELICITACIÓ FÀCIL D'IMPRIMIR.



recordem el vocabulari referit a la cuina


PER FI FAREM UN XICOTET CONCURS DE MASTERCHEF INFANTIL




Hem fet amb plastilina un menú complet:primer ,segon plat i postre.

i jugar amb els grups alimentaris



A MÉS A MÉS FAREM UNA RECOMANCIÓ A LES FAMILIES PER GAUDIR JUNTS DE LA CUINA .

Per concloure l'unitat i aprofitant la foto de la poció màgica de Halloween a l'escola inventarem receptes de bruixes .
L'última activitat abans de començar l'unitat de Nadal hem fet POPE CAKEs .
Hem desfet una coca ja feta de Mercadona i li hem posat formatge Filadelfia.Hem amassat bé i format boletes.Li hem clavat un palet i posat deu minuts al congelador.Després de traure'ls hem untat de nocilla les boletes i pegat caramels de decoració.Una vegada fets els hem punxat a un suro amb forma de cor forrada amb paper de seda roig.I després hem baixat els nostres pop cakes als mestres i monitores del menjador.Moltes de les receptes que hem fet no li donem als xiquets perquè hi ha molts problemes d'alèrgies i celiaquia.

Per fi arriba el concurs:

No hay comentarios:

Publicar un comentario