La primera sessió serà per llegir i parlar entre tots sobre aquest article tan interessant i arribar a un acord fins a on estan els mestrs disposats a canviar la seua metodologia.Com diu aquest article l'iad no és només una ferramenta ,és una eina per treballar constructivament.http://www.elpuntavui.cat/article/2-societat/5-societat/591987-lidilmli-dels-nens-i-les-tauletes.html?tmpl=component&print=1&page=
Els objectius i propostes didàctiques son https://sites.google.com/a/xtec.cat/segracia/zona-tac/ditscuriosos
La segona sessió està dedicada a omplir una enquesta sobre quins son en aquest moment els usos de les tic a les aules de l'escola i fins a on volen arribar i quin és el grau de coneiximents dels mestres.
També farem unes sessions de formació sobre les ferramentes per fer ràdio.
Escola Valenciana ens ha ajudt a formar-nos amb l'us de la tecnologia necessaria per a fer ràdio .Moltes gràcies ala ponent.
Anem a fer un guió radiofònic,manipular els sons amb el programa Audacity i penjar a IVOOX podcast de veu que podrem escoltar des d'un ordinador en qualsevol moment.
http://www.ivoox.com/ Ivoox és un espai en el qual podem publicar, escoltar, compartir, i descarregar àudios. També és una comunitat d'oients en la que es poden recomanar o descobrir nous programes, àudios o podcast. A Ivoox es poden escoltar i descarregar programes de ràdio, podcast, revistes, conferències i fins i tot concerts. Es tracta d'un projecte espanyol de Juan Ignacio Solera que començà a funcionar en novembre de 2008. Els àudios d'Ivoox es poden escoltar al seu lloc web o descarregar en format mp3. Ivoox posa a la nostra disposició 2450 canals i 197 ràdios (entesos com canals de suscripció a un programa, és a dir, cada emissora de ràdio pot diposar de diversos canals, un per programa) http://www.ivoox.com/
Per aprendre a usar Audacity podem veure varies voltes aquest tutorial :http://www.lifestylealcuadrado.com/tutorial-de-audacity-en-espanol-el-programa-edicion-audio/
https://www.youtube.com/watch?v=7tK45echI2A
i descarregar aquest pdf: http://5lineas.com/files/curso/cfie-valladolid/curso-web20-manual-audacity.pdf
Banc de dades sonores:
http://recursostic.educacion.es/bancoimagenes/web/
Ràdios des de internet
El Extraradio: Premi Ondas a la innovació radiofònica. Entrevista a Nonada.es: http://goo.gl/0H3EVk
El Extraradio Web: http://www.elextrarradio.com/ El Extraradio Soundcloud:
https://soundcloud.com/el-extrarradio https://soundcloud.com/tags/radio
El Extrardio Ivoox: http://www.ivoox.com/podcast-extrarradio_sq_f162215_1.html
A la tercera sessió de la anàlisi de les enquestes es dedueixera dos ritmes de treball diferent.Hi ha mestres que controlen molt els aparells tecnològics i altres que no.Per aquest motiu s'organitzara un treball cooperatiu on en cada grup de natius digitls hi haura un mestre que judarà sense que e grup ho sapia seguint la metodologia d'un virus que infectarà a caada grup de treball.
http://peremarques2.blogspot.com.es/2012/08/tauletes-digitals-o-netbooks-models.html
A la quart sessió veurem diferents apps tant d'android que ja coneixiem del curs passats com les noves dels ipads d'aquest curs 2015-16 de les pàgines:
A la cinquena sessió investigarem que hi ha darrere del 'us de les tauletes i quins son els resultats d les investigacions que ja son tancades com les de Pere Marques.Farem una comparativa en els resultats acadèmics dels nostre pròpi centre.
A la sissena sessió investigarem quines son les orientacions legals vigents entorn a l'ús de les tauletes i dispositius mòbils de la Conselleria d'Educació a Castelló.
També a aquesta sessió parlarem de com solucionar es 9 dificultats trobades per implementar l'us de les tauletes ipad al nostre cente.
A la setena sessió organitzarem com poder traure profit de tota la formació i com organtzar un programeta de radio escolar.
Al twitter del col·legi hi ha un enllaç a un document sobre com fer un programa educatiu de ràdio molt interesant.
A la huitena sessió convidarem als responsables d'ipad perquè ens mostren algunes apps fonamentals per adquirir les competències bàsiques .
A la novena sessió coneixerem algunes aplicacions d'ipad sempre reacionades amb la taxonomia i les competències .No ens serveix de rs una gran app però que no serveixca per aconseguir les competències educatives que hem d'aprendrea l'escola(minims curricuars ).
A la 10 aprendrem conceptes de fliped classroom e intentarem contactar amb ROSA LIARTE a traves del seu correu Email: rosaliarte@gmail.com per fer alguna activitat de videoconferència ,A més a més veurem les preguntes de las Jornadas Virtuales de Colaboración y Formación, conocidas como las Jornadas Virtual UsaTic -Ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC-, organizadas por la Universidad de Zaragoza y la Red EuLES (Entornos uLearning en Educación Superior). organizadas el días 22, 23, 24 y 25 de junio .
A la 11 contactarem amb el grup novadors de Castelló i el Seminari de Tic de Castelló per donar forma a aquest projecte de Centre .
També contacterem amb el grup d'investigació de la UJI de Castelló per conèixem l'estat de les noves apps
A la 12 intentarem fer un projecte integrant l'us de les tauletes en tota la línea educativa de l'escola des de p3 fins a sisé per donar coherència i no ser només xicotetes ctuacions individuals ivoluntaries de alguns tutors sinó que forme part del disseny curricular d'aquesta escola.
A la 13 i 14 posarem en pràctica alguna de les aplicacions que hem considerat bàsiques a tots els nivells educatius per fer una activitat de tot e centre dins del projecte EDUCART i també farem un xicotet programa de radio .
Recopilarem appsper ipad per a tots els nivells:
A a sesió 15 farem una avaluació de la nostra pràctica educativa,del funcionament del curs de formació i de les inquietuts per a formar-nos el pròxim curs 2016-17.
No hay comentarios:
Publicar un comentario