miércoles, 27 de julio de 2016

MARC LEGAL 2016 MESTRA DE LOGOPÈDIA


La Conselleria ha aprovat totes les resolucions per inici de curs de centres ordinàris i d'educació especial.
A vegades als mestres ens costa estar al dia de les lleis però hi ha alguns canvis que tenim que conèixer. 

He trobat aquest blog d'un inspector d'Alacant que es diu Andrés Alagarda Mocholí que és excel·lent i podem trobar moltíssima informació actual.Jo fa 18 anys que treballe i alguns conceptes no els tenia actualitzats i he trobat moltíssima informació actualitzada i fàcil de trobar.Mil gràcies .

RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions per a l'organització i funcionament en les escoles d'Educació Infantil de segon cicle i col·legis d'Educació Primària durant el curs 2016-2017

 RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions per a l'organització i funcionament dels centres d'Educació Especial per al curs 2016-2017

RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa, i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions per a l'organització dels serveis psicopedagògics escolars i gabinets psicopedagògics escolars autoritzats, l'elaboració del seu pla d'activitats i de la seua memòria durant el curs 2016-2017.


RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent en els centres que impartisquen Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat durant el curs 2016-2017.



En la resolució d'inici de curs de 1 de juliol de 2016 que es dicten instruccions per a centres de primària com a logopèdes tenim que fixar-nos en :
Algunes funcions dels psicopedagogs de l'SPE com son:

Fer informe de determinació de necessitats de COMPENSACIÓ i de nee previ a l'escolarització conforme l'Ordre 7/2016 de 19 d'abril,article 24.

Col·laborar amb les tutores, els tutors i mestres de PedagogiaTerapèutica en la prevenció i detecció primerenca de necessitats específiques de suport educatiu, en la intervenció sobre aquestes, així com en el seguiment de la seua evolució.

Coordinar l’avaluació psicopedagògica de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu per a identificar les seues necessitats d’accés, participació i aprenentatge i realitzar l’informe psicopedagògic preceptiu amb una proposta per al pla d’actuació que incloga l’adopció de mesures educatives ordinàries i extraordinàries, que permeten donar resposta a aquestes necessitats de manera coordinada i sistemàtica.

Actualització i manteniment a Ítaca de les dades corresponents a l’alumnat amb necessitats específiques de suport, en col·laboració amb els equips directius dels centres que atenga.

Coordinar l’elaboració col·legiada de l’informe tècnic per al dictame d’escolarització.
Proposar els criteris i els procediments previstos per a real.

En tant als mestres de logopèdia també han canviat algunes cosetes.L'atenció es prioritariament amb criteris d'inclusió dins de l'aula(punt e article 3.2.)

No hay comentarios:

Publicar un comentario