jueves, 2 de noviembre de 2017

RECURSOS PER L'ALUMNAT D'AL

Aquest curs necessitarem tenir al nostre abast el pictotraductor per fer servir algún picto como referent augmentatiu mai com sistema comunicatiu per als nostres alumnes.És un sistema augmentatiu no alternatiu.
https://www.pictotraductor.com/

Per treballar des d'una prespectiva inclusiva l'atenció de pt serà dins de l'aula ordinària a infantil i fora en alguns casos molt concrets .Estavem a la espera dels recursos personals per el pla d'estimulació de la parla a infantil però no ha arribat res.

Així després de algunes dificultats ja hem establert la llista definitiva d'alumnes per atendre ,el horari i fet l'informe inicial i programacions de 30 alumnes d'infantil i primària.

No atenem a dislàlies de 4 anys,disfemies a infantil,retards de llenguatge a partir de tercer,retards de llenguatge d'alumnat de compensació educativa,ni dislàlies en primària que hajen anat a logopèdia més de dos cursos .
Complim la llei que regula l'atenció de l'alumnat d'al i els criteris marcats per l'SPE .

Hem fet les altes dels alumnes que ja no podem atendre.
Realment el curs passat ateniem 44 alumnes en sessions de 30 minuts i 8 sessions al dia.Aquestes dades superaven en molt la ràtio de al.

Hem fet una programació per àmbits.Com que en pdf son quasi 300 pàgines no ho he pogut passar a slideshare i he fet un vidio on es pot veure els recursos a emprar.

D'aquestes 15 unitats seleccionem els que son més adeqüats segons el diagnòstic de cadascú dels alumnes.

Les he fet de 15 ja que en les oposicions demanen 15 i he pensat que tal vegada serveisquen per alguna logopeda/opositora.Actualment els llibres ,la majoria fan només 12 .

Per a un únic alumne la programació es seqüènciaria per a tot el curs i a cada unitat hi posariem algunes activitats de tots o de alguns àmbits però per a 30 alumnes està feta per àmbits i jo elegeisc d'aquest paquet d'activitats les més bones per a cadascú dels alumnes i dels grups que atenc en cada sessió.
És impossible fer 30 programacions anuals diferents per a cada alumne.
Només fariem papers i no els atendriem directament mai !

Com diu un company la sopa la tenim feta ,cal saber quina sopa,quanta i com li donem a cada alumne.Els àmbits son els del NAC de Cristobal Saborit i Juan Pedro.



https://youtu.be/JbweHOjQJqk


No hay comentarios:

Publicar un comentario