domingo, 7 de febrero de 2016

PROJECTE DE FORMACIÓ:JORNADA DE TAULETES ANDROID A IPAD

Buscant informació per l'ipad he trobat una pàgina superbona però és d'un mestre alemà i google la pot tradur.D'ella podem traure moltes idees .Per exemple farè un prezi amb aquestes imatges que resumeixen elscontinguts del nostre taller d'ipad.


 --Avaluació APPSTORE IOS

 LES APPS LES CLASSIFICREM SEGUINT AQUESTS SIS PILARS.
 -per crear
 -peravaluar
-per analitza i gestionar
 -per produir i aplicar
-per ejercitar contingutscurriculars :recordar i comprender

Recordem les"Bloom'sTaxonomy for iPads.

https://ticasak.wordpress.com/2015/11/25/les-millors-eines-per-avaluar-amb-lipad/

CNV A LOGOPÈDIA

Aquesta setmana treballarem la expressió de sentiments .Uns dels objectius de logopèdia es apprendre a poder usar el llenguatge per autoregular la nostra pròpia conducta .Per aquest objectius usarem els recursos de La caixa.
https://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/emociones%20basicas/index.html
i com gestionar-les:
https://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/Emociones_perturbadoras_ninos_ninas/index.html
per a finalitzar fer ejercicis de respiració profunda
http://coachingpersonal.cat/2012/03/28/5-minuts-per-relaxar-te-respirant/
i algun ejercici del programa

Exercicis de Relaxació muscular progressiva de Jacobson completa, 24’50 minuts, 22,7Mb
Exercicis de Relaxació muscular progressiva de Jacobson simple, 12,50 minuts, 11,7Mb

Abans en Orientación Andujar hi havia uns ejercicis de relaxació per a nens molt bons ara no se si per ells o per google no puc accedir i només ix una i altra vegada propaganda de zoolopolis una pel·lícula que podrem veure en febrer al cinema.Quina llàstima!Espere que ho puguen resoldre.
Per parlar usem llengutge oral però el llenguatge intern (que no escoltem)forma part del llenguatge oral?És important millorara logopèdia també el llenguatge oral silenciós?
http://www.petitsabadell.cat/elnano/la-comunicacio-no-violenta-un-llenguatge-de-la-vida/

CNVCOMUNICACIÓ NO VIOLENTA

LLIBRES DIGITALS PER IPAD:OCENHOUSE


Oceanhouse és una companya de CALIFORNIA que té més de 400 apps fundada per un desenvolupador de videojocs.


Ahttp://www.oceanhousemedia.com/apps/
podrem veure llibres superxulos.a mi m'agrada el d'Elmer un elefant de pell de quadrets.L'havia treballat en paper però és encar més xulo a l'ipad.
Abans de tindre l'ipad treballavem ja molts contes d'emocions ara només canvia el suport tecnològic.
ABANS accediem als contes des d'aquesta web.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/educa-emocional/recursos/recursos-en-linia/contes

i feem activitats d'aquesta web d'un bon orientador ,Fernando Navarro,on es pot imprimir materials :
http://orientafer.blogspot.com.es/2011/09/126-dinamicas-de-educacion-emocional.html

Amazon té 15.500 apps educatives .Quina passada! Necessitem trobar algú que cure els continguts i ens done bona informació sobre aquest perquè jo estic perdent molt de temps provant aplicacions que puga usar a logopèdia i que funcionen per a l'objectiu educatiu concret per una dificultat de llenguatge concreta.No podria en tota la meua vida conèixer totes les apps ja que cada moment naixen de noves .
Si algú troba la solució al meu plantetjament li agrairia molt que m'ajudés.

LLIBRES DIGITALS PER IPAD:SANDRA BOYNTOON

Aquest conte per ipad és interactiu i ajuda als xiquets a dormir.Com que alguns xiquets tenen por i terrors per la nit anem a usar aquest conte a logopèdia per veure si ens ajuda a relaxar-nos.

Sandra Bytoon és una escriptora molt bona que té moltíssims contes per a xiquets i una pàgina en pinterest plena de recursos per treballar els contes.Actualment en l'explossió de les tics alguns contes estan també com apps en itunes i no son massa cars, 5 euros.
https://es.pinterest.com/explore/sandra-boynton/
També podem seguir-la per facebook
https://www.facebook.com/sandraboynton/?fref=photo

Podem compar des de la tenda d'ipad(pagant) o alguns per android des de la pàgina de Amazon:
http://www.amazon.com/s/ref=bl_sr_mobile-apps/180-8326704-1975735?_encoding=UTF8&field-brandtextbin=Loud%20Crow%20Interactive%20Inc.&node=2350149011


Actualment aquesta col·lecció és gratis per android a través d'Amazon.
http://www.amazon.com/Loud-Crow-Interactive-Inc-Collection/dp/B00YDYB6P2/ref=sr_1_9?s=mobile-apps&ie=UTF8&qid=1454858519&sr=1-9

 App and In-app purchases are actually free with Amazon Underground

DISLÀLIA ORGÀNICA

Quan tenim dificultats per a parlar i ens posen ortodoncia li podem dir disglossia?
Per a mi el més important no és el nom ,son les activitats que ha de aprendre per superar les dificultats articulatòries.A vegades cal esperar a que el aparell faiga el seu treball i després ensenyar a l'alumne ja que no pot articular bé portant l'aparell però altres vegades si l'alumne no aprén a respirar i fer els ejercicis de teràpia miofuncional bé al llevar-li l'aparell continua amb els hàbits incorrectes i en poc de temps els organs tornen a la seua posició anterior a portar ortodòncia.ue fer aleshores?Jo crec que depent dels casos i no hi ha una norma generalitzada ,depent delcontext escolar,dels sentiments que porte associat el nen amb dificultats articulatòries ,del context dels companys ,de les expectatives de l'ortodonciste i de l'informe del ortorinolaringòleg.
També és important avaluar bé quin especialista necessitem i quins son els rols de cadascú.Si es treballa en equip els resultats son més ràpids i més eficients.
http://www.webconsultas.com/bebes-y-ninos/psicologia-infantil/trastornos-del-habla/las-dislalias-906

APP PER IPAD: PUPPET & SLIDETALK ON LINE

 Alguns companys ja estan fent videos educatius mb l'app per ipad puppetperò alguns han comentat que no tenen ipad a les seues escoles .Per aquest motiu he buscat a la xaarxa la forma de fer el mateix.Hi ha una opció que és fer una presentció i pujar-la a la pàgina de slidetalk i es pot anar afegint la veu a les fotos però la diferència és que en l'ipad la veu és la dels alumnes i a aquesta pàgina s'escriu el que vols dir i la veu és mecànica e impersonal(no dels alumnes) .Però és una opció per als mestres que encara no ho poden fer en l'ipad o no controlen un editor de vídeo del seu ordinador(windows movie maker per windows i openshot en lliurex).

https://translate.google.es/translate?hl=ca&sl=en&u=http://slidetalk.net/&prev=search

APP PER IPAD :FOTOBABBLE

Aquesta apps és una passada !Fas una foto i pots gravar la teua veu o la dels alumnes donant una explicació,una descripció,una argumentació...i després a pots compartir per correu.

També es pot fer de d'un ordinador amb un navegdor que no siga chcrome i el·legint fotobabble for fun .Però he trobat un xic,Diego Arnaiz que ho explica molt bé.
 http://www.diego10arnaiz.com/fotobabble-da-voz-atus-imagenes/
Jo ho faig en l'ipad però si encara no ho teniu odeu usar aquesta frramenta .És molt útil per a logopèdia perquè els alumnes intenten parlar millor si pensen que el que diuen es penja al blog ,augment la funcionalitat dels aprenentatges i augmenta així l'esforç i la motivació.

APP PER IPAD:MARCO POLO OCEAN


https://itunes.apple.com/us/app/marcopolo-ocean/id797157312?mt=8

Amb aquesta app es pot treballar vocabulari dels elements del fons del mar i de la superfició.Els alumnes han aprés preposicions en en castllà i a en valencià per treballar les localitzacions i els llocs.Després han fet un dibuix en tres dimensions diferenciades per tres cartolines de colors i han dibuixat un objecte a cada localització.

LA POLICIA LOCAL ENS AJUDA


El dijous de la setmana passada dos policies municipals d'Almassora van vindre a l'escola per ajudar-nos en els continguts sobre Seguritat ciutadana i Circulació Vial.Ens van ensenyar la seua moto i el cotxe de policia.Ens va encantar l'activitar que van fer per els alumnes de tercer .Volem donar les gràcies als responables per aquesta activitat que apropa als policies amb l'alumnat .

PRÀXIES DES DE YOUTUBBE



Avui hem fet pràxies imitant uns vídeos amb l'ipad.Podem baixar-nos vídeos des de youtube i imitarels moviments amb la càmera frontal del ipad (la que grave cap a nosaltres ).

LA ESSA SONORA A VALENCIÀ DE PINZELL

Algunes paraules a valencià es diuen amb un so sonor que no existeixa castellà.Hem treballat aquesta diferència i hem fet un llistat de paraules que sonen així com pinzell.Hens hem posat aquestes antenetes per recordar-nos millor que aquest fonema es fa com el so de les avelles vibrant.

DIA DE LA PAU

El passat 30 de gener es va  celebrar el Dia de la Pau al centre.A logopèdia també ens va servit per treballar adjectius relacionats amb les emocions i que son més abstractes com ser pacient,anfurrunyat,tranquil,agresiu,poserós,antipàtic...I també vam treballar la figura de Hhon Lenon ja que  a la festa el companys majors cantaven cançons d'ell.Mireu que guapíssims que estavem.




miércoles, 3 de febrero de 2016

APP PER I'PAD FUL TIMER

Podem treballar els tipus de rellotges a primer cicle aprofitnt que els alumnes d'infantil van del conillet d'Alicia i comparar els diferents tipus:d'agulles,digitals,de sol,digitals ...
 
Els alumnes de logopèdia tenen moltes vegades escàs vocabulari i redueixenles categories gramaticals a tot tipus de rellotge li diuen rellotge o a tot tipus de fors li diuen flor.Si ensenyes una imatge d'una rosella,d'un tupilà o d'una margarida diuen flor .

Aquest aspecte (fluidessa del llenguatge ) s'ha de treballar molt a logopèdia.Per aquest motiu treballarem aquestes fixes que he trobat a internet a pinterest però fent la trducció al valencià.




Al curset d'apps d'eespecial van parlar que per als alumnes que els costa canviar d'activitat va bé que tinguen un reforç visual per comprendre el pas del temps i que per aixó hi havia una aplicació d'un caragolet.Podeb baixar-la .
https://itunes.apple.com/us/app/fun-time-timer/id652296774?mt=8

APP PER L'IPAD:FIPLAB PERSONATGES QUE PARLEN

FIPLAB és un empresa d'aplicacions que té moltíssims personatges per a fer-los parlar repeteixen el que el xiquet diu i tenen algunes respostes com si l'acaronen,li dones suaument un colpet o el acarisies.
https://itunes.apple.com/us/artist/fiplab-ltd/id320240050?mt=12&ign-mpt=uo%3D4
Crec interessant que els alunes comprenguen que les aplicacions els han fet persones que son reals ,jovens i treballadors .Podem conèixer un poc de la seua vida :
https://fiplab.com/aboutus
Son jovens que estàn a la seu de Londres però son d'Indonesia,Bolonia,Yacarta ...

https://fiplab.com/aboutus
Als meus alumnes el que més li agrada és el gremling.

APPS PER IPAD:ITBOOK

Tenim una empresa valenciana que fa aplicacions per ipad realment ben il·lustrades i son gent d'cí!es diu ITBOOK.
Per al dia del llibre treballarem aquest conte que és interactiu .
http://epoca1.valenciaplaza.com/ver/118484/itbook--como-entrar-en-la-industria-editorial-por-la-puerta-del-digital.html
Gigantes,brujas y genios de DADA.

Cadaverita roja de ITBOOK
Per Carnestolts treballarem Alicia en el país de las maravillas .
http://www.ediciona.com/alicia_en_el_pais_de_las_maravillas-dirpi-42667.htm

APPS D'IPAD:DADA COMPANY

En tot acte comunicatiu hi ha un receptor i un emissor.Als alumnes cal fer que siguen crítics i coneguen que l'emissor vol dir alguna cosa i el que ho rep té que saber qui és el que li parla.Elsmestres intentem saber qui fa els nostres materials curriculars i actualment ens està passant amb les apps per al nostre ipad.

Arloon és una empresa valenciana que fa apps de realitat augmentada .

A la nostra universitat de  Castelló està Cuatroochenta i a Panamà que fa apps per a gestió.
Les apps de làmines de vocabulari interactives son d'una empresa germana(Berlín).
Amb els alumnesmés grans anem ainvestigar algunes empreses d'apps educatives i farem el llistat dels 10 que més ens agraden per a logopèdia.
https://www.yeeply.com/blog/top-6-mejores-aplicaciones-moviles-educativas-para-ninos/
però en cap d'elles sabem res dels programadors que hi ha darrere.(Seguirem investigant).

Dadacompany és altra empresa que fa bones apps educatives com el conte"Por cuatro esquinitas de nada" i com es veu a la foto son persones jovens amb formació i molta il·lusió.


http://www.dadacompany.com/
http://www.dadacompany.com/apps/arboles-musicales/
http://www.dadacompany.com/apps/marina-y-la-luz/


D'aquesta empresa a logopèdia jo use dos d'opera que ens ajuda a treballar la percepció auditiva i la relaxació.
http://www.dadacompany.com/apps/play-opera/



http://www.dadacompany.com/apps/gigantes-brujas-y-genios/

martes, 2 de febrero de 2016

TREBALL D'EQUIP



 A la pàgina aquesta hi ha molt de material de logopèdia.NO podia accedir als materials però han posat un accés a drive.MOLTES GRÀCIES per compartir-ho amb totes nosaltres i fer més fàcil el nostre treball .

https://drive.google.com/folderview?id=0B9pKlAR1VOdJMmVwX1VrM05pWEU&usp=drive_web

Al curs D'APPS A PER IPAD A EDUCACIÓ ESPECIAL I LOGOPÈDIA  vam parlar de crear un lloc per penjar els materials pròpis fets per les logopèdes de Castellò que voluntàriment vullguen compartir.Buscarem com donar forma a aquest projecte .Jo vaig donar un passet però no va rebre el recoltzament necessari.
 El projecte #guappis va nàixer d'un projecte de col·laboració.

APPS PER EDUCACIÓ ESPECIAL.

Aquest dissabte  30 de gener Celia la mestra de Pt i Miriam la mestra de logopèdia han estat en unes jornades sobre aplicacions per ipad en educació especial que es van fer a l'Vall d'uixó i ho van fer mot bé.

És agradable compartir amb altres mestres la il·lusió per el treball ben fet .

Jo vaig anar a aprendre i m'ho vaig passar genial compartint  il·usió amb persones com jo que creuen en el poder de canvi de l'educació.

Gràcies a l'assesor de noves tecnologies Manel Canseco i a totes les ponents.

Jo com molts mestres busquem ajuda en una pàgina sobre aplicacions d'ipad que es diu guappis.Em va encantar conèixer que darrere d'ella hi ha una persona tan dolça com la ponent i 40 persones més.
A la pàgina web hi podem veure una presentació amb tots els twiters.MOLTES GRÀCIES ROSA.


També vam conèixer que appel ha decidit fer un apartdet per apps d'avaluació i poc a poc aniré investigant.
http://proyectoguappis.blogspot.com.es/2015/11/las-mejores-herramientas-para-la.html

i com l'ipad ens pot ajudar a comunicar-nos amb xiquets amb dificultats de comunicació.Quan jo estudiava magisteri els aparells per comunicar-se eren grans i poc operatius actualment en un telèfon o una tauleta la comunicació per aquest alumnes i per a a gent grant a obert un munt de solucions.
GRÀCIES també a tot eixe munt de persones desconegudes(ingeniers,investigadors,dissenyadors...)que es preocupen per millorar les condicions dels més dèbils)i també el meu reconeixement a la universitat Jaume I i a la de València per els seu treball per recoltzar als alumnes d'educació especial .



 Moltes gràcies a tots:


CARNESTOLTES


Els alumnes majors han anat per les classes dient el pregó de Carnestoltes i banyant a qui no compleix les consignes.

APPS PER IPAD: IDOCEO , ADDITIO i EDUCACREATIONS

Dos companys d'escola ens han ensenyat algunes aplicacions de gestió d'aula :com crear les rúbriques d'avaluació ,els llistats dels alumnes etc.L'ipad ens pot ajudar a fer molt sistemàtica l'avaluació.
Els programes son una part gratis i altra de pagament però no molt més que els quaderns que ja usem per registrar les dades d'avaluació a ma.
http://conectaenmovimiento.blogspot.com.es/2014/09/additio-el-cuaderno-del-profesor-que.html

A alguns ens agrada més additio i a atres idoceo.

http://www.educapps.es/idoceo/

També tenim altra aplicació per fer lliçonsen valencià ja que en l'opad la majoria d'apps son en anglès o castellà.podem fer les nostres lliçons amb educacreations.
http://www.educapps.es/educreations/

Aquest bog ens ha ajudat molt per trobar bona informació sobre les apps i no indre que anar agafant apunts.

MOLTES GRÀCIES ALS COMPANYS QUE COMPARTEIXEN LES SEUES CAPACITATS.
A un curset vaig escoltar "en comunitats no mostris les teues habilitats",jo no crec que siga així.El treball en equip a educació és necessari i ens aporta a tots beneficis creant un bon clima de treball i d'aprenentatge.

TITELLES DE DIT

Està molt bé crear contes amb l'ipad però no podem oblidar el joc manipulatiu,el de tota la vida.
Tenim moltes marionetes de dit i ens inventem contes molt divertits.