sábado, 18 de noviembre de 2017

EXPRESSIÓ DE FETS VISCUTS

 Als alumnes d'infantil li encanta parlas deles ferramentes que els seus pares tenen a casa o al treball.Es senten orgullosos de les habilitats que veuen en els pares i aprofitem aquesta temàtica per a millorar les estructures gramaticals de les frases .Podem fer oracions condicionals i causals



 Amb aquests cubs de constructuccions hem pensat objectes diversos,els definim i els descrivim.
Els alumnes d'infantil son molt creatius i les seves explicacions molt divertides.Parlant anem aprenent vocabulari ,repetim les paraules que no articulem bé i millorem la semàntica ,sintàxis i morfologia dins d'un context que coneixem,com son els colors.
Amb aquesta activitat hem treballat els adjectius coordinats amb els substantius en vlencià.
 més a més hem treballat la expressió de fets viscutsper part dels alumnes.
Moltes vegades a l'escola treballem textos orals de descripcions,literaris,notícies però també cal que els alumnes conten fets de la seua experiència i aprenguen a posar-li nom als sentiments que els provoca,es a dir,cal treballar també les emocions.



 Amb aquestes gometes hem treballat les series i la quantitat.També la imiació i a psicomotricitat fina.
Les donem les fotos de diversos models i ells tenen que posar les gometes en la seua ma seguintelmodel.
Amb aquest joc treballem les frases.
Amb aquest treballem les pràxies.
Amb aquesta seqüència saben l'ordre temporal de les activitats en cadascuna de les sessions.Els dona seguritat saber que han de fer i en quin ordre.
Com que l'aula de música la tenim al costat de la nostra aula canviem molt d'instruments i treballem el ritme .
Hem decorat algunes fotos de la festa del col·legi de Halloween i celebrat que un dels alumnes ha tingut un germanet.
També hem treballat la nostra família i hem parlat molt del nostre llar.

CURS DE EDUCALAB DE REALITAT VIRTUAL 2017

Estic fent un curset sobre realitat virtual.Ja treballem a classe moltes aplicacions de realitat augmentada però el treball en entorns digitals virtuals encara no la tinc controlada i per aquest motiu estic fent aquest curs i farem un seminari a l'escola en la participació de la majoria dels mestres .Ja sabem que el nostre CLAUSTRE ESTÀ MOLT IMPLICAT EN TREBALLAR LES TIC A L'ESCOLA.
Hem fet aquest mur per resumir el que ja sabem de teoria sobre el tema.
 Ja usem aquestes aplicacions per ipad a la classe de logopèdia i algunes més a les classes.
Podeu accedir al blog d'quest curs des d'aquesta direcció.
https://realidadvirtualnuriag.blogspot.com.es/

A PARTIR DEL QUE ANEM APRENENT al curset del Mooc hem pensat fer un seminari a l'escola per implementar tot a les nostres casses i tindre reconeguda pel CEFIRE les hores de formació que no ens dona EDUCALAB

CURSET D'AUTISME

Estic fent un curset sobre autisme on line.
 Curso SMART-ASD: Conectando tecnologías con personas con autismo

  • Què és TEA i Discapacitat Intel·lectual (o d’aprenentatge)?
  • Com pot ajudar la tecnologia a donar millor suport a nens amb TEA i DI.
  • Com triar la tecnologia més adequada per a donar suport a xiquets i xiquetes amb TEA i DI.
  • SMART-ASD: Connectem persones autistes amb tecnologia - com podem fer recomanacions específiques per a cada persona.

Who will you learn with?

Mark Brosnan

Hi! I am a Professor of Psychology and Director of the Centre for Applied Autism Research (CAAR) at the University of Bath in the UK.

Javier Sevilla

Profesor asociado en la Universidad de Valencia. Investiga en la aplicación de tecnología para personas con TEA desde 2005 en el Grupo de Autismo de la Universidad de Valencia.

The University of Bath is one of the UK’s leading universities both in terms of research and our reputation for excellence in teaching, learning and graduate prospects.

Com que fem la part gratüita no podem conectar amb els companys que també estan fent el curs però podem veure les informacions amb  hashtag #FLautisme


 
L'aplicació Smart-TEA ajudarà els mestres per avaluar les necessitats individuals dels estudiants amb autisme i dificultats d'aprenentatge en termes de:
• Quins dispositius intel·ligents encaixen millor amb el seu perfil individual?
• Quins sistemes de protecció de dispositius (cas, les proteccions de pantalla, ...) són millors per a aquest individu en particular i per a un dispositiu determinat?
• Quines aplicacions de programari són recomanables per utilitzar per alumne en particular?
• Quines necessitats de formació tenen els pares i els professionals que treballen amb un estudiant en particular amb la finalitat de prendre avantatge real utilitzant aquesta combinació particular de les tecnologies?

domingo, 12 de noviembre de 2017

CURS DE FORMACIÓ DE PRIMERS AUXILIS CREU ROJA

Tots els divendres d'aquest mes els mestres ens estem formant en primers auxilis ja que a vegades ens podem trboar en algun cas de caiguda,malalties,accidents ...un membre de la Creu Roja ens està ensenyant com actuar.

IMPRIMIR DES DE L'IPAD


Aquest curs imprimim directaent des dels ipads amb aquesta aplicació.

MOLTES GRÀCIES A LA ONCE

Aquest curs un alumne de l'escola està aprenent a escriure en braille gràcies a un mestre que ve de la ONCE.
Ée molt important que aprenga i a més a més està molt millor emocionalment al veure que pot aprendre amb aquest sistema.Moltes gràcies Antonio!

APPS PER A LOGOPÈDIA AQUEST TRIMESTRE

Aquest trimestre treballarem les següents apps

RITME I SONORITAT



Continuem treballant el ritme de les paraules i les frases .

Amb els alumnes nous d'aquest curs estem fent ctivitats d'adaptació a l'aula de logopèdia.


sábado, 11 de noviembre de 2017

IMITANT GESTOS I PRÀXIES

Aquesta setmana anem a jugar a imitar gestos amb el cocodrilCOC
https://www.youtube.com/watch?v=kiy9_YoUs4M

i farem un poc el mico .Veurem imatges d'imitar per a motivar als alumnes més xicotets a fer-ho.
Imitarem accions ,models i activitats psicomotrius.



 LA MÍMICA CON EL PERRO CHOCOLO - Uno dos tres a jugar - YouTube


https://www.youtube.com/watch?v=pvVY9i2clbI
Per als majors mirarem "15 acertijos que pondrán tu cerebro a prueba"  .
 https://www.youtube.com/watch?v=-PH6DPXcQvI i treballarem apps d'atenció.


Com que algun alumne no ens imita directament al espill probarem si imita amb els audiovisuals a la PDI.Usarem el nostre canal de vídeos de youtube.








Per millorar la conducta imprimirem https://es.slideshare.net/mobile/JosManuelMarcos/economia-fichas-pdf
https://es.slideshare.net/mobile/JosManuelMarcos/aprendo-lo-que-est-bien-y-lo-que-est-mal-en-formato-pdf
http://www.arasaac.org/zona_descargas/materiales/1009/LIBRO_Normas_y_Habitos.pdf
https://es.slideshare.net/mobile/JosManuelMarcos/comunicar-necesidades-yevitarrabietas-45455924
http://www.arasaac.org/descargar.php?d=zona_descargas/materiales/1281/02_Cuaderno_Esta_bien-Esta_mal.pdf
http://informaticaparaeducacionespecial.blogspot.com.es/2015/10/ablero-de-12-casillas-con-pictogramas.html
http://www.arasaac.org/zona_descargas/materiales/224/Tablero_querer_esquematico_12_casillas.pdf
 
Amb els dibuixos d'aquestes direccions em fet una pròpia per a que els alumnes puguen senyalar i dir les necessitats que tinguen.Farem un muralet al costat del lloc per passar llista a l'aua ordinària dels alumnes que necessiten un reforç visual .No és un sistema alternatiu al ll verbal és només una ajuda visual.


 També hem fet un horari personalitzat amb fotos reals de l'escola per ajudar als alumnes a orientar-se.(No el pose al blog perquè son fotos personals.)


ET TROBAREM A FALTAR !

La classe de PILAR em acomiadat a una compnyera que s'ha traslladat a altra escola .

jueves, 2 de noviembre de 2017

HALLOWEEN DIGITAL AL




Convertir als alumnes en personatges de Halloween ens pot a ajudar a treballar les habilitats de conversa i descripcions ,de la parla,del llenguatge oral.
 Pel matí varem celebrar Halloween i per la vesprada també amb els pares.
MIREU QUE GUAPES!

ACTIVITATS DE SONS I RITME










HALLOWEEN 31 octubre 2017

Hem fet aquest resum de les activitats de Halloween del dimarts.
La Comissió de Halloween vol donar les gràcies :

als alumnes de sisè que han col·laborat en la preparació i activitats en anglès,

als pares ajudants de les activitats de la vesprada,

a tots els mestres tutors que van rodar amb els seus alumnes per totes les estacions del recorregut i també als que van vindre per la vesparada a col·laborar fora del seu horari escolar

als especialistes que van col·laborar en els trasllats i estacions,

als mestres d'Anglés per preparar les manualitats,la decoració,el teatre i la invocació

al mestre de música per les cançons i organització logística

a les cuineres i monitores del menjador que ens van preparar dolcets i els tallers de galetes,

a les netejadores que han tingut molta més feina ,

al bedel i administratiu (també els hem marejat un poquet aquests dies),

al pare que va montar el passadís del terror ,

a la empresa del Menjador
als pares dels alumnes que van vindre AMB L'AIGUA QUE CAIA A MARS!

i als alumnes de tota l'escola que van gaudir de un dia de convivència molt bonic .

Gràcies a TOTS i TOTES!

https://www.youtube.com/watch?v=u9VDEvyWaFM&feature=youtu.be




RECURSOS PER L'ALUMNAT D'AL

Aquest curs necessitarem tenir al nostre abast el pictotraductor per fer servir algún picto como referent augmentatiu mai com sistema comunicatiu per als nostres alumnes.És un sistema augmentatiu no alternatiu.
https://www.pictotraductor.com/

Per treballar des d'una prespectiva inclusiva l'atenció de pt serà dins de l'aula ordinària a infantil i fora en alguns casos molt concrets .Estavem a la espera dels recursos personals per el pla d'estimulació de la parla a infantil però no ha arribat res.

Així després de algunes dificultats ja hem establert la llista definitiva d'alumnes per atendre ,el horari i fet l'informe inicial i programacions de 30 alumnes d'infantil i primària.

No atenem a dislàlies de 4 anys,disfemies a infantil,retards de llenguatge a partir de tercer,retards de llenguatge d'alumnat de compensació educativa,ni dislàlies en primària que hajen anat a logopèdia més de dos cursos .
Complim la llei que regula l'atenció de l'alumnat d'al i els criteris marcats per l'SPE .

Hem fet les altes dels alumnes que ja no podem atendre.
Realment el curs passat ateniem 44 alumnes en sessions de 30 minuts i 8 sessions al dia.Aquestes dades superaven en molt la ràtio de al.

Hem fet una programació per àmbits.Com que en pdf son quasi 300 pàgines no ho he pogut passar a slideshare i he fet un vidio on es pot veure els recursos a emprar.

D'aquestes 15 unitats seleccionem els que son més adeqüats segons el diagnòstic de cadascú dels alumnes.

Les he fet de 15 ja que en les oposicions demanen 15 i he pensat que tal vegada serveisquen per alguna logopeda/opositora.Actualment els llibres ,la majoria fan només 12 .

Per a un únic alumne la programació es seqüènciaria per a tot el curs i a cada unitat hi posariem algunes activitats de tots o de alguns àmbits però per a 30 alumnes està feta per àmbits i jo elegeisc d'aquest paquet d'activitats les més bones per a cadascú dels alumnes i dels grups que atenc en cada sessió.
És impossible fer 30 programacions anuals diferents per a cada alumne.
Només fariem papers i no els atendriem directament mai !

Com diu un company la sopa la tenim feta ,cal saber quina sopa,quanta i com li donem a cada alumne.Els àmbits son els del NAC de Cristobal Saborit i Juan Pedro.



https://youtu.be/JbweHOjQJqk


domingo, 29 de octubre de 2017

AVALUACIÓ INICIAL I PROGRAMACIÓ

Per començar el curs hem recordat els àmbits de logopèdia i que necessitem treballar cada alumne d'al segons els resultats de l'avaluació inicial.Hefet un informe inicial per a cadascú i els he posat als expedients .A partir d'aquestes dades he fet la programació ,els horaris i reorganitzat l'aula .

A inici de curs erem 44 alumnes.Actualment 31 distribüits en sessions de 30 minuts pel matí i de 45 per a les sessions de la vesprada.

SEGUINT INSTRUCCIONS :

NO atenem a dislàlies de 4 anys
NO atenem disfemies d'infantil.
NO atenem r.s.ll si és degut a les condicions socio-ambientals ja que es consideraque cal establir mesures de  compensatòria i no logopèdia.
NO atenem retard de llenguatge més de quatre cursos.




NO atenem deglució atípica.

SÍ atenem alumnes amb dictamen d'escolaritat a infantil i primària
Sí atenem dislàlies de 5 anys,primer i segòn de primària(algunes no ja que ens passem de la ratio mestre/alumnes).
Sí atenem r.s.ll.de 4,5anys d'infantil,1r i 2n de primaria
Sí atenem als alumnes hipoacúsics o disartrics sempre que hi haga un informe del metge que confirme la dificultat física de l'alumnat.

La programació la he feta amb book creator per ipad i la he pujat al meu drive exportant-la en pdf.La podreu veure en el meu slideshare pròximament.



ELS OFICIS DEL NOSTRES PARES

A infantil estàn fent aquest projecte i com que un del pares és el pare de una alumna meua delogopèdia hem aprofitat per veure l'ambulància i després a l'aula ens ha explicat quin és la seua feina .

domingo, 27 de agosto de 2017

BENVINGUTS AL NOU CURS 2017-18

Comencem el nou curs donant la benvinguda als nostres alumnes amb una cançó que els encanta
https://www.youtube.com/watch?v=GVm1WwH2ZrE

Els especialistes fem els murals de les cançons d'entrada i per aquest curs tal vegada prepararem aquest.

De laa pàgin de la Xerinola imprimirem les lletres del cartell
https://hortasso.wordpress.com/2012/06/27/benvinguts-a-l%c2%b4escola/

Hem fet aquesta decoració per a la porta de classe d'al.