miércoles, 27 de julio de 2016

MARC LEGAL 2016 MESTRA DE LOGOPÈDIA


La Conselleria ha aprovat totes les resolucions per inici de curs de centres ordinàris i d'educació especial.
A vegades als mestres ens costa estar al dia de les lleis però hi ha alguns canvis que tenim que conèixer. 

He trobat aquest blog d'un inspector d'Alacant que es diu Andrés Alagarda Mocholí que és excel·lent i podem trobar moltíssima informació actual.Jo fa 18 anys que treballe i alguns conceptes no els tenia actualitzats i he trobat moltíssima informació actualitzada i fàcil de trobar.Mil gràcies .

RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions per a l'organització i funcionament en les escoles d'Educació Infantil de segon cicle i col·legis d'Educació Primària durant el curs 2016-2017

 RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions per a l'organització i funcionament dels centres d'Educació Especial per al curs 2016-2017

RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa, i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions per a l'organització dels serveis psicopedagògics escolars i gabinets psicopedagògics escolars autoritzats, l'elaboració del seu pla d'activitats i de la seua memòria durant el curs 2016-2017.


RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2016, de les direccions generals de Política Educativa i de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent en els centres que impartisquen Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat durant el curs 2016-2017.



En la resolució d'inici de curs de 1 de juliol de 2016 que es dicten instruccions per a centres de primària com a logopèdes tenim que fixar-nos en :
Algunes funcions dels psicopedagogs de l'SPE com son:

Fer informe de determinació de necessitats de COMPENSACIÓ i de nee previ a l'escolarització conforme l'Ordre 7/2016 de 19 d'abril,article 24.

Col·laborar amb les tutores, els tutors i mestres de PedagogiaTerapèutica en la prevenció i detecció primerenca de necessitats específiques de suport educatiu, en la intervenció sobre aquestes, així com en el seguiment de la seua evolució.

Coordinar l’avaluació psicopedagògica de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu per a identificar les seues necessitats d’accés, participació i aprenentatge i realitzar l’informe psicopedagògic preceptiu amb una proposta per al pla d’actuació que incloga l’adopció de mesures educatives ordinàries i extraordinàries, que permeten donar resposta a aquestes necessitats de manera coordinada i sistemàtica.

Actualització i manteniment a Ítaca de les dades corresponents a l’alumnat amb necessitats específiques de suport, en col·laboració amb els equips directius dels centres que atenga.

Coordinar l’elaboració col·legiada de l’informe tècnic per al dictame d’escolarització.
Proposar els criteris i els procediments previstos per a real.

En tant als mestres de logopèdia també han canviat algunes cosetes.L'atenció es prioritariament amb criteris d'inclusió dins de l'aula(punt e article 3.2.)

SUBVENCIONS ALUMNES NEE DE LA CONSELLERIA

El 12 de juliol amb l'ordre 32/2016  la Conselleria d’Educació,Investigació, Cultura i EsportConselleria de Educación,ha apovat les bases per a la concessió de subvencions per a fer activitats complementàries per alumnes d'educació especial escolaritzats en centres d'educació especial o unitats d'ee ubicades en centres ordinàries.Podeu llegir tota la normativa a
http://normativaeducacion.blogspot.com.es/2016/07/ayudas-actividades-complementarias.html
Encara no s'han publicat les ajudes del MEC per alumnes amb neee

sábado, 23 de julio de 2016

FONOAUDIOLOGIA I DEGLUCIÓ.

En esta pàgina de fonoaudiología està una escala de desarrollo de lenguaje para niños pequeñitos me parece de interés però no està actualizada desde hace dos años.
https://fonoaudiologos.wordpress.com/2012/10/11/desarrollo-del-lenguaje-expresivo-y-comprensivo-en-el-nino/

i uns crites d'avaluació per a disfagia.
https://fonoaudiologos.wordpress.com/2012/12/08/587/#more-587

A l'escola no ho tenim que fer ,aquestes valoracions ho fan els metges i nosaltres només fem un tractament escolar però com tinc interés per aquest tema intentaré anar buscant informació fàcil per entendre.

FILLANYPDF

ÉsVaig trobar una informació sobre una ferramenta on line que sense registre podies usar.Pujant un pdf podies modificar-ho posant més dibuixos,formes o reomplint amb més informació.Pareixia senzilla i permet que busquem projectes o materials que ens agraden i modificar-los per adaptar-los als nostres alumnes.PERò no dia que era pagant.Així que no ens val per a l'escola pública.Continuarem pasant els pdf a word amb ferramentes on line i modificant los després.

APP IPAD PER A DIBUIXAR

M'encanta dibuixar i aquest estiu estic aprenent a dibuixar amb l'ipad.No és com tindre una tauleta per dibuixar però crec que és interessant per motivar l'aprenentatge dels meus alumnes .Hi ha aplicacions molt bones com:

-morpholio journal
-inkpad
-autodesk sketchbook
-minidraw2
-minidraw 2 starter
-2d pinta,dibuja,boceto,collage
-duckie deck huff  n'puff

BEQUES PER ESTUDIAR A LA UJI

Com que tinc un fill estudiant a la Universitat m'interesa el tema de es beques i he fet aquesta entrada per ajudar a difondre la iformació ja que com sempre els canvis els fan en juliol i agost.
http://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2016-6846

Han obert el plaç per a beques de col·laboració amb la UJI fins a la primera setmana de setembre  http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/educacion/becas-ayudas-subvenciones/para-estudiar/universidad/grado.html

Durant l'estiu han modificat els umbrals de beques encara que no se si en el benefici a les famílies o en el seu perjudici.Real Decreto 293/2016, de 15 de julio, BOE por el que se establecen los umbrales de renta y patrimonio familiar y las cuantías de las becas y ayudas al estudio para el curso 2016-2017, y se modifica parcialmente el Real Decreto 1721/2007, de 21 de diciembre, por el que se establece el régimen de las becas y ayudas al estudio personalizadas.

LA TEORIA TAMBÉ FA FALTA PER A LA PRÀCTICA EDUCATIVA

Aquest mes de juliol he ajudat a algunes companyeres en les oposicions.M'adonat que saben moltíssim més que jo de teoria.Jo vaig formar-me ja fa molts anys i he continuat però quasi sempre buscant formació pràctica i he deixat de banda la teoria.
He descobert que des de que vaig estudiar jo han aparegut nous enfocaments teòrics que canvien alguns principis que jo tenia com certs .

Podem llegir articles molt interessants sobre neurociència i educació comhttp://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-07052003000100011

lunes, 11 de julio de 2016

GRÀCIES A L'ESCOLA D'ESTIU DEL RMP

Aquesta setmana passada del mes de juliol mestres de tot Castelló hem estat de formació gràcies al moviment de Renovació Pedagògica.Ens hem carregat de forces per al curs pròxim.

La necessitat de tornar al material manipulatiu i més quatidià ha sigut constant en tots els tallers.

Farem un racó amb materials com el taller MANOS EN FORMA que van fer alguns companys mestres gràcies al MRP  http://mrpcastello.blogspot.com.es/p/materials.html però enfocat no a l'escriptura sino a logopèdia.
i també del grup BUFANUVOLS un material per manipular les matemàtiques
http://mrpcastello.blogspot.com.es/p/materials-bufanuvols.html

Moltes gràcies a tots els ponents:Rocio i Javier d'Amesti, a Ramón i Ester de Descobrim Junts, a Maribel i Llucia de Xucurruc i a Rosa Mestre i Malu de Putxinel·li i a totes les Bufanúvols i a tots els membres del Moviment de Renovació Pedagògica.

lunes, 27 de junio de 2016

INVESTIGACIONS AUDIOENPORTADA

A aquesta web per audioprotèsics hi ha molt bona informació sobre les investigacions ,mira aquesta sobre el bilingüísme .

Jo vaig tindre un alumne sordo i es veritat que aprenía amb dos llengües i com que a valencia sempre ensenyavem amb referents visuals,tocant,veient ...aprenía molt més que només els alumnes d'una llengua .

Algunes coses les savia millor en valencià que en castellà,ja que la mestra presuposava que coneixía conceptes que tal vegada ell encara no els tenia i la mestra de valencià com que pensava que no tenia els referents usava materials més propers als alumnes .
http://www.audioenportada.com/espana/investigacion/938-el-bilinguismo-favorece-nuevas-habilidades-en-hipoacusicos

CURS DE FORMACIÓ PER AL CURS 2016-17

Com que tenim recursos económics gràcies el Programa de gestió autònoma i no ens hem gastat tots els diners.Anem a valorar en el Claustre quines son les línies d'aprenentatge -formació que volem encetar o completar pel curs pròxim.

Plantetgem cinc possibilitas:

1 Continuar amb la formació tecnològica que necessitem per implementar l'ús de les tauletes ipad en en el centre i la ràdio .El mòn digital és superampli i necessitem anar coneixent més aplicacions per crear continguts i projectes on line:EVA COBOS amb una jornada en juny la setmana d'inici de curs per conèixer ferramentes d'avaluació .
file:///C:/Users/Administrator/Desktop/Las%20mejores%20herramientas%20para%20la%20evaluaci%C3%B3n%20con%20el%20iPad%20-%20PROYECTO%20%23GUAPPIS.htm

2 Iniciar el coneixement de com introduir el pensament computacional des d'infantil a sisé.Les joguines robòtiques com Beep boot ,Ozobot o apps com sratchjr.Més que conèixer element digitals aïllats pendre una línia de Centre a càrreg d'un engenier Jorge Sales de la UJI de robòtica que treballa en aspectes d'educació també a inici de curs i si ´s necessari amb continuació durant el curs escolar






Podem contactar amb especialistes que han fet el curs del mooc de robotica també
http://mooc.educalab.es/courses/INTEF/INTEF159/2015_ED1/about


3 Els mestres de mind fulness cs tenen que fer 360 hores però nosaltres plantetgem fer un taller d'una hora i miaaj al dia durant una setmana (que també pot ser un dia a la setmana durant cinc setmanes) per a iniciació al mind fulness.

Aprende a meditar  . Este tallerés un metode teòric-pràctic per introdüir gradualment la meditació i mindfulness en la vida escolar..Està basat en el mètode del filòsof ,poeta i mestre de ioga hindú Gururaj Ananda Yogi.


4  Una jornada de 4hores en divendres dos setmanes per a iniciar els coneixements de la  técnica de Inés de corporalment   ,és a dir 8 hores i si el CLAUSTRE vol se pot afegir al PAF un curs  de 30 hores a lo llarg de tot el curs pròxim.Contcte ines@corporalment.es.
"Nos iniciaria en la Bioneuroemoción que es es un método de investigación cuyo objetivo es: encontrar las claves emocionales, identificar la emoción Oculta que subyace detrás de todo comportamiento disonante, expresado en formas de conductas antisociales, violencia, adicciones y síntomas físicos llamados enfermedades.
La Bioneuroemoción  es un método que permite optimizar los tratamientos que cualquier cliente recibe, sean alopáticos, complementarios o tradicionales.
La Bioneuroemoción  estudia a partir de la desadaptación y la sintomatología de las enfermedades, los programas biológicos que la naturaleza tiene para adaptarse al medio. Trabaja sobre el desaprendizaje y el posterior aprendizaje." y también nos ayudaria a mejorar aspectos relacionados con nuestra profesión como la postura corporal,la voz y los abdominales sin riesgo.Esta técnica tambien se podria expandir a un curso si despues de la iniciación hubiera miembros del Claustro interesados en esa continuidad.

5  També ens pot interesar com a taller investigar que passa amb els alumnes que tenen Dificultats d'aprenentatge  i la relació amb les emocions i elements maduratius psicomotors
http://orientacion.catedu.es/wp-content/uploads/2014/10/inteligencia-emocional-aplicada-a-las-dificultades-de-aprendizaje-CEFIRE-de-Elda1.pdf

http://www.psicologiasentiment.es/servicios.php

Com que després de l'ùltim CLAUSTRE vaig renunciar ha portar la formació el curs 2016-17 deixe penjada aquesta entrada per a que pugue continuar la tasca el docent que tinga interés al meu Centre.
Té les línees generals i 4.200 euros per gastar.

CURS DE FORMACIÓ PER AL CURS 2016-17

Com que tenim recursos económics gràcies el Programa de gestió autònoma i no ens hem gastat tots els diners.Anem a valorar en el Claustre quines son les línies d'aprenentatge -formació que volem encetar o completar pel curs pròxim.

Plantetgem cinc possibilitas:

1 Continuar amb la formació tecnològica que necessitem per implementar l'ús de les tauletes ipad en en el centre i la ràdio .El mòn digital és superampli i necessitem anar coneixent més aplicacions per crear continguts i projectes on line:EVA COBOS amb una jornada en juny la setmana d'inici de curs per conèixer ferramentes d'avaluació .
file:///C:/Users/Administrator/Desktop/Las%20mejores%20herramientas%20para%20la%20evaluaci%C3%B3n%20con%20el%20iPad%20-%20PROYECTO%20%23GUAPPIS.htm

2 Iniciar el coneixement de com introduir el pensament computacional des d'infantil a sisé.Les joguines robòtiques com Beep boot ,Ozobot o apps com sratchjr.Més que conèixer element digitals aïllats pendre una línia de Centre a càrreg d'un engenier Jorge Sales de la UJI de robòtica que treballa en aspectes d'educació també a inici de curs i si ´s necessari amb continuació durant el curs escolar






Podem contactar amb especialistes que han fet el curs del mooc de robotica també
http://mooc.educalab.es/courses/INTEF/INTEF159/2015_ED1/about


3 Els mestres de mind fulness cs tenen que fer 360 hores però nosaltres plantetgem fer un taller d'una hora i miaaj al dia durant una setmana (que també pot ser un dia a la setmana durant cinc setmanes) per a iniciació al mind fulness.

Aprende a meditar  . Este tallerés un metode teòric-pràctic per introdüir gradualment la meditació i mindfulness en la vida escolar..Està basat en el mètode del filòsof ,poeta i mestre de ioga hindú Gururaj Ananda Yogi.


4  Una jornada de 4hores en divendres dos setmanes per a iniciar els coneixements de la  técnica de Inés de corporalment   ,és a dir 8 hores i si el CLAUSTRE vol se pot afegir al PAF un curs  de 30 hores a lo llarg de tot el curs pròxim.Contcte ines@corporalment.es.
"Nos iniciaria en la Bioneuroemoción que es es un método de investigación cuyo objetivo es: encontrar las claves emocionales, identificar la emoción Oculta que subyace detrás de todo comportamiento disonante, expresado en formas de conductas antisociales, violencia, adicciones y síntomas físicos llamados enfermedades.
La Bioneuroemoción  es un método que permite optimizar los tratamientos que cualquier cliente recibe, sean alopáticos, complementarios o tradicionales.
La Bioneuroemoción  estudia a partir de la desadaptación y la sintomatología de las enfermedades, los programas biológicos que la naturaleza tiene para adaptarse al medio. Trabaja sobre el desaprendizaje y el posterior aprendizaje." y también nos ayudaria a mejorar aspectos relacionados con nuestra profesión como la postura corporal,la voz y los abdominales sin riesgo.Esta técnica tambien se podria expandir a un curso si despues de la iniciación hubiera miembros del Claustro interesados en esa continuidad.

5  També ens pot interesar com a taller investigar que passa amb els alumnes que tenen Dificultats d'aprenentatge  i la relació amb les emocions i elements maduratius psicomotors
http://orientacion.catedu.es/wp-content/uploads/2014/10/inteligencia-emocional-aplicada-a-las-dificultades-de-aprendizaje-CEFIRE-de-Elda1.pdf

http://www.psicologiasentiment.es/servicios.php

Com que després de l'ùltim CLAUSTRE vaig renunciar ha portar la formació el curs 2016-17 deixe penjada aquesta entrada per a que pugue continuar la tasca el docent que tinga interés al meu Centre.
Té les línees generals i 4.200 euros per gastar.

RECURSOS PER HIPOACUSIA

Habilitación y rehabilitación auditiva Terapia auditiva verbal de Oírpensarhablar Logopèdia de Malaga  https://oirpensarhablar.com/habilitacion-y-rehabilitacion-auditiva-terapia-auditivo-verbal-tav/

Materiales de logopèdia de ximo Galiana  http://xigasanchis.blogspot.com.es/

liceu.uab.es pronunciación y corrección fonética  http://liceu.uab.es/~joaquim/applied_linguistics/L2_phonetics/Corr_Fon.html

láminas de martín melogno  https://melogno.com/otras-categorias/laminas/

A aquesta pàgina trobarem moltíssima informació per tractar als alumnes sords.
a l'escola no tenim cap cas però alguns aspectes ens ajudaràn també amb alumnat amb dificultats de parla.https://ptyalcantabria.wordpress.com/category/discapacidad-auditiva/
http://www.slideshare.net/COMBISOL/bloque-1-voz-habla-produccin-y-audicin-percepcin 

També tenim recursos tic per visualitzar la producció de fonemes http://www.uv.es/bellochc/logopedia/NRTLogo5.wiki

FLICKER i PICKTOCHART INFOGRAFIES AL NÚVOL

Amb flicker pots crear infografies al núvol.
 http://aprendendo.eu/Docs/2-flickr.pdf
Aquest estiu vull aprendre diseny digital amb algunes apps per ipad.M'agrada dibuixar i sempre m'he fet jo els dibuixos de classe i ara vull aprendre amb digital.
Amb  piktochart també es pot fer molt de treball de diseny.

http://www.plataformaproyecta.org/recurso/crea-tus-propias-infografias-con-piktochart

IMOVIE HANDBRAKE I TEXTHELP

Todo sobre imovie en filmora https://filmora.wondershare.es/slideshow/imovie-for-windows.html

Como ver vídeos con subtítulos con Handbrake http://www.milcomos.com/como-pegar-subtitulos-en-un-video/

Texthelp study skills para estudiar y resumir temas fácilmente
http://preparatusoposiciones.es/3-herramientas-tic-que-te-ayudaran-estudiar-oposiciones/

THE EMOTIONAL ROBOT A PINTEREST



M'ha encantat aquest robot per treballar les emocions.El faré per al pròxim curs
https://es.pinterest.com/carolp0872/emotions/

MATERIALS TUTORIA PRIMER CICLE

Una companyera a la que vull moltíssim m'ha demanat ajuda per preparar materials de tutoria per a primer cicle.Com que jo tinc temps per investigar el que hi ha a la xarxa penge una llisteta de recursos que em semblen interessants esperant que algú vos siga d'ajuda .No soc autora de cap només els he buscat.

"El cojín de Marta "és un conte fantàstic per ajudar als xiquets a controlar la ràbia podeu trobar les referències a
https://es.pinterest.com/pin/217580225724199211/
Educación e inteligencia emocional de Silvi As la escalera de las emociones
http://www.orientacionandujar.es/2016/03/21/educacion-las-emociones-la-escalera-las-emociones/
El tren de las emociones de Orientación andujarhttp://www.orientacionandujar.es/2016/02/13/educacion-para-las-emociones-el-tren-de-las-emociones/el-tren-de-las-emociones-corregido/

·349 cortos con el Corazón y la botella i molts materials de tutoria
Jesús Hernández González pinterest
http://creaconlaura.blogspot.com.es/p/cuando-hable-de-las-aristas-de-la-paz.html

Crea y aprende con Laura actividades para trabajar la inteligencia emocional
--https://www.scribd.com/doc/51674063/50-Actividades-inteligencia-emocional
També podem tractar llibres molt bons per treballar els valors a les tutories Mi biblioteca infantil de Angela ML https://es.pinterest.com/angelamarluna/

  


domingo, 26 de junio de 2016

KAMISHIBAI per a logopèdia

Navegant he trobat aquesta técnica japonesa per inventarcontes .He pensat fer un teatretde fusta y treballar-ho aquest nou curs i també pareix interesant investigr sobre les series japoneses ja que pareixque elsencanten als alumnes d'infantil,primària i als adolescents.És tot un món nou per a mi però moltes xiquetes porten cromos de personatgs de series japoneses.
http://kamishibai.educacion.navarra.es/que-es/

martes, 21 de junio de 2016

APRENENT SOBRE GESTIÓ D'INFORMACIÓ

M'he inscrit en un nooc curset de tres dies :



Podem trobar informació a:

en Twitter  #NavegaEnDigital,

 Facebook ‘Navega en digital

 He descobert http://hipertextual.com/2015/12/trucos-para-google-y-chrome

 La primera explicació es pot veure en ps://www.youtube.com/watch?v=jDF7dPbSCXc

he fet un comentari amb twitter sobre aquet vidio 

Eli tiene razón cuando buscas durante un tiempo algo al final el buscador siempre te enseña la misma información .

He omplit una enquesta per a una investigació.
Els principals navegadors son:

Encuentras perlas en la red o siempre lo mismo?
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/L8RaZtxbDH4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>





También he escrito este twit 7 sHace 7 segundos
Tenía curiosidad por entender como blogs faltos de calidad tenían tantísimas visitas .Depende de unas arañas !!!!!!!

 El reto que he de superar es hacer un mapa mental,que lo he hecho con el ipadcon la aplicación POPPLET
un pequeño mapa mental que, centrado en el concepto de ‘Estrategia de Búsqueda’, y partiendo de un tipo de recurso que quería localizar (web, pdf, imagen, archivo .docx u otro tipo), recoja los principales operadores y recursos que emplearía para obtener un resultado de búsqueda lo más preciso posible.
En el ipad se ve perfecto pero al enviarlo por correo como pdf o jpg al ordenador y subirlo como entrada no se lee muy bien .Intentaré averiguar como hacer un enlace y que se vea perfecto .Tenía una cuenta gratuita en gloster edu pero la han cambiado a de pago ,subida al drive tampoco se ve .

Por fin subiéndolo a slideshare.com podemos ver la imagen en un principio pequeña pero clicando en las flechas la imagen ocupa toda la pantalla del ordenador y así se puede ver bien.

http://www.slideshare.net/davidser/navegaendigital-mapa-mental-bsqueda-de-informacin


También he enviado un tweet y un mensaje al facebook.

y por fin he enviado la dirección de este trabajo final para la evaluación entre pares.
Muchas gracias otra vez a las personas que están detras de los cursos del mooc y estos noocs.La lástima es que nuestros esfuerzos no se recompensen con un certificado ya que realmente sí que nos formamos y generalmente sobre cosas para aplicar a las aulas.
aunque mi blog esta escrito todo en valenciano en esta entrada hay bastantes párrafos en castellano para que todo el mundo del nooc que acceda pueda comprender bien mi trabajo y no crear un blog nuevo como hago cuando en lugar de un nooc es un mooc.

Recordem com millorar les búsquedes 
 Aquest ple estava a internet no l'he fet jo però el penge perquè represente el meu objectiu per al curs pròxim vull conèixer totes les ferramentes,moltes les conec però altres no.

PER AJUDA ALS MESTRES


100 herramientas TIC y blogs educativos que no te puedes perder si eres docente

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0_ovGYEDvW0E07tPqnAnGMsObgnoUKLNOko7wJbqfOD80Ji7JobefKndhPq7BsBpTXQlzyIphk_lImoJE73KC4IjnMBAxOQBRBWZZ0rR-kUergmzAMynyfNCrP8AN96WC0SRAwvSNdVo/s1600/Captura+de+pantalla+2015-09-18+a+las+16.31.38.
 De ayuda para maestros

Herramientas para crear Animaciones Digitales de ineverycrea genial



A partir d'ara els alumnes ja no estàn a les classes però als mestres ens queda feina per fer:paperets i documents,actes i memòries,

També ens formem i el Moviment de Renovació Pedagògica  ha organitzat l'escola d'estiu per als mestres a la nostra escola.

A més a més investiguem i programem i per aquest motiu he penjat aquesta direcció de 100 ferramentes TIC.

GRÀCIES MIRIAM

La nostra companyera Miriam ens ha acompanyat tot el curs fent logopèdia amb alumnes d'infantil i ha participat activament en la Comissió de Recicla.