domingo, 31 de enero de 2021

sábado, 19 de diciembre de 2020

PLA DE FORMACIÓ.DOCÈNCIA ON LINE

 Dins del Pla de formació d'aquest curs el proper 26 de febrer i el 5 de març rebrem formació sobre DOCÈNCIA ON LINE 

Reflexionarem sobre el webinr de la UDC 


https://www.uoc.edu/portal/es/coronavirus/docencia-emergencia/lista-webinars.html




PLA DE FORMACIÓ:TELEPRÁCTICA DE LOGOPEDIA

 Dins del Pla de Formació el 5 de febrer treballarem cóm poder fer docència on line de logopèdia en cas de tornar a confinar-nos .

A països on les sessions de logopèdia es donen en zones urbanes i alguns alumnes de llocs rurals es conecten on line per rebre les sessions ens serveix com a base per intentar aprendre cóm fer logopèdia on linede classe d'al a classe bombolla o de casa de la logopeda a casa dels alumnes.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLLFoMDw37Rrxa-cPQOEdhnl8fRg5do6B0

UDOC Catalunya https://www.youtube.com/watch?v=xP2Ynu1sI8c

AMANDA  BLACKWELL DE GUATEMALA






PLA DE FORMACIÓ ROBÒTICAA L'ESCOLA

 Dins del pla de formació també tindrem una sessió  de robòtica 12 DE MARÇ Ensenyarem a les mestres noves el que ja sabem ja que fa dos cursos el nostre Pla deformació va ser de robòtica.aquest curs no podem gastar els robots ja que no podem compartir material per la COVID 19.

Ensenyarem les aplicacions per ipad que usem ,els robots que tenim i el nou que anem a comprar per al tercer trimestre.

https://auladenuriapt.blogspot.com/2018/06/memoria-del-seminari-de-robotica.html

https://auladenuriapt.blogspot.com/2016/04/curs-de-formacio-scratch-aplicacio.html

Alumnes jugant amb l'ipad amb la aplicació scratchjr.

L'aplicació es diu:Scratch Kids Lite de David Phillips Versión 1.2.1 i ScratchJr de Sratch Foundation Versión 1.1.0


https://www.edelvives.com/pr/edelvives/robotica/





Docència on line música

els continguts curriculars de música a la Comunitat Valenciana és:http://www.ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-en-lenguas/curriculo

Educació Infantil i Primària

Educació Secundària i Batxillerat

A l'Argentina els continguts no son estructurats iguals però he trobat aquest document que és molt senzill i crec que ens pot servir per a nosaltres també

https://www.neuquen.edu.ar/wp-content/uploads/2016/04/Dise%c3%b1o-Curricular-de-M%c3%basica-Inicial-y-Primaria.pdf 

Pàines molt interessants per a fer 

https://lacapsadesons.blogspot.com/p/cancons-i-danses_27.html

Clases on line de música de Maria Jesús

https://www.mariajesusmusica.com/

DOCÈNCIA ARTÍSTICA ON LINE:MUSEUS I VISITES VIRTUALS

 Dins del PLA DE FORMACIÖ el 19 de març tindrem una sessió de Docencia on line de l'area d'artistica que a l'escola és Música i Art.

Així anem investigant continguts per aquesta sessió com por ser pàgines de museus,de tècniques de dibuix i manualitats per a infantil i primària.

https://travesiasdigital.com/museos/museos-para-ninos-con-recorridos-virtuales

https://www.youtube.com/watch?v=FbeKyEd2Pt4  Visitar museo dinosaurios

https://www.youtube.com/watch?v=QM9NCi2Epf8  Visita museo de los sentidos para niños

https://www.chicmagazine.com.mx/estilo-de-vida/viajes/cuarentena-museos-virtuales-para-ninos-alrededor-del-mundo



REFLEXIÓ SOBRE L'ESCOLA POST PANDÈDIA

 Al curs de formació tenim una sssió el 11 de gener o altra el 13 de gener per a reflexionar sobre l'escola que volem després de la Pandèmia de la Covid 19

Hem preparat unes enquestes on line per investigar el que pensa el docent i que cal canviar i que cal incorporar dels canvis que ha provocat tant el confinament com el protocol d'adaptacióde les escoles al COVID durant aquest curs escolar.



PLATAFORMA AULES INFANTIL NOVA

 La Conselleria ha millorat la plataforma aules i anem a usarla a la nostra classe d'al el accés a aules infantil és:

https://aules.edu.gva.es/infantil/login/index.php

martes, 8 de diciembre de 2020

PAF .GOOGLECLASSROOM

Al PAF d'aquest curs esrem aprenent cóm fer-nos una classe on line per si decàs ens tornen a confinar i per a poder prepara la nostra programació on line i usar aquesta a les classes presencials.

Jo ja he començat a crear la meua.




LA GIRAFA QUE VA PEDRE LES TAQUES

 Aquesta setmana treballarem el conte d'una girafeta.


https://www.youtube.com/watch?v=L0fJB-eehEk

Classificarem paraules amb ca co cu i que qui

TAQUES PORTA QU ?



domingo, 22 de noviembre de 2020

UNITAT 4 PELLO INF.ROSA CARAMELO

 Com que per la pandèmia donem les classes al pati,sempre que el temps és bo,hem reciclat l'elefant que vam fer per al musical del Rei Lleó.

Contarem el conte i parlarem sobre els rols d'un xic i una xica.

El conte l'imprimirem en A3 .

https://auratrifu.files.wordpress.com/2013/02/rosa-caramel.pdf


https://www.youtube.com/watch?v=mf9x7eWV2lk

Aquest conte és l'excusa per parlar de les tasques que es consideren femenines i quines masculines,dels rols i del que s'espera dels alumnes per el gènere per intentar arribar al consens més igualitari.

BOB ESPONJA PELLO INFANTIL

 Actualment per la pandèmia no podem fer pràxies a les classesperò sí podem saber on trobar les pràxies i podem fer-les a casa.

Aquesta setmana ensenyarem les emocions a través de Bob esponja i els vídeos de pràxies que ja podem veure a youtube.


https://www.youtube.com/watch?v=cRNZasbmN2Q

Per treballar a casa amb els pares podem fer pràxies 

https://anarogonzalez.files.wordpress.com/2017/07/praxias-bob-esponja.pdf

domingo, 15 de noviembre de 2020

UNITAT 3 LES SET CABRETES I EL LLOP

 Aquesta setmana anem a veur el conte de les set cabretes i el llop.Aprofitarem les cabretes que vam fer per al musical del Rei LLeó.

També farem algunes activitats al voltant de la erre sempre tenint cura de las mesures de prevenció per la Covid 19,es a dir,no fer cap ejercici de buf .

També pensarem paraulesamb erra i contarem el conte de la Rabosa i elcorb amb titelles,farina i ous.

https://www.youtube.com/watch?v=mARAmS1SMgU







UNITAT 2 Programa Pello robòtica i tecnologia

 Fa dos setmanes vam treballar el vocabulari al voltant de la tecnologia:ferramentes,aparellstecnològics i utensilis.

Vam expressar el nostresdesitjos i si teniem  i com era el nostre cotxe i la nostra bicicleta.

Al programa d'estimulació hem deixat de treballar la parla i només treballem llenguatge ,tan en comprensió com en expressió.

Tenim cura de totes les mesures per prevenció com és la mascareta fp2 de la mestra,el llavat de mans ,la distància social i a poder ser les sessions es fan al pati o en l'aula ben ventilada.





UNITAT 1 PROGRAMAD'ESTIMULACIÓ DEL LLENGUATGE ORAL A INFANTIL PELLO:comprensió oral d'un conte


 

Aquesta setmana hem treballat a 3,4,5,6 anys el conte E viejo marinero ,lacomprensió oral del conte i el vocabulari al voltant del mar.







jueves, 29 de octubre de 2020

PAF CURS 2020-21

 Hem presentat el PAF per aquest curs i ja està aprovat .Farem un projecte de 30 hores de formació.

També he fet un curs com a coordinadora del PAF.Per aquest he preparat aquestes activitats.


Aprovat

L'OCA DE LES EMOCIONS EXPRESSIÓ ORAL DE SENTIMENTS I SITUACIONS

 Aquest mes d'octubre anem a parlar dels nostres sentiments.Per a treballar l'expressió oral treballarem aquest joc del programa RETO L'OCA DE LES EMOCIONS

https://view.genial.ly/5f6f4f9ff902780d10ca1c8a/game-la-oca-de-las-emociones?fbclid=IwAR0mwFo8tHqEqSWWJEllJihb49JIAaprfRpsRcvt8tOEIpvdO9rc6nEAsE8


lunes, 5 de octubre de 2020

QUÈ PASSA I QUÈ passa després

 Fa ja temps vaig fer aquest material per treballar les hipòtesis.Cal que al veure la foto l'alumne ens conte quina és la situació real i que preveu què pot passar i que faria (a nivell de llenguatge).

https://www.slideshare.net/davidser/inferencies-que-passa-despres?next_slideshow=1

domingo, 27 de septiembre de 2020

CENT MIL VISITES

 Ja fa huit cursos que estic fent aquest blog.

Gràcies a la meua companyera EMI  que ba començar aquest camí i em va ajudar al principi.

Durant set cursos vaig fer moltes entrades esperant que es recursos i experiències ajudaren a altres companys.

Fa dos cursos vaig aixar el ritme ja que la llei de privacitat de les imatges dels alumnes complicava molt la redacció de lesentrades.

Es poden publicar fotos d'un grup però no de xicotet grup.

Evidentment els grups de logopèdia son d'un a quatre i per tant,encara que amb permís de les famílies,no podia penjar-les.

Com que per a mi era un esforç fer més de mil entrades i quasi 300 a l'any ja vaig deixar de publicar .

Actuament en el començament de l'escola en mig d'una pandèmia he decidit tornar a aquet blog però en lloc de ser un lloc de trobament d'experiències serà un lloc on fer docència on line ,penjar enllaços de recursos de logopèdia i activitats per a fer a casa amb ajuda dels pares.

Amb docència presencial com ara o enfront a una possible docència on line crec important fer una reflexió de com fer logopèdia però amb feed-back per part dels alumnes,

M'ha paregut molt interessant el concepte de pràctica logopèdica.

A alguns països on la logopeda està lluny d'on viuen elsalumnes es fa ja molt de temps així jo vull experimentar aquesta metodologia actualment per si ens confinarem no trobar les mateixes dificultats que vaig tindre de març a juny del curs passat.

Els tutors van tindre accés directe a les famílies però els pts i al no.

Invetigarem durant aquest curs nous canals de pràctica educativa .

Estic fent cursets de formació d'una plataforma gratuita que es diu Udemy on trobem cursos gratis mot interessants per a millorar com educadors.

Ja arribem a les 90.465 visites i m'agradaria arribar a es 100.000.

Quan arribem ens donarem un premi pedagògic,ja pensarem quin .

Curiosament hi ha una altra persona en el mateix nom que jo a youtubbe 

https://www.youtube.com/watch?v=EWgyvEoECEo