sábado, 21 de marzo de 2015

UNITAT 14 EL MUSICAL.EL REI LLEÓ

Com ja hem anat publicant l'escola ha anat treballant un musical durant tot el curs.Als tallers de Pasqua anem a fer les disfreses dels xiquets .....Com és un projecte anual i de tots jo també hem anat treballant alguns aspectes a logopèdia.
 Farem referència a les llengües dels animals per seguir treballant les pràxies que necessitem per parlar millor ,tant per fer la erra ,la essa ...
Per ejemple hem treballat les llengües dels animals i després concretament les llengües dels animalets del musical :


Observarem les nostres llengües i buscarem quina és la més pareguda a la nostra.Tots tenim llengüa però ninguna és igual :tenim llengües molt amples amb poca mobil·litat ,finetes i allargadfes,llengües superflexibles i que es mouen raro....però ninguna tan gran com la de la bal·lena blava...

També vam estar parlant sobre la campaneta,les admigdales...ja que han operat a un company i tenien molta curiositat per saber perquè jo quasi no tinc campaneta ni tinc admigdales .Al menys no com jo.També observem i intentem fer fonemes observant el fre de la llengua per veure si el nostre ens arriba o no.
Recordem que hi ha moltíssim material a la xarxa de pràxies però jo continue buscant formes originals per mptivar més als alumnes que veure una imatge d'una pràxia,crec que ell ha de pensar on i com està la seua llengüa,el seu paladar ,la seua sal·liva... però també podem fer alguna de :
http://es.slideshare.net/aisha0705/1001-y-un-praxias?related=3
 http://es.slideshare.net/MariaJoseCabreraSoto/cuentos-de-la-ardillita?related=4
http://es.slideshare.net/toniblazquez/praxias-libro-pepa-pig-34711486?related=5
http://es.slideshare.net/susibel/cuento-para-reforzar-las-praxias-un-sueoextrao?related=6
http://es.slideshare.net/juanmamaestroal/caperucita-praxic?related=7
http://es.slideshare.net/auladealpowers/praxias-de-los-pitufos?related=8
http://es.slideshare.net/SANCOLUMBANO-INICIAL/praxias-14076213?related=9

 Per a treballar el babeig que alguns alumnes tenen ,a vegades a les comissures dels llavis quan es posen més nerviosos s'acumule un poquet de saliva i tenen que ser conscients per replegarse l'excés de sal·liva i asecar-se en un mocadoret.
Aquest aspecte és molt important perquè als companys sempre els produeix fastig veure algú bavejant.

 La saliva es produeix a les glàndules salivals, produïm entre 1 L. i 1,5 L de saliva al dia.

Cal tenir cura de les imatges que busquem per veureles els xiquets perquè alguns senten molt de fàstig.(boniques i sense esquelets)

Totes les parts de la boca a examinar podem veureles a aquestra pàgina http://adolfoarthur.com/examen.htm
per controlar l'excés no podem fer res perquè no som metges només comunicar a la família que porden als xiquets a l'ORL.però sí podem fer ejercicis per augmentar el ritme de tragar-la i netejar les comissures dels llavis amb la punteta de la llengua i tenir l'hàbit de tenir les comissures seques.


Per seguir treballant la deglució en els casos que és necessari de alguns dels nostres alumnes repasarem les causes que pose al següent article per extraure les normes de la correcta deglució.Ës interessant que siguen els alumnes qui raonen i no li donem nosaltres un llistat tancat de normes per fer un patró correcte de deglució.
El principi metodològic de construcció dels aprenentatges constructivistes són perfctament aplicables a logopèdia .L'ensenyament purament transmissiu no serveix de res,no fan canviar els hàbits que tenen ja fortament adquirits.

EPodem ajudar donant informació a les famílies com aquesta:
http://es.slideshare.net/CEIPSAUBA/escola-de-pares-41816467


 Per treballar la respiració farem aquesta Pipa que en el blog genial de Teresa Romero explica molt bé com fer-ho amb material de reciclatge:


També treballarem els verbs reflexius i el mal ús que fem  a vegades.Per aixó usarem un acudit gràfic i els farem veure que el verbs menjar no és reflexiu i a partir d'aixó farem un llistat dels verbs que sí són reflexius.
Tambè aprofitarem aquesta imatge d'internet per treballar les respostes reals,possibles i les fantàstiques.Alguns dels meus alumnes li preguntes per peres i contesten melons.Tenen que entendre que la resposta ha de tindre relació amb la pregunta i ha de ser per tant COHERENT.
Continuarem l'unitat fent ejercicis de relaxació .Aquest contingut es repeteis en totes les meues unitats perquè s'ha de treballar durant tot el curs.Quan un alumne està relaxat parla  molt millor.Els nervis no són bons companys de viatge per tenir un discurs COHERENT.
També continuarem fent ejercicis de respiració.La majoria dels alumnes ja han aprés el procediment i unflen la panxa en l'inspiració de l'aire per tant aquest trimestre treballarem els diferents ritmes per expulsar l'aire,el buf i el seu control.
http://es.slideshare.net/evamsbv/juegos-de-respiracion-modificado-blog
En castellà...

En valencià...


Treballarem les travades i consciència fonològica amb r fent nosaltres les llistes amb el nom i un dibuix
Continuarem treballant la velocitat al llegir.Com a PT no crec que la velocitat siga important.És prioritàri que comprenguen el que llegeixen.
Però com a logopeda si que vull que vocalitzen i parlen o llegueisquen ràpid i de forma clara .
Així que a vegades ens cronometrem .Controlem el temps que ens costa llegir una pàgina ,tornem a llegir-lo mentalment i estudiem uns minuts,busquem les paraules que no coneixem i tornem a cronometrar llegint el mateix text.
El que ens importa és que millorem encara que siguen uns segons ,no es importa el nombre exacte dels segons que necessitem.Després sempre els pregunte que si han millorat fent aquest ejercici un momentet a las classe si ells poden fer alguna cosa a sa casa per millorar el nivell seu de lectura.
Tots responen que poden llegir a casa un poquet tots els dies.Aquest és el meu objectiu que reflexionen ells sols que poden fer i que s'adonen que son capaços de millorar.Alguns alumnes s'acomoden a pensar que ells no saben ni poden fer les mateixes coses que els seus companys.Aixó no és cert .
Si estàn prop de la norma si ens comparem en les dades normalitzades :
Per treballar la pragmàtica anem a aprendre a donar les gràcies.
Les persones tenim que ser agraïdes .Intentarem fer un text oral argumentatiu sobre aquesta qüestió.
Som agraïts quan valorem els que els demés fan per nosaltres:
Gràcies als nostres pares per...
Gràcies als nostres companys per...
Gràcies als nostres metges per...
Gràcies als jardiners de l'escola per...
Gràcies als policies municipals per...
i alguns sentits com:
  Qualitat que fa agradable algú o alguna cosa. Una noia plena de gràcies.
caure en gràcia (a algú) Ésser persona del seu grat, ésser-li simpàtic. Més val caure en gràcia que ésser graciós
  donar gràcies (d'alguna cosa, a algú) Atribuir-li'n el resultat favorable, el mèrit, etc. Ja pot donar-me gràcies el seu germà.
  gràcies a loc prep Mitjançant, per. Ens n'hem sortit gràcies a ell.
Als tallers de Pasqua els xiquets han anat fent les disfresses per al musical de fi de curs.






No hay comentarios:

Publicar un comentario