ORDRE de 16 de juliol de 2001 per la qual es regula l’atenció educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials escolaritzat en centres d’Educació Infantil (2n cicle) i Educació Primària.
2. Seran d’atenció preferent en Audició i Llenguatge aquells alumnes que presenten trastorns del llenguatge que afecten greument el seu desenrotllament cognoscitiu i les seues possibilitats d’accés al currículum, així com els alumnes amb gran afecció en l’expressió verbal que dificulte seriosament la seua parla.
3. La intervenció en Audició i Llenguatge es determinarà en funció de la patologia (tal com apareix a continuació) i de l’edat de l’alumne o alumna (tindran atenció prioritària els xiquets o xiquetes de menor edat), segons l’Ordre següent de preferència:
1r) Alumnes amb afàsia i disfàsia i alumnes amb deficiencia auditiva severa i profunda.
2n) Alumnes amb deficiència auditiva mitjana.
3r) Alumnes amb retard simple del llenguatge.
4t) Alumnes amb disàrtries.
5é) Alumnes amb disglòssia.
6é) Alumnes amb disfèmia que dificulte greument la seua comunicació. Alumnes amb disfonia.
7é) Alumnes amb altres dificultats: dislàlies, retard del llenguatge associat a deficiència intel·lectual, desorganització del llenguatge com a conseqüència de trastorns de la personalitat, etc.
Per comprendre què és un R.S,LL i un TEL podem llegir aquests articles que son clars i fàcils .
Per tractar la veu hi ha molts bons ejercicis a http://www.logosalut.com/logofoniatria/t%C3%A8cnica-vocal/treball-prevocal-i/
No hay comentarios:
Publicar un comentario