sábado, 26 de noviembre de 2016

LECTURA I FLUïDESA DE LA PARLA

 Els alumnes d'infantil tenen dificultats per fer correctament alguns fonemes i per aixó fem ejercicis propioceptius ,que vol dir que noten com és el punt i mode d'articulació,on posem la llengua ,si vibra o vibra la gola o el nas,si intervenen o no les dents ,si es trau o no la llengua...Sempre davant de l'espill.

Després fem algun joc de paraules on es treballen els fonemes treballats.Per últim fem frases senzilles amb aquests fonemes ja que no tots però molts també tenen dificultats en la construcció del llenguatge oral.
 També fem ejercicis de buf,de respiració i de discriminació auditiva.
A vegades per molt que ens esforçem no podem articular bé perquè tenim les dents separades o ens han caigut(normal a les nostres edats) .La logopeda es preocupa de parlar amb les famílies i facilitar el pas a l'orl ,estomatòleg o qualsevol sugerència que a vegades els tutors o les famílies no saben com ni quan afrontar.

A la nostra escola els pares es poden apuntar per a parlar en els tutors i especialistes en unes llistes que son a l'entrada de l'escola tots els dimecres del curs de 12.30 a 13.30.

 Celebrem els aniversari amb una tarta de cartro i bufem.Amb l'app book creator ens fem una composició amb els nostres dessitjos.

 A més a més d'articulació,respiració ,discriminació auditiva treballem la consciència fonològica amb lletres de fusta.Pensem paraules que comencen,acaben o contenen un fonema determinat.
També usem la lectura per tindre una parla fluida .L'objectiu no es aprendre a llegir.Es a l'inrevès la lectura ens ajuda a parlar amb més fluïdesa .
Durant el mes de novembre passarem ja de la lectura de llistes de paraules amb l'entonació adequada i amb el control de la respiració ben fet a llegir dos o tres frases e iniciar la lectura global de textos en cursiva.
El que no fem mai és escriure ja que aixó correspón més a la mestra tutora o la mestra de pt.
Quan ho fem és per adonar-nos d'alguna correspondència so -grafía o conceptes de fonología com síl·laves o espais entre paraules en el llenguatge oral.Mai l'objectiu és aprendre a llegir i a escriure .Son eines per millorar la parla.

Agafem les llistes del llibre "Cicerón"(típic llibre de dislàlies que hi ha a totes les escoles a logopèdia) i repetim amb l'entonació correcta les paraules.

També juguem amb bingos o lotos de paraules.
Amb les imatges d'internet ens fem els nostres pròpis quaderns digitals amb l'app per ipad book creator i després exportem el llibre a pdf per imprimir-ho des de l'ordinador de classe.
Podeu veure el nostre llibre passat a pdf en slideshare.

També juguem a fer frases amb dos o tres targetes de vocabulari.

No hay comentarios:

Publicar un comentario