viernes, 19 de octubre de 2018

LOGOPÈDIA AL MES D'OCTUBRE

Durant el mes de setembre hem fet les avaluacions inicials dels alumnes de logopèdia.
Aplicant els criteris de la nova ferramenta per puntuar i prioritzar hem fet el llistat d'alumnes per atendre.
Com ja hem comentat aquest curs no atenem les dislàlies ni retards simples de llenguatge a infantil.
Tampoc les disfonies a infantil.
En aquest llistat hem fet els horaris i hem inclós sis sessions del Programa d'estimulació del llenguatge oral a infantil dins de les aules ordinàries.
Durant el mes d'octubre ja hem començat el treball de les programacions individuals per a cada alumne.
 Activitats de parla ,de buf i control de la respiració activa.

També hem fet activitats de consciència fonològica oral (paraules que començen per ...o contenen un fonema determinar,llistes de paraules que tenen una determinada característica,quina paraula ens queda si li llevem una sil·laba a una paraula llarga,comptar síl·labes i comparar parales.
 Activitats de reconeixement de sons,discriminació e identificació d'un so enmascarat en altre.
 Activitats de vocabulari,de pertanyer o no a un determinat camp semàntic i tambéidentificar l'intrús.
 Activitats de seriació i d'ús del llenguatge per estructurar i prioritzar els passos per fer una activitat.És el que es coneix com Metallenguatge o funcions executives.
També hem fet fotos d'infantil a les aules però com que no tinc el permís de tots els alumnes no penjo cap foto encara.

Hem fet activitats manipulatives per comprendre la separació de paraules dins d'una frase .Primer amb palletes i després en llenguatge escrit.És una activitat que els funciona per adonarse que a vegades en una mateixa palleta posen tres o quatre paraules.Per alguns alumnes "a lameua casa" els sona tota una mateixa paraula i han de separa la tira fonica correctament.

 Hem jugat a fer cada vegada la frase més llarga afegint una palleta i hem arribat a 12 elements.
Les frases les fan sobre un objecte que ells elegeixen de la caixa de joguines per augmentar la seua motivació per fer una frase comprensible i gramaticalment correcta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario