jueves, 24 de marzo de 2016

CURS FORMACIÓ INICIACIÓ PENSAMENT COMPUTACIONAL SCRATCH

Per poder començar a pensar com incloure la programació computacional a la nostra escola hem de incloure els elements bàsics des d'infantil a primària.aquest elements estan molt bé explicats a aquesta presentació que ens han passat al curs on line del Cefire de Castellò de scratch del mestre Joaquín Francisco López Sánchez-Montañés.

https://docs.google.com/presentation/d/1rTYHyw1AJEX8kQXlVg64mOFw7mqw_1sx6SUJVQziegA/edit#slide=id.g4e2b2bc02_183
A la primera sessió hem aprés molt i volem compartir-ho al blog :
  • Per què volem incloure la programació computacional?
    Per RESOLDRE PROBLEMES,DISENYAR PROJECTES I COMUNICAR IDEES.

    Realment no volem ensenyar el llenguatge d'un programador.Jo tinc dos fills ingeniers i és molt difícil però si volem iniciar el coneiximent sobre que hi ha detràs de la programació.
    Crec que és important per obrir les portes a la creació de les ments dels nostres alumnes.
    És molt mès fàcil SCRATCH JR per ipad que en la web.

    Per fer els projectes son molt més intuitius però no es pot compartir on line .Sí es poden compartir entre tablets ,per correu i també obrint-les des de la aplicació en altra tablet o per air drop.(sistema per compartir entre tablet properes). Es comparteix de la pestanyeta groga en la part superior dreta.


    El meu primer projecte activitat obligatòria del tema 1 del curs on line scratch del Cefire:
    https://scratch.mit.edu/projects/102951746/#editor
    https://scratch.mit.edu/projects/102951746/#player

    He tingut problemes per enviar la activitat obligatòria perque els ordinadors de lliurex del col·legi tenen mozilla i pareix no compatible con moodle.
    hi ha una carpeta que es diu "mis cosas"https://scratch.mit.edu/mystuff/#unshared

    També en la documentació de pensament computacional hem vist els conceptes que tenim que treballar en primària per anar construint un pensament facilitador del pensament computacional.Els xiquets han de aprende:
    -que les coses pasen alhora(simultàneament) o una darrerre d'altra (seqüències),o paralelament
    -que necessitem dades,
    -operacions que son formes de representar coses que es repeteixen d'una forma determinada,
    -que alguna cosa pot passar quan se determina un procediment(tocar un objecte,un símbol...),
    -comprendre que si ....hi ha una consequència i si no ....hi pot hi haver altra ...
    - i tot açó els xiquets ho han de aprendre  d'una forma sistemàtica i no només a les classes de matemàtiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario