sábado, 19 de marzo de 2016

I TÚ DE QUIN CERVELL ERES? VOCABULARI

M'ha paregut genial aquesta il·lustració perque ens defineix clarament .
http://criatures.ara.cat/lidiuenparenting/page/


A logopèdia els meus alumnes i jo dibuixem molt perquè és una forma de comunicar-se per passar d'un món visual a un món verbal.

Ho vaig aprendre amb els alumnes de compensatòria majors.Fa un anys vaig tindre en Coves de Vinromà uns alumnes marroquis que van arribar a escolaritzar-se a huité sense conèixer la llengua.

Li vaig dibuixar un sol i em miraven sense comprendre que els dia.Després els vaig traure al pati i senyalant el sol li vaig dir "SSOOLL" i van sonriure.Vaig entendre que el dibuix és una representació cultural .El sol real no és com un dibuixet amb ulls i boca.

Des de aquell moment per ensenyar vocabulari se que el primer pas son  els objectes reals,desprès el verbal que te a veure amb una necessitat real(com els aliments o la roba) i més tard el vocabulari més abstracte.Per a definir aquest ens serveix els dibuixos.

Moltes vegades diuen que no saben dibuixar i ara amb els ipads ens va molt bé buscar en google imatges i còpien els dibuixos i poc a poc dibuixem tots els elements de les frases i passem de la paraula ,a la frase i desprès al text.També llegint contes amb dibuixos incorporats al text.
Al blog logopèdia escola expliquen com ajudar als xiquets per augmentar el vocabulari.

http://logopediaescolar.es/vocabulario/


No hay comentarios:

Publicar un comentario